DSC: Races 12 Heures de Spa- Francorchamps (lang)
In de Supersport neemt Lex van der Meijden in de wit/gele Marcos de leiding over van Denny van Os in de BMW.

Net voordat de Pitstops beginnen spint gastrijder Jim MacWhirter met de fraaie Ferrari 360 Modena boven op de Radillon door een aanraking met Bas Barenbrug, hij kan zijn weg vervolgen maar moet later de pits in met een beschadigde band.
Als de pitstops aanvangen duikt Cor Euser als eerste naar binnen. Hij vertrekt echter net te vroeg door een zeldzaam foutje wat hem een stop en go kost.
Na de pitstops blijken ook Ben Busser, Willem Steenhoek, Nico Been, Jan Rijgersberg en Jan Storm te kort te hebben stil gestaan. Door warmte hebben een aantal coureurs het moeilijk en missen het uitgehangen bord ronde na ronde. De wedstrijdleider krijgt uiteindelijk toch allen binnen m.u.v. Nico Been die achteraf een volle ronde aan de broek krijgt.
Voor Willem Steenhoek blijkt het duur uit te vallen, hij verspeelt er een mogelijke 1e plaats mee.
Met nog 21 minuten te gaan ligt Euser op kop met een voorsprong van 6,5 seconden op Edward Grouwels in de tweede Viper, Pieter Dubois op 8 seconden daar achter en op de 4e plaats Graham Coomes in de Porsche
Achter op het circuit blaast Ron Braspenning, de leider in de Sport klasse op spectaculaire wijze zijn motor op, de onderdelen vliegen in het rond en alle olie wordt er in een keer uitgeperst, het gevolg een groot en breed oliespoor net op het rempunt van de volgende bocht.
De Marhalls reageren snel door heftig met vlaggen te zwaaien maar kunnen niet verhinderen dat er een paar wagens in de rondte gaan zoals de Viper van Grouwels, de Clio V6 van Jan Rijgersberg en de BMW van Hank Kruijt.

De meeste rijders reageren adequaat maar worden toch verrast door de breedte van het oliespoor, het levert voor de toeschouwers een aardig staaltje driften op.
In de volgende ronde klapt bij Cor Euser de rechter voorband op het snelle gedeelte bij Blanchimond maar hij kan de vangrails nog net ontwijken. Hij komt binnen om de band te wisselen maar moet direct daarna nog een keer binnenkomen om de stop en go af te werken.

Met een grote achterstand gaat hij weer de baan op. Uiteindelijk klapt in de laatste ronde zijn linkervoorband net aan het einde van het rechte eind met 270 km/uur. Ook hier kan hij de wagen onder controle houden en eindigt uiteindelijk als 8e op een volle ronde achterstand op de Viper van Dubois en Wijnen.
Oorzaak van de klapbanden lag waarschijnlijk aan het niet eerst kunnen inrubben en afkoelen van de banden, Cor was op gloednieuwe banden vertrokken met iets meer Camber dan normaal, op zich een goede keuze doordat hij de Viper nu de eerste 8 ronden kon volgen en inhalen maar het vergde net iets teveel van de banden.