WTCC: Hectische eerste WTCC race op Oschersleben
Hoewel het hele veld bij de start van de eerste FIA-WTCC race op Oschersleben nog goed weg kwam, ontbraken er de nodige rijders bij de eerste passage van start/finish. Er was op dat moment al sprake van een Safety Car situatie want nog voor de eerste bocht strandden de BMW van Zanardi, de zwaar gehavende SEAT van Pierre Yves Corthals en de Chevrolet van Nicola Larini. Maar nauwelijks een bocht later was het ook raak. Daar waren het ondermeer de SEAT’s van Peter Terting en Tom Coronel die het strijdperk met schade verlieten, na een spin van Alain Menu in de Chevrolet.
Tekst: Jakob Dekker
Na de nodige ronden achter de Safety Car was de herstart voor Gabriele Tarquini, met op zijn bumper merkgenoot Yvan Muller. James Thompson scheidde met zijn rode Alfa de SEAT van de volgende BMW’s onder aanvoering van Jorg Muller. Enkele ronden later neemt Tarquini de bocht iets te wijd, waardoor de dieselmotor aangedreven Leon met Yvan Muller de leiding overneemt en in de navolgende ronden niet meer afstaat. Tarquini eindigt als tweede en Thompson wist zijn derde plaats te behouden, ten koste van Jorg Muller en Andy Priaulx. De beide BMW-coureurs ondernamen meerdere pogingen om langs de Alfa te komen, maar maakten het daarbij elkaar vaak niet altijd even makkelijk. Zo probeerde Piaulx daarbij ook Muller zijn vierde plaats te ontnemen. De Duitser moest dus een plek zien te winnen en zijn eigen positie verdedigen. Opmerkelijk was de zesde positie in handen van Jordi Gene die daarmee de grootste inhaalrace van iedereen maakte.
Tekst: Jakob Dekker
Na de nodige ronden achter de Safety Car was de herstart voor Gabriele Tarquini, met op zijn bumper merkgenoot Yvan Muller. James Thompson scheidde met zijn rode Alfa de SEAT van de volgende BMW’s onder aanvoering van Jorg Muller. Enkele ronden later neemt Tarquini de bocht iets te wijd, waardoor de dieselmotor aangedreven Leon met Yvan Muller de leiding overneemt en in de navolgende ronden niet meer afstaat. Tarquini eindigt als tweede en Thompson wist zijn derde plaats te behouden, ten koste van Jorg Muller en Andy Priaulx. De beide BMW-coureurs ondernamen meerdere pogingen om langs de Alfa te komen, maar maakten het daarbij elkaar vaak niet altijd even makkelijk. Zo probeerde Piaulx daarbij ook Muller zijn vierde plaats te ontnemen. De Duitser moest dus een plek zien te winnen en zijn eigen positie verdedigen. Opmerkelijk was de zesde positie in handen van Jordi Gene die daarmee de grootste inhaalrace van iedereen maakte.