Racing Shows: Go Japan bij Louwman’s Toyota World 2024
Aan evenementen op auto(sport) gebied was er afgelopen weekend geen gebrek. De TABAC Historic Grand Prix op het TT Circuit van Assen, de Betcity Trophy of the Dunes op Zandvoort en GO Japan bij Louwman’s Toyota World in Raamsdonksveer. Uw redacteur ging afgelopen zaterdag voor de eerste maal naar dit evenement dat door 402 Automotive uit het Brabantse Hoeven wordt georganiseerd.
Als visitekaartje voor de deur. De prachtige Lexus LCF waarbij de Japanse fabrikant diverse sportprogramma's en tests op de Nordschleife mee afwerkte.
Tekst en Foto’s: Willem J. Staat
Komend vanaf de snelweg uit de richting Gorinchem is er in dit gebouw valt er in dit gebouw in Raamsdonksveer toch wel het nodige autosportnieuws te bewonderen.
Go Japan bij Louwman’s Toyota World 2024
Voor liefhebbers van Japanse auto’s is GO Japan bij Louwman’s Toyota World in Raamsdonksveer waarschijnlijk wel het hoogtepunt van het jaar. De klemtoon ligt natuurlijk op de Japanse auto en de merken uit het land van de rijzende zon kunnen zich dan ook op een enorme populariteit verhogen. Waarbij wel aangetekend moet worden dat films zoals “The Fast and The Furious” bij een groot deel van de jongeren hiertoe heeft bijgedragen. Anderzijds nodigen Japanse producten uit tot sportief en autosport. De Japanse fabrikanten hebben de autosport al jarenlang op verschillende terreinen een warm hart toegedragen. Daarbij stonden de activiteiten van Honda en Toyota in de circuitsport voorop. Het was natuurlijk deze ochtend verheugend nieuws om te zien dat laatst genoemd merk haar activiteiten in de toekomst mogelijk naar de Japanse Supercars gaat uitbreiden. En uiteraard mocht een bezoek aan het Louwman museum eveneens niet ontbreken want ook daar viel afgelopen weekend de nodige autosportgeschiedenis te bewonderen.
Japanse autosportcultuur c.q. geschiedenis. Dit zien we in Nederland natuurlijk graag.
Het bedrijf AKR Tuning uit Harderwijk kwam met een bijzondere Civic naar Raamsdonksveer. Zij hebben de Civic van de combinatie Hattori/Kaneishi volledig nagebouwd. Oorspronkelijk werd de auto voor Time Attacks op de Nürburgring ingezet. Daarna werd de auto volledig uit elkaar gehaald en is nu in principe nu als nieuw. Zelfs de teamkleding van het originele team uit 1993 werd volledig door de Honda-liefhebbers aangepast. Het team is na de Time Attacks op de Nürburgring op zoek naar een andere uitdaging en de Historische autosport behoort tot de mogelijkheden. Bij AKR zal men bekijken in welk reglement deze auto eventueel past. Mooi nieuws dus.
De knotsgekke Toyota Fan Harry Bocksch uit Hannover legt aan een dame van de jury zijn dagelijks vervoermiddel uit.
Vele Nordschleife bezoekers hebben hem vast wel gezien, de Toyota Supra GT4 van de Duitser Harry Bocksch uit Hannover. Bij de VLN/NLS wedstrijden zie je hem weleens op de parkeerplaats staan. De knotsgekke Toyota Fan Harry racet er helaas niet mee. We vroegen wat Harry er dan wel mee deed. Het antwoord was nogal verbijsterend. “Nee, nee, ik rij er dagelijks mee naar mijn werk” was het antwoord op onze vraag. Met de raceauto naar je werk. Dit zijn mensen naar ons hart. Harry sleept dan ook weleens bekers in de wacht maar dan op automeetings zoals deze. Kortom het was een dag vol genieten van speciale auto’s en soms hele bijzondere mensen. We openen de reportage dan ook maar met een kijkje in het museum.
