Retro: Op bezoek in het Porsche Museum, o.a. voor de expositie 50 Jaar Porsche Turbo

Uit 1982 komt deze Porsche 924 Turbo met 177 pk uit 4 cilinders i.p.v. zes bij de meeste van zijn voorgangers. De 924 Turbo werd uitgebracht na de nodige kritiek op de prestaties van de standaard 924. Later in 1982 werd de 924 Turbo vervangen door de 944 Turbo. De gewone 924 bleef nog wel leverbaar (als instapmodel voor Porsche) tot 1988.

En hier de Porsche 944 Turbo Coupé met links daarnaast een "gewone" Porsche 924. De 944 Turbo was leverbaar tot 1991 waarbij er in dat laatste jaar ook nog een cabrioletversie van de 944 Turbo werd uitgebracht.

Deze Turbo mag natuurlijk zeker niet ontbreken tijdens 50 Jahre Porsche Turbo. De McLaren MP4 uit 1986 die in handen was van de Fransman Alain Prost die er de wereldtitel mee behaalde. De titel bij de constructeurs liep McLaren met de Porsche-TAG-motor toen mis; die ging naar Williams.

Uit 1988 komt deze Porsche 944 Turbo Cup met 250 pk.

We gaan door naar 1990. Het jaar van deze 911 Turbo 3.3 Coupé met 320 pk in heel fraai blauw-groen metallic.Maar smaken mogen verschillen hoor!

Uit 1992 komt deze gele (ook gaaf!) 911 Turbo S met nog meer vermogen dan zijn voorganger, namelijk 381 pk!

Een raceauto voor op de openbare weg is deze Porsche 911 GT1 Straßenversion (1988). Uitgebracht omdat Porsche met de 911 GT1 EVO het circuit op wilde, maar dan moesten er ca. 20 straatversies van zijn uitgebracht. Een auto die de laatste jaren logischerwijs enorm in waarde is gestegen.

Hier de hierboven genoemde 911 GT1 EVO (1997) voor op het circuit die de bekende zescilinder boxermotor heeft met in dit geval 600 pk.

In de zomer van 2003 bracht Porsche deze 911 Turbo Cabriolet op de markt. Het was de eerste 911 Turbo Cabrio die de Duitsers uitbrachten sinds 1989.

Ook uit 2003 is deze Porsche 911 GT2, wat feitelijk een sportievere versie was van de 911 Turbo destijds.