Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet
Algemeen

Dragracing: Voodoo Hemi Racing terug aan het front

harteveld.322

Komend weekend gaat voor Voodoo Hemi Racing het dragrace-seizoen 2025 van start. Eigenlijk een herstart, want na een jaar afwezigheid keren Marck Harteveld en zijn team daarmee terug op het internationale strijdtoneel. Na The Doorslammers volgt een week later met The Main Event meteen de eerste ronde van het FIA Europees Kampioenschap Drag Racing waardoor het team het ritme meteen weer te pakken heeft. “We kijken ernaar uit om weer in actie te komen. Een jaar rust heeft iedereen goed gedaan, maar nu begint het wel weer te kriebelen. We willen weer hard gaan, races winnen, maar vooral ook plezier hebben”, aldus Marck Harteveld aan de vooravond van het nieuwe seizoen.

Tekst:aangeleverd bericht
Foto's: Remco Scheelings


Na twintig jaar onafgebroken op de dragstrips in binnen en buitenland actief te zijn geweest, waarbij met name de laatste seizoenen in het FIA Europees Kampioenschap veel tijd en energie opslokten, werd eind 2023 door Marck Harteveld en Voodoo Hemi Racing een stapje terug gedaan. Een sabbatical in 2024 moest de teamleden eindelijk weer wat tijd geven voor andere dingen dan dragracen. De batterij kon worden opgeladen om dan in 2025 weer fris aan de start te staan. En nu is het dan zover, Voodoo Hemi Racing keert terug naar de dragstrip en is klaar voor een nieuw seizoen.

harteveld.131

Komend weekend staat met The Doorslammers op Santa Pod Raceway de eerste wedstrijd op het programma, een week later gevolgd door The Main Event als openingsronde van het FIA Europees Pro Modified Kampioenschap. Na een lange zomerbreak wordt het programma van Voodoo Hemi Racing voortgezet met de vermaarde NitrOlympX op de HockenheimRing en de European Finals op Santa Pod Raceway, de derde en vierde ronde van het FIA Europees Kampioenschap.

harteveld.350b

Het publiek kijkt ook weer uit naar de comeback van de populaire Voodoo Hemi Racing ‘70 Plymouth Superbird. Aan de buitenkant is er niet veel veranderd, maar onderhuids zijn er de afgelopen maanden wel diverse aanpassingen gedaan. Zo zijn er de nodige updates uitgevoerd, is de motor van nieuwe onderdelen voorzien, en last but not least is er gewicht bespaard. Dit alles moet ervoor zorgen dat de Superbird weer wat sneller gaat, want de concurrentie heeft het afgelopen jaar niet stilgezeten. Het persoonlijk record van Harteveld staat op 5,86 seconden en daar wil de Voodoo Hemi-piloot wel iets vanaf halen. De vaste crew die Harteveld al vele jaren trouw is, zal ook dit seizoen weer tussen de runs de service van de Superbird voor zijn rekening nemen, terwijl Joeri Woudenberg opnieuw als crewchief optreedt.

harteveld.221

“Iedereen heeft er weer zin in en we kijken ernaar uit om na anderhalf jaar weer de eerste runs te kunnen gaan maken en de fans te ontmoeten. Het doel is zo hard mogelijk gaan, wedstrijden winnen, maar voor alles plezier hebben. Alle onderdelen waren gelukkig net op tijd binnen en de motor heeft al gedraaid. Wij zijn er klaar voor”, aldus Harteveld, die blij is om eindelijk weer in de cockpit van de Voodoo Hemi Racing ‘70 Plymouth Superbird plaats te kunnen nemen.

harteveld.015

Kalender Voodoo Hemi Racing

16-18 mei, The Doorslammers, Santa Pod Raceway, Engeland
23-26 mei, The Main Event, Santa Pod Raceway, Engeland, FIA EK
29-31 augustus, NitrOlympX, HockenheimRing, Duitsland, FIA EK
4-7 september, European Finals, Santa Pod Raceway, Engeland, FIA EK

Partners van Voodoo Hemi Racing
Voodoo Hemi Racing wordt gesteund door Six-Pack Speedshop, Altac Coating, M-Trex IJmuiden, VSoftware BV, Q. Dijkshoorn Transport, L. Harteveld Transport, FB Installaties, Olsthoorn Bedrijfsvoertuigen, Batist Hobbykassen, P. Komen Autoherstelwerk, Mike Pronk Onderhoud, Tom Otten Elektrotechniek, Sunder Scooters, L&G Harteveld, Sunproof, 010 District, Quirien v. Vliet, vd Akker Transport.
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet