Dragracing: In en rond de Summit Racing Equipment Internationals
Het wereldrecord polsstokhoogspringen mag dan met Armand Duplantis in Zweedse handen zijn, dat wil niet zeggen dat iedere Zweed dat dan maar moet gaan proberen

De grindbak aan het einde van de dragstrip. Helaas kreeg deze op de zondag twee keer bezoek. Eerst kwam de motor van Sverre Dahl erin terecht toen de Noor na het passeren van de finishlijn de controle verloor. Nog geen halfuur daarna belandde Tina Høst Nedregård in de grindbak toen na het met 445 km/u passeren van de finishlijn de parachutes dienst weigerden


Vreugde bij de crew van Tina Høst Nedregård als ze in de finale als eerste de finish passeert

maar een paar seconden later de eerste angstige blikken als er aan het eind van de baan een grote stofwolk zichtbaar wordt

Andres Arnover had last van in de cilinders lekkende olie waardoor het bij de burn out leek alsof de Est diesel stookte

Ook in vele andere klassen kwamen mooie auto’s aan de start, zoals de Toyota Celica van de Fin Mika Eloranta in de klasse Competition Eliminator

Of de Volvo van de Zweed Charlie Östedt in de klasse Top Doorslammer

Collega reporter Benjamin Wefer was dit keer als toeschouwer aanwezig en zocht het hogerop, maar zonder camera naar de dragstrip was toch teveel gevraagd

Een hotelkamer in de wedstrijdtoren,

met uitzicht voor

en achter

Maar liefst acht Engelse Super Street Bike-rijders waren naar Tierp afgereisd en hadden zo hun eigen kampement in de pits

Goede tip

Tot volgend jaar en hopelijk dan weer twee FIA EK ronden op Tierp Arena, in juni en augustus


De grindbak aan het einde van de dragstrip. Helaas kreeg deze op de zondag twee keer bezoek. Eerst kwam de motor van Sverre Dahl erin terecht toen de Noor na het passeren van de finishlijn de controle verloor. Nog geen halfuur daarna belandde Tina Høst Nedregård in de grindbak toen na het met 445 km/u passeren van de finishlijn de parachutes dienst weigerden


Vreugde bij de crew van Tina Høst Nedregård als ze in de finale als eerste de finish passeert

maar een paar seconden later de eerste angstige blikken als er aan het eind van de baan een grote stofwolk zichtbaar wordt

Andres Arnover had last van in de cilinders lekkende olie waardoor het bij de burn out leek alsof de Est diesel stookte

Ook in vele andere klassen kwamen mooie auto’s aan de start, zoals de Toyota Celica van de Fin Mika Eloranta in de klasse Competition Eliminator

Of de Volvo van de Zweed Charlie Östedt in de klasse Top Doorslammer

Collega reporter Benjamin Wefer was dit keer als toeschouwer aanwezig en zocht het hogerop, maar zonder camera naar de dragstrip was toch teveel gevraagd

Een hotelkamer in de wedstrijdtoren,

met uitzicht voor

en achter

Maar liefst acht Engelse Super Street Bike-rijders waren naar Tierp afgereisd en hadden zo hun eigen kampement in de pits

Goede tip

Tot volgend jaar en hopelijk dan weer twee FIA EK ronden op Tierp Arena, in juni en augustus
