Indycar: Kort nieuws. Marcus Ericsson snel tijdens test Thermal Club
De Zweed Marcus Ericsson was tijdens een privétest op The Thermal Club afgelopen week voor het team van Andretti Global de snelste coureur. Verder presenteerde het team van Ganassi het nieuwe DHL-kleurenschema voor de auto van regerend kampioen Alex Palou en Roger Penskes rechterhand Tim Cindric gaat het rustiger aan doen.
Tekst: Willem J. Staat
Foto’s: Indycar, Ganassi Racing

Marcus Ericsson was afgelopen week tijdens een privétest op The Thermal Club de snelste man op de baan.
Kort nieuws. Marcus Ericsson tijdens test Thermo Club
De Zweed Marcus Ericsson was afgelopen maandag tijdens een privétest op The Thermal Club de snelste rijder. Ericsson liet als snelste een tijd van 1.40.136 noteren en was daarmee 0.080 secs. sneller dan zijn teamgenoot Kyle Kirkwood. Robert Schwartzmann liet voor het team van Prema een verrassende derde tijd noteren en was in beide sessies gedurende lange tijd de snelste man op de baan. Het team van Prema vuurde inmiddels voor het komende seizoen alvast een waarschuwingsschot af want Callum Ilott liet de vierde tijd noteren. Andretti Global-coureur Colton Herta was 0.269 trager terwijl Dale Coyne Rookie Jacob Abel de zesde tijd liet noteren. Abel was ruim 1,451 secs. langzamer.
Nog voordat het seizoen begon zijn Michael Cannon en PREMA al uit elkaar gegaan. Cannon, wiens functie als hoofd engineering werd omschreven, maakte slechts korte tijd dienst uit van het team nadat hij van A.J. Foyt Racing was overgestapt. De reden van de split is niet geheel duidelijk maar insiders wijzen erop dat het team van Prema vooral op de ovals weleens een moeilijke leercurve zal moeten doorstaan.

Tim Cindric, de succesvolle rechterhand van teambaas Roger Penske, gaat het dit seizoen wat rustiger aandoen.
Tim Cindric doet een stapje terug
Tim Cindric, jarenlang de rechterhand van Roger Penske, zal het komend seizoen een stapje terugdoen. Tim zal zich niet meer op de NASCAR- IMSA/WEC programma’s focussen en concentreert zich alleen nog op de NTT Indycarseries.
Tim Cindric: “Ik heb de afgelopen 25 jaar een droombaan gehad als algemeen directeur van de Penske-organisatie. Ik heb de kans gehad om met een aantal van de beste mensen in de branche samen te werken en wist veel mijlpalen te bereiken. Ik heb besloten dat ik een verandering moest doorvoeren die mij flexibiliteit biedt die ik in stadium van mijn carriere nodig heb. Ik waardeer het begrip dat Roger tijdens onze gesprekken heeft getoond en heb er het volste vertrouwen in dat dit team succesvol zal blijven. In een verklaring stelt Team Penske “dat Tim aanblijft voor de Indycar activiteiten van het team en dat hij toezicht houdt op de race-archieven en de historische activa van de organisatie.’’Tim is de zoon van de legendarische Indycar motorenbouwer Carl Cindric en kwam in 1999 bij Team Penske in dienst nadat hij het Indycar team van Bobby Rahal had gerund.
Ron Ruzewski blijft Managing Director van het Indycar team, Michael Nelson blijft verantwoordelijk voor het NASCAR-programma terwijl Jonathan Diuguid zijn rol als Managing Director van het team Porsche Penske Motorsport blijft vervullen.

Het team van Ganassi presenteerde afgelopen week de 2025 kleurstelling. Er is weinig verschil met het voorgaande uit 2024.
Ganassi presenteert 2025 kleurenschema
In principe is de kleurstelling voor het seizoen bij de auto van de regerende kampioen Alex Palou identiek aan die van 2024. De rolbeugel van de auto van de Spanjaard is van rood naar geel veranderd en er zitten een paar extra gele accenten rond de auto, die overigens over een groter DHL Logo op de sidepods beschikt. Hoewel DHL het meest op de auto te zien zal zijn, zal het team van Ganassi voor geselecteerde wedstrijden voor de No10 gebruik maken van andere sponsoren. Overigens was dit in de laatste jaren gebruikelijk bij het team van Ganassi.
Alex Palou: “Ik kijk met de No 10 DHL Dallara Honda uit naar het seizoen 2025. De concurrentie zal zwaar zijn. We wonnen het kampioenschap met slechts twee overwinningen. Dit laat wel zien hoe competitief de NTT Indycarseries is. Het doel is om dit te herhalen, een beetje te verbeteren en proberen de Indy 500 te winnen.””
Tekst: Willem J. Staat
Foto’s: Indycar, Ganassi Racing

