Retro: Groeten uit Zandvoort van de HARC Historic 250 2025

… terwijl de Rappanges kijken welke tijden er al worden gereden.

Rijderswissels: de Porsche 904/6 van Rob Rappange is binnen om het stuur over te dragen aan zijn andere zoon Jop. Verderop wisselen Ruben de Bruijn en Rob de Laat van plek in de Ascona van De Laat. Die rijdt normaal gesproken mee in het NK HARC 82-90, maar had zich nu – vanwege een onmiskenbaar bandenvoordeel! – ingeschreven in de Fast Seventies-divisie.

Ook een wissel bij de Mazda MX5 van Hans de Graaf en co.

De Graaf doet met zijn Porsche 911 RSR in dezelfde kleuren van de befaamde verwarmingsketelfabrikant normaal gesproken mee bij de Fast Seventies.

Ook ruilen van plek bij de 944 van Robin Verkerk, deze keer bestuurd door Sander Pielkenrood en Timothy Brantjes.

De prachtige 944 GT van Jeroen van Breda tikt nog na in de pitstraat.

De Davrian – een sportwagen op Imp-basis – is net zo uitgetraind en wordt weer zijn garage ingeduwd…

… net als de 904 van de Rappanges. (Nee, de auto is niet te koop.) Een kleine anderhalf uur later zou de race van start gaan.

Daarvoor moest hier en daar nog wel even wat gebeuren, want bijvoorbeeld de Davrian had de geluidsmeter toch iets te veel doen uitslaan.

En dus moest Vlaanderen in allerijl een demper monteren.