DRDO: Dubbelslag voor Timo D’Anjou en Harry Verkerk op Circuit Zandvoort
Race 1
Na een prima start van Patrick Grootscholten weet Cor Euser snel de leiding over te nemen. Benno Kivits is de snelste in de Speciaal klasse en Maarten Knijnenburg heeft de leiding overgenomen van Lukas Stiefelhagen in de Clio Challenge, al is het verschil minimaal. Raimond van Steen heeft de leiding behouden in de Standaard klasse. Cor Euser is vertrokken maar daarachter is er een gevecht om de tweede plaats ontbrand tussen Patrick Grootscholten en Timo D’Anjou.
Kevin Jansen met zijn BMW 130i gaat wijd door het grind bij het uitkomen van de Tarzanbocht en gaat dwars over de baan richting de rail aan de binnenkant, maar kan zijn weg vervolgen. D’Anjou heeft Patrick Grootscholten ingehaald voor de tweede plaats. Lukas Stiefelhagen komt met zijn Clio de pits in met problemen.
Halverwege de 50 minuten durende race gaat de pit window open. Een baanpost meldt lichtflitsen boven de kust en de eerste druppels worden gemeld. Harry Verkerk, die Timo D’Anjou achter het stuur heeft afgelost, heeft de leiding overgenomen van Cor Euser, die met veel meer successeconden langer in de pits heeft gestaan.
Ook Dennis van der Linden heeft Euser ingehaald voor de tweede positie. Bob van Ingen is de nieuwe koploper in de Speciaal klasse. De rondetijden worden langzamer door de steeds nattere baan. Maarten Knijnenburg blijft koploper in de Clio Challenge en equipe Messing-Coen Koster met een Porsche Boxter is de koploper in de Standaard klasse.
Code 60 wordt afgeroepen omdat Jurgen Schlösser vast komt te staan in het grind van de Hans Ernst-bocht. Een aantal auto’s wordt onderzocht omdat zij te hard rijden onder Full Course Yellow en worden daarna bestraft met een 20 seconden penalty.
Met nog even meer dan drie minuten op de teller wordt het veld weer losgelaten. Equipe Timo D’Anjou-Harry Verkerk wint de wedstrijd, voor Cor Euser, die in de laatste ronde Dennis van der Linden nog verschalkt. Ook Ronald van Vliet slaat in de ultieme slotfase toe en passeert Bob van Ingen voor de winst in de Speciaal klasse.
Maarten Knijnenburg is wederom de snelste bij de Clio’s en equipe Van Steen-Cremers wint de Standaard klasse.
Equipe Messing-Koster was op weg naar een hoge notering maar door twee straffen zakt de Porsche terug buiten het podium in de Standaard klasse.