Sportscars: Hattrick voor Audi op Petit Le Mans
Voor de derde achtereenvolgende keer is Audi er in geslaagd Petit Le Mans op Road Atlanta te winnen. De combinatie Allan McNish scoorden een fantastische zege nadat zij vanuit de paddock moesten starten. De Peugeot 908 Hdi FAP van Sarrazin/Klien/Minassian eindigde op 4.512 seconden als tweede bij het American Le Mans series debuut op Road Atlanta.
Tekst Willem J. Staat
Foto’s Audi/Porsche

Start van een enerverende Petit Le Mans.
McNish/Capello/Pirro vochten als leeuwen
Aanvankelijk zag het er niet naar uit dat de combinatie McNish/Capello voor de zege in aanmerking zou komen. Op weg naar de grid verloor Allan McNIsh de controle over zijn R10 TDI en knalde in de muur. Het team van Audi Sport North America slaagde er in iets meer dan een uur in om de auto weer wedstrijdklaar te krijgen. Met twee ronden achterstand begon McNish aan de wedstrijd. Met constant snelle rondetijden en een perfecte strategie probeerde men de R10 TDI weer in dezelfde ronde te krijgen. Een bandenprobleem verhinderde dit aanvankelijk. Een aantal safetycarfases droegen er toe bij dat de combinatie McNish/CapelloPirro uiteindelijk in dezelfde ronde belandde.
Halverwege de wedstrijd maakte bijna de gehele top 10 nog aanspraak op de overwinning! De Peugeot 908 Hdi FAP van Klien/Sarrazin/Minassian en de Audi R10 TDI van Werner/Luhr
legden elkaar het vuur aan de schenen. Daarbij slaagde Christian Klien er wel in om de snelste ronde met 1.7.56 seconden op zijn naam te schrijven.
Neutralisatie kostte Werner/Luhr de zege
De wedstrijd telde maar liefst 11 neutralisaties en die kostte de combinatie Werner/Luhr uiteindelijk toch de zege. Van de 395 ronden tellende wedstrijd lagen zij maar liefst 135 ronden op kop. Op een bepaald ogenblik hadden zij zelfs een voorsprong van meer dan een minuut op hun concurrenten. Wat Werner/Luhr tegen hadden pakte in het voordeel van McNish/Capello/Pirro uit. De beslissing van de wedstrijd viel ruim 30 ronden voor het einde.
Tekst Willem J. Staat
Foto’s Audi/Porsche

Start van een enerverende Petit Le Mans.
McNish/Capello/Pirro vochten als leeuwen
Aanvankelijk zag het er niet naar uit dat de combinatie McNish/Capello voor de zege in aanmerking zou komen. Op weg naar de grid verloor Allan McNIsh de controle over zijn R10 TDI en knalde in de muur. Het team van Audi Sport North America slaagde er in iets meer dan een uur in om de auto weer wedstrijdklaar te krijgen. Met twee ronden achterstand begon McNish aan de wedstrijd. Met constant snelle rondetijden en een perfecte strategie probeerde men de R10 TDI weer in dezelfde ronde te krijgen. Een bandenprobleem verhinderde dit aanvankelijk. Een aantal safetycarfases droegen er toe bij dat de combinatie McNish/CapelloPirro uiteindelijk in dezelfde ronde belandde.
Halverwege de wedstrijd maakte bijna de gehele top 10 nog aanspraak op de overwinning! De Peugeot 908 Hdi FAP van Klien/Sarrazin/Minassian en de Audi R10 TDI van Werner/Luhr
legden elkaar het vuur aan de schenen. Daarbij slaagde Christian Klien er wel in om de snelste ronde met 1.7.56 seconden op zijn naam te schrijven.
Neutralisatie kostte Werner/Luhr de zege
De wedstrijd telde maar liefst 11 neutralisaties en die kostte de combinatie Werner/Luhr uiteindelijk toch de zege. Van de 395 ronden tellende wedstrijd lagen zij maar liefst 135 ronden op kop. Op een bepaald ogenblik hadden zij zelfs een voorsprong van meer dan een minuut op hun concurrenten. Wat Werner/Luhr tegen hadden pakte in het voordeel van McNish/Capello/Pirro uit. De beslissing van de wedstrijd viel ruim 30 ronden voor het einde.