Marcus Ericsson was afgelopen week tijdens een privétest op The Thermal Club de snelste man op de baan.
Kort nieuws. Marcus Ericsson tijdens test Thermo Club
De Zweed Marcus Ericsson was afgelopen maandag tijdens een privétest op The Thermal Club de snelste rijder. Ericsson liet als snelste een tijd van 1.40.136 noteren en was daarmee 0.080 secs. sneller dan zijn teamgenoot Kyle Kirkwood. Robert Schwartzmann liet voor het team van Prema een verrassende derde tijd noteren en was in beide sessies gedurende lange tijd de snelste man op de baan. Het team van Prema vuurde inmiddels voor het komende seizoen alvast een waarschuwingsschot af want Callum Ilott liet de vierde tijd noteren. Andretti Global-coureur Colton Herta was 0.269 trager terwijl Dale Coyne Rookie Jacob Abel de zesde tijd liet noteren. Abel was ruim 1,451 secs. langzamer.
Nog voordat het seizoen begon zijn Michael Cannon en PREMA al uit elkaar gegaan. Cannon, wiens functie als hoofd engineering werd omschreven, maakte slechts korte tijd dienst uit van het team nadat hij van A.J. Foyt Racing was overgestapt. De reden van de split is niet geheel duidelijk maar insiders wijzen erop dat het team van Prema vooral op de ovals weleens een moeilijke leercurve zal moeten doorstaan.

Tim Cindric, de succesvolle rechterhand van teambaas Roger Penske, gaat het dit seizoen wat rustiger aandoen.
Tim Cindric doet een stapje terug
Tim Cindric, jarenlang de rechterhand van Roger Penske, zal het komend seizoen een stapje terugdoen. Tim zal zich niet meer op de NASCAR- IMSA/WEC programma’s focussen en concentreert zich alleen nog op de NTT Indycarseries.
Tim Cindric: “Ik heb de afgelopen 25 jaar een droombaan gehad als algemeen directeur van de Penske-organisatie. Ik heb de kans gehad om met een aantal van de beste mensen in de branche samen te werken en wist veel mijlpalen te bereiken. Ik heb besloten dat ik een verandering moest doorvoeren die mij flexibiliteit biedt die ik in stadium van mijn carriere nodig heb. Ik waardeer het begrip dat Roger tijdens onze gesprekken heeft getoond en heb er het volste vertrouwen in dat dit team succesvol zal blijven. In een verklaring stelt Team Penske “dat Tim aanblijft voor de Indycar activiteiten van het team en dat hij toezicht houdt op de race-archieven en de historische activa van de organisatie.’’Tim is de zoon van de legendarische Indycar motorenbouwer Carl Cindric en kwam in 1999 bij Team Penske in dienst nadat hij het Indycar team van Bobby Rahal had gerund.
Ron Ruzewski blijft Managing Director van het Indycar team, Michael Nelson blijft verantwoordelijk voor het NASCAR-programma terwijl Jonathan Diuguid zijn rol als Managing Director van het team Porsche Penske Motorsport blijft vervullen.

Het team van Ganassi presenteerde afgelopen week de 2025 kleurstelling. Er is weinig verschil met het voorgaande uit 2024.
Ganassi presenteert 2025 kleurenschema
In principe is de kleurstelling voor het seizoen bij de auto van de regerende kampioen Alex Palou identiek aan die van 2024. De rolbeugel van de auto van de Spanjaard is van rood naar geel veranderd en er zitten een paar extra gele accenten rond de auto, die overigens over een groter DHL Logo op de sidepods beschikt. Hoewel DHL het meest op de auto te zien zal zijn, zal het team van Ganassi voor geselecteerde wedstrijden voor de No10 gebruik maken van andere sponsoren. Overigens was dit in de laatste jaren gebruikelijk bij het team van Ganassi.
Alex Palou: “Ik kijk met de No 10 DHL Dallara Honda uit naar het seizoen 2025. De concurrentie zal zwaar zijn. We wonnen het kampioenschap met slechts twee overwinningen. Dit laat wel zien hoe competitief de NTT Indycarseries is. Het doel is om dit te herhalen, een beetje te verbeteren en proberen de Indy 500 te winnen.””