TDC: Veranderingen doorgevoerd in Toerwagen Diesel Cup
Aan de vooravond van de Kinzo Paasraces die over een week aanvang hebben, zijn er nog een aantal belangrijke veranderingen doorgevoerd in het format van de Toerwagen Diesel Cup. Zo is tijdens een uitvoerige testsessie gebleken dat na lichte aanpassing alle type auto’s competitief genoeg zijn om direct met elkaar te kunnen strijden. Het eerder gecommuniceerde divisiesysteem wordt derhalve dus afgeschaft.
Tekst en foto: PR
Afgelopen donderdag trok Jaap van Lagen een middag uit om te testen met de BMW 120d, Volkswagen Golf TDi, Seat Ibiza Cupra en Alfa Romeo 147JTD. Hieruit bleek dat alle genoemde auto’s competitief qua tijden erg gewaagd aan elkaar waren. Erik Weijers, COO van Circuit Park Zandvoort geeft uitleg: “De test was bedoeld om door inzet van een dergelijke topcoureur de onderlinge verschillen tussen de auto’s te kunnen meten. De test heeft velen doen verrassen, gebleken is namelijk dat alle vier de auto’s in de huidige configuratie qua rondetijden heel erg dicht bij elkaar zitten.”

Tekst en foto: PR
Afgelopen donderdag trok Jaap van Lagen een middag uit om te testen met de BMW 120d, Volkswagen Golf TDi, Seat Ibiza Cupra en Alfa Romeo 147JTD. Hieruit bleek dat alle genoemde auto’s competitief qua tijden erg gewaagd aan elkaar waren. Erik Weijers, COO van Circuit Park Zandvoort geeft uitleg: “De test was bedoeld om door inzet van een dergelijke topcoureur de onderlinge verschillen tussen de auto’s te kunnen meten. De test heeft velen doen verrassen, gebleken is namelijk dat alle vier de auto’s in de huidige configuratie qua rondetijden heel erg dicht bij elkaar zitten.”
