Esports: Spannend slot met drie merken op het podium tijdens openingsrace digitale DNLS
Een perfecte start voor het team van Falkensimracing. In een spannende confrontatie behaalde de combinatie Sindre Setsaas/Lewis Woods met een BMW M4 GT3 de overwinning in de openingswedstrijd van de Digitale Nürburgring Endurance Series. Bij de finish bedroeg de voorsprong op de combinatie Phil Denes/Kai Kaschube met de Ford Mustang GT3 van het MAHLE RACING TEAM slechts 0.33 secs. De derde plek werd opgeëist door de combinatie Alexey Nesov/Constantin Tscharf met een Aston Martin Vantage GT3.

Tekst: Willem J. Staat
Foto’s: VLN
Spannend slot met drie merken op het podium tijdens openingsrace digitale DNLS
In de beginfase van de wedstrijd domineerden de Ford Mustangs van HRT Esports en SZESE Esport met Europees Truckracing kampioen Norbi Kiss gedurende lange tijd aan de kop van het veld. Uiteindelijk werden beiden door pech achtervolgd. SZESE zakte terug naar de vijfde plek omdat ze bij een pitstop de minimale staantijd niet hadden gehaald. Daarna nam het team van HRT de leiding maar Luis Bellicke viel tien minuten voor het einde van de wedstrijd met een technisch probleem uit. Waarschijnlijk werd de iRacing-server onderbroken.
Dit maakte de weg vrij voor het team van Falkensimracing dat hun allereerste overwinning in de DNLS wist te behalen. Lewis Woods: “Ik kan het eigenlijk nog niet geloven. Er moest vandaag zoveel samenkomen om genoeg te zijn voor deze overwinning. Wij moesten onze banden de gehele wedstrijd beheersen. Wij hadden de snelheid en in de laatste meters ging het goed voor mij. Het uitkomen bij Galgenkopf ging perfect en vanaf dat moment geloofde ik er in dat ik de Ford Mustang nog steeds kon passeren.’’ Zijn teamgenoot Sindre Setsaas was ook overweldigd.

Sindre Setsaas: “ Dit was een confrontatie die het zien waard was. De start ging best goed ook al had ik wat touchés. Dat was zwaar maar eerlijk racen en uiteindelijk werkte onze strategie.’’Dezelfde gezichten maar wel een nieuw team op de eerste plek. De regerend PETN-kampioenen Raphaël Rennhofer/Luca Alpert stonden ook aan kop aan het begin van het winterseizoen 2025/2026. Na hun overstap naar EMM Esports blijven zij de maatstaf van alles in de Porsche Esport Endurance Trophy. In de wedstrijd versloegen zij het duo Julien Soenen/Sean Terre van Coanda Esports gevolgd door de combinatie Luis Glania/Felix Vötter van Pole Promotion Esports.
Raphaël Rennhofer: “Beter kon gewoon niet, Pole, de overwinning maar de snelste ronde hebben wij helaas niet gehaald. Wij hebben veel ervaring met deze combinatie en weten precies van wat wij in ons derde jaar hier moeten doen. Luca Alpert: “In de echte autosport reed ik in de Dacia Logan Cup en de BMW 318i Cup. Helaas is dit erg kostbaar dus richt ik mij nu maar op het simracen. In de DNLS heb ik de kans om mijzelf met de besten te kunnen vergelijken.’

’In de GT4 SP10 klasse domineerde de BMW M4 GT4 van de combinatie Adam J. Isaksson /John Ehlen van SimRC gevolgd door de combinatie Eetu Eskelinen/Siro Zambra van Williams Sim Racing. De derde plek ging naar de combinatie Nico Schiffer/Anton Zschemisch van Lion GP Fenster.com. De Zweed Adam J. Isaksson: “Het begin was behoorlijk stressvol maar wij beschikten over een goed tempo en wij wisten het in de stints vol te houden. John Ehlen: “De goede teamprestatie was vooral doorslaggevend voor het succes vandaag. Adam legde in de kwalificaties de basis. Ik hoefde er alleen maar aan het einde klaar voor te zijn.’’
De eerste winnaars van de gloednieuwe BMW M2 Racing Cup-klasse is de combinatie Elias Raikaa/Nils Koch van het BS+Competition team. De combinatie Elias Reimer/Leon Klose van Scherer eSport eindigde als tweede gevolgd door de combinatie Merlin Marc Wolf/Conner Karnik van Wolf Motorsport Simracing.

Nils Koch: “ Deze klasse is een nieuwe uitdaging voor mij. Ik heb vorig jaar in de GT4 gereden. Maar in de real world heb ik al in de RCN en de NLS met een BMW 240i ervaring opgedaan. Daarom sprak de nieuwe M2 klasse mij erg aan. Het komt extreem dichtbij de kern. Elias had een sterke kwalificatie en een goede stint. Uiteindelijk maakten wij het voor onszelf spannender dan werkelijk nodig was omdat wij met een heel scherp potlood rekenden. Uiteindelijk had de race geen ronde langer mogen duren want anders waren wij zonder brandstof komen te staan. Wij zijn nog lang nog niet aan de limiet met de M2 wat de setup betreft. Natuurlijk proberen wij er hier en daar nog meer uit te halen maar er is geen reden om paniek te raken en de auto binnenstebuiten te keren. Het werkte gewoon goed.''De tweede DNLS-wedstrijd vindt op 20 december a.s. plaats.

