Dragracing: Wat was er nog meer op Tierp Arena
Op donderdag was er bij David Vegter en zijn team nog het nodige werk te verzetten

Vegter Pro Mod Racing teamleden Elin en Holley inspecteren voor de run de baan om de best mogelijke startpositie (= de plek die de meeste grip geeft) te bepalen


Michel Tooren reed voor het eerst met zijn nieuwe Camaro onder de zes seconden

En daar was de crew best wel blij mee

De overeenkomst tussen Drag Racing Europe en de FIA is nu definitief rond waardoor DRE nu officieel organisator/promotor van het FIA Europees Kampioenschap Drag Racing is. Van links naar rechts op de foto Vincent Caro (FIA), Keith Bartlett, Roger Lyrén en Michael Gullqvist alle drie DRE, en Lars Pettersson (FIA)

Johnny Oksa reed op Tierp Arena zijn eerste race van het seizoen. Bij de eerste kwalificatierun was het meteen raak. De Fin moest zijn Top Methanol Funny Car stilzetten. In de pits bleek de schade aanzienlijk.


Gelukkig was er een reservemotor waardoor Oksa door kon en daarmee zelfs de finale haalde

Na een paar jaar afwezigheid keerde op Tierp Janne Koskinen weer terug in de klasse Pro Stock Motorcycle. Volgend jaar hoopt de Fin een heel seizoen mee te draaien in het Europees kampioenschap

Letterlijk de andere kant van Tierp Arena. Het fraaie uitzicht vanaf de achterkant van de wedstrijdtoren

Bij het team van Pro Stock-rijder Simon Ekengren was men op het ergste voorbereid. Drie motoren stonden er op donderdag klaar


Vegter Pro Mod Racing teamleden Elin en Holley inspecteren voor de run de baan om de best mogelijke startpositie (= de plek die de meeste grip geeft) te bepalen


Michel Tooren reed voor het eerst met zijn nieuwe Camaro onder de zes seconden

En daar was de crew best wel blij mee

De overeenkomst tussen Drag Racing Europe en de FIA is nu definitief rond waardoor DRE nu officieel organisator/promotor van het FIA Europees Kampioenschap Drag Racing is. Van links naar rechts op de foto Vincent Caro (FIA), Keith Bartlett, Roger Lyrén en Michael Gullqvist alle drie DRE, en Lars Pettersson (FIA)

Johnny Oksa reed op Tierp Arena zijn eerste race van het seizoen. Bij de eerste kwalificatierun was het meteen raak. De Fin moest zijn Top Methanol Funny Car stilzetten. In de pits bleek de schade aanzienlijk.


Gelukkig was er een reservemotor waardoor Oksa door kon en daarmee zelfs de finale haalde

Na een paar jaar afwezigheid keerde op Tierp Janne Koskinen weer terug in de klasse Pro Stock Motorcycle. Volgend jaar hoopt de Fin een heel seizoen mee te draaien in het Europees kampioenschap

Letterlijk de andere kant van Tierp Arena. Het fraaie uitzicht vanaf de achterkant van de wedstrijdtoren

Bij het team van Pro Stock-rijder Simon Ekengren was men op het ergste voorbereid. Drie motoren stonden er op donderdag klaar
