De groeten uit Zandvoort (1)

Het Formule 1 virus barst een week voor de grote race al goed los. Zandvoort maakt zich op voor de voorlaatste Dutch Grand Prix. Het dorp staat er nu al prachtig gekleurd op. Mooie bloemdecoraties, versierde etalages, geblokte vlaggen, Zandvoort is er weer helemaal klaar voor. Een prima gelegenheid om het afgelopen weekend al eens van de leuke sfeer te proeven. Wij doen de eerste groeten vanuit een nu nog rustige dorpskern. Laat het feest maar beginnen.
Tekst: Gerrie Hoekstra
Foto's: Gerrie Hoekstra en Chris Schotanus (Zeepkistenrace)

Het racefestival begon al afgelopen zaterdag. Precies 75 jaar geleden werd op het circuit vanaf de Hunzerug al een door de Motor & Autoclub Zandvoort georganiseerde zeepkistenrace gereden. In 2011 gingen de zeepkisten vanaf een schans in de Oranjestraat naar beneden. Gelukkig is deze traditie weer in ere hersteld. De 20 team zorgden voor vele leuke momenten, wat door de vele toeschouwers werd gewaardeerd.

De deelnemers en de vele toeschouwers zorgden voor een prachtige sfeer.

Waar hard geracet wordt, gaat het ook wel eens mis.

Zo snel mogelijk door de bocht.

De eerste winnaars van het Zandvoorts Race Festival.