En dat is een prachtige GT4 in full racetrim. Gewoon te gek eigenlijk.
Harry is dan ook naar eigen zeggen Staatsvijand Numero Uno. Wij denken niet dat we dit verdere uitleg nodig heeft.
Als visitekaartje voor de deur. De prachtige Lexus LCF waarbij de Japanse fabrikant diverse sportprogramma's en tests op de Nordschleife mee afwerkte.
Tekst en Foto’s: Willem J. Staat
Komend vanaf de snelweg uit de richting Gorinchem is er in dit gebouw valt er in dit gebouw in Raamsdonksveer toch wel het nodige autosportnieuws te bewonderen.
Go Japan bij Louwman’s Toyota World 2024
Voor liefhebbers van Japanse auto’s is GO Japan bij Louwman’s Toyota World in Raamsdonksveer waarschijnlijk wel het hoogtepunt van het jaar. De klemtoon ligt natuurlijk op de Japanse auto en de merken uit het land van de rijzende zon kunnen zich dan ook op een enorme populariteit verhogen. Waarbij wel aangetekend moet worden dat films zoals “The Fast and The Furious” bij een groot deel van de jongeren hiertoe heeft bijgedragen. Anderzijds nodigen Japanse producten uit tot sportief en autosport. De Japanse fabrikanten hebben de autosport al jarenlang op verschillende terreinen een warm hart toegedragen. Daarbij stonden de activiteiten van Honda en Toyota in de circuitsport voorop. Het was natuurlijk deze ochtend verheugend nieuws om te zien dat laatst genoemd merk haar activiteiten in de toekomst mogelijk naar de Japanse Supercars gaat uitbreiden. En uiteraard mocht een bezoek aan het Louwman museum eveneens niet ontbreken want ook daar viel afgelopen weekend de nodige autosportgeschiedenis te bewonderen.
Japanse autosportcultuur c.q. geschiedenis. Dit zien we in Nederland natuurlijk graag.
Het bedrijf AKR Tuning uit Harderwijk kwam met een bijzondere Civic naar Raamsdonksveer. Zij hebben de Civic van de combinatie Hattori/Kaneishi volledig nagebouwd. Oorspronkelijk werd de auto voor Time Attacks op de Nürburgring ingezet. Daarna werd de auto volledig uit elkaar gehaald en is nu in principe nu als nieuw. Zelfs de teamkleding van het originele team uit 1993 werd volledig door de Honda-liefhebbers aangepast. Het team is na de Time Attacks op de Nürburgring op zoek naar een andere uitdaging en de Historische autosport behoort tot de mogelijkheden. Bij AKR zal men bekijken in welk reglement deze auto eventueel past. Mooi nieuws dus.
De knotsgekke Toyota Fan Harry Bocksch uit Hannover legt aan een dame van de jury zijn dagelijks vervoermiddel uit.
Vele Nordschleife bezoekers hebben hem vast wel gezien, de Toyota Supra GT4 van de Duitser Harry Bocksch uit Hannover. Bij de VLN/NLS wedstrijden zie je hem weleens op de parkeerplaats staan. De knotsgekke Toyota Fan Harry racet er helaas niet mee. We vroegen wat Harry er dan wel mee deed. Het antwoord was nogal verbijsterend. “Nee, nee, ik rij er dagelijks mee naar mijn werk” was het antwoord op onze vraag. Met de raceauto naar je werk. Dit zijn mensen naar ons hart. Harry sleept dan ook weleens bekers in de wacht maar dan op automeetings zoals deze. Kortom het was een dag vol genieten van speciale auto’s en soms hele bijzondere mensen. We openen de reportage dan ook maar met een kijkje in het museum.
En dat is een prachtige GT4 in full racetrim. Gewoon te gek eigenlijk.
Harry is dan ook naar eigen zeggen Staatsvijand Numero Uno. Wij denken niet dat we dit verdere uitleg nodig heeft.