Tekst: Willem J. Staat
Foto’s: VLN
Spannend slot met drie merken op het podium tijdens openingsrace digitale DNLS
In de beginfase van de wedstrijd domineerden de Ford Mustangs van HRT Esports en SZESE Esport met Europees Truckracing kampioen Norbi Kiss gedurende lange tijd aan de kop van het veld. Uiteindelijk werden beiden door pech achtervolgd. SZESE zakte terug naar de vijfde plek omdat ze bij een pitstop de minimale staantijd niet hadden gehaald. Daarna nam het team van HRT de leiding maar Luis Bellicke viel tien minuten voor het einde van de wedstrijd met een technisch probleem uit. Waarschijnlijk werd de iRacing-server onderbroken.
Dit maakte de weg vrij voor het team van Falkensimracing dat hun allereerste overwinning in de DNLS wist te behalen. Lewis Woods: “Ik kan het eigenlijk nog niet geloven. Er moest vandaag zoveel samenkomen om genoeg te zijn voor deze overwinning. Wij moesten onze banden de gehele wedstrijd beheersen. Wij hadden de snelheid en in de laatste meters ging het goed voor mij. Het uitkomen bij Galgenkopf ging perfect en vanaf dat moment geloofde ik er in dat ik de Ford Mustang nog steeds kon passeren.’’ Zijn teamgenoot Sindre Setsaas was ook overweldigd.

Sindre Setsaas: “ Dit was een confrontatie die het zien waard was. De start ging best goed ook al had ik wat touchés. Dat was zwaar maar eerlijk racen en uiteindelijk werkte onze strategie.’’Dezelfde gezichten maar wel een nieuw team op de eerste plek. De regerend PETN-kampioenen Raphaël Rennhofer/Luca Alpert stonden ook aan kop aan het begin van het winterseizoen 2025/2026. Na hun overstap naar EMM Esports blijven zij de maatstaf van alles in de Porsche Esport Endurance Trophy. In de wedstrijd versloegen zij het duo Julien Soenen/Sean Terre van Coanda Esports gevolgd door de combinatie Luis Glania/Felix Vötter van Pole Promotion Esports.
Raphaël Rennhofer: “Beter kon gewoon niet, Pole, de overwinning maar de snelste ronde hebben wij helaas niet gehaald. Wij hebben veel ervaring met deze combinatie en weten precies van wat wij in ons derde jaar hier moeten doen. Luca Alpert: “In de echte autosport reed ik in de Dacia Logan Cup en de BMW 318i Cup. Helaas is dit erg kostbaar dus richt ik mij nu maar op het simracen. In de DNLS heb ik de kans om mijzelf met de besten te kunnen vergelijken.’

’In de GT4 SP10 klasse domineerde de BMW M4 GT4 van de combinatie Adam J. Isaksson /John Ehlen van SimRC gevolgd door de combinatie Eetu Eskelinen/Siro Zambra van Williams Sim Racing. De derde plek ging naar de combinatie Nico Schiffer/Anton Zschemisch van Lion GP Fenster.com. De Zweed Adam J. Isaksson: “Het begin was behoorlijk stressvol maar wij beschikten over een goed tempo en wij wisten het in de stints vol te houden. John Ehlen: “De goede teamprestatie was vooral doorslaggevend voor het succes vandaag. Adam legde in de kwalificaties de basis. Ik hoefde er alleen maar aan het einde klaar voor te zijn.’’
De eerste winnaars van de gloednieuwe BMW M2 Racing Cup-klasse is de combinatie Elias Raikaa/Nils Koch van het BS+Competition team. De combinatie Elias Reimer/Leon Klose van Scherer eSport eindigde als tweede gevolgd door de combinatie Merlin Marc Wolf/Conner Karnik van Wolf Motorsport Simracing.

Nils Koch: “ Deze klasse is een nieuwe uitdaging voor mij. Ik heb vorig jaar in de GT4 gereden. Maar in de real world heb ik al in de RCN en de NLS met een BMW 240i ervaring opgedaan. Daarom sprak de nieuwe M2 klasse mij erg aan. Het komt extreem dichtbij de kern. Elias had een sterke kwalificatie en een goede stint. Uiteindelijk maakten wij het voor onszelf spannender dan werkelijk nodig was omdat wij met een heel scherp potlood rekenden. Uiteindelijk had de race geen ronde langer mogen duren want anders waren wij zonder brandstof komen te staan. Wij zijn nog lang nog niet aan de limiet met de M2 wat de setup betreft. Natuurlijk proberen wij er hier en daar nog meer uit te halen maar er is geen reden om paniek te raken en de auto binnenstebuiten te keren. Het werkte gewoon goed.''De tweede DNLS-wedstrijd vindt op 20 december a.s. plaats.