TDC: In 2008 nieuwe diesel endurance Cup in Dutch Power Pack
Volgend seizoen wordt er een nieuwe diesel endurance cup in het Dutch Power Pack opgenomen. Dit nieuws vertelde Erik Weijers, Chief Operating Officer van Circuit Park Zandvoort, vandaag aan autosport.nl.
Tekst: Marc Kok
Momenteel is de SEAT Cupra Cup het enige endurance-onderdeel van het Dutch Power Pack. Zo rijden deze wagens op alle zaterdagen van de DPP-weekeinden een twee uursrace. "Maar de SEAT Cupra Cup, zoals we die nu kennen, houdt in 2008 op te bestaan’’, vertelt Weijers. "De SEAT’s die ook volgend seizoen door willen gaan, kunnen zich aansluiten bij de nieuwe diesel endurance cup. Bovendien willen we het veld aanvullen met BMW 120 diesels en Volkswagen Golfs.’’
Deze drie dieseldivisies gaan in 2008 tezamen over het circuit racen. "Op de zaterdagen weer een twee uursrace, op de zondagen een 40 minutenwedstrijd’’, vervolgt Weijers. "In beide heats is er een verplichte pitstop. Daarnaast laten we maximaal twee rijders per bolide toe.’’
Het idee is om de drie verschillende bolides op dezelfde type band te laten rijden. Er wordt per klasse een klassement bijgehouden. "Maar er komt ook een overall klassement, zoals we dat nu bijvoorbeeld al doen tijdens het winterkampioenschap.’’
Weijers hoopt per klasse op tien tot vijftien deelnemende wagens. "Tijdens de finaleraces in oktober willen we het definitieve format bekendmaken’’, aldus de COO van CPZ.
Tekst: Marc Kok
Momenteel is de SEAT Cupra Cup het enige endurance-onderdeel van het Dutch Power Pack. Zo rijden deze wagens op alle zaterdagen van de DPP-weekeinden een twee uursrace. "Maar de SEAT Cupra Cup, zoals we die nu kennen, houdt in 2008 op te bestaan’’, vertelt Weijers. "De SEAT’s die ook volgend seizoen door willen gaan, kunnen zich aansluiten bij de nieuwe diesel endurance cup. Bovendien willen we het veld aanvullen met BMW 120 diesels en Volkswagen Golfs.’’
Deze drie dieseldivisies gaan in 2008 tezamen over het circuit racen. "Op de zaterdagen weer een twee uursrace, op de zondagen een 40 minutenwedstrijd’’, vervolgt Weijers. "In beide heats is er een verplichte pitstop. Daarnaast laten we maximaal twee rijders per bolide toe.’’
Het idee is om de drie verschillende bolides op dezelfde type band te laten rijden. Er wordt per klasse een klassement bijgehouden. "Maar er komt ook een overall klassement, zoals we dat nu bijvoorbeeld al doen tijdens het winterkampioenschap.’’
Weijers hoopt per klasse op tien tot vijftien deelnemende wagens. "Tijdens de finaleraces in oktober willen we het definitieve format bekendmaken’’, aldus de COO van CPZ.