V8 Supercars: Dubbel podium voor Red Bull Ampol Racing. Broc Feeney wint in Darwin
SVG mag dan bij Red Bull Ampol Racing vertrokken zijn. Het team van Triple Eight blijft in podiumplekken grossieren. In Darwin behaalde Broc Feeney een overtuigende overwinning waarbij de strategie deels een rol speelde. James Golding van Premair Racing behaalde in Darwin verrassend de pole maar profiteerde niet lang van zijn goede uitgangspositie. Veteraan Mark Winterbottom(Frosty) eindigde als tweede gevolgd door Feeney’s teamgenoot Will Brown die in de tussenstand van het kampioenschap nog steeds aan de leiding staat.

Dubbel podium voor Red Bull Ampol Racing in Darwin.
Tekst: Willem J. Staat
Foto’s: Red Bull Ampol Racing/Brad Jones Racing/Premair/PR/Fox Sports
Dubbel podium voor Red Bull Ampol Racing. Broc Feeney wint in Darwin
Na 48 ronden wedstrijd ging Broc Feeney met een voorsprong van ruim 8.6763 secs. op de Team 18 Camaro ZL1 van Mark Winterbottom als eerste over de streep. Met zijn overwinning in Darwin wist Feeney wel 115 punten van de voorsprong van zijn teamgenoot Will Brown in de tussenstand van het kampioenschap af te snoepen. Het verschil tussen beide T8 Red Bull Ampol-coureurs bedraagt nu 115 punten. James Golding van Premair Racing schitterde eigenlijk al vanaf de vrije trainingen en pakte voor de eerste maal de pole in zijn Supercar-carriere maar Broc Feeney zorgde ervoor dat hij niet lang van zijn goede uitgangspositie mocht genieten. Nog voordat het licht op groen sprong moest de Erebus-Camaro ZL1 van Brodie Kostecki al van de grid geduwd worden. De Camaro weigerde te starten en nog voordat de wedstrijd begonnen was, was hij voor de regerende kampioen al over.

Polesitter James Golding was niet bepaald met deze "move" van Broc Feeney. Hij vond een penalty op zijn plek. Later slikte Golding zijn woorden enigszins in. Tja, twee coureurs gingen voor hetzelfde stukje asfalt. Mooier kan toch niet in één van de weinig echt overgebleven beste toerwagenseries ter wereld.
Al direct in de eerste ronde reden Feeney en Golding naast elkaar. Daarbij kampte Feeney met licht onderstuur terwijl Golding de eerste drie ronden aan de leiding vertoefde. In de vierde ronde moest Golding zijn positie direct aan Feeney prijsgeven terwijl ook Mark Winterbottom nog eens van de situatie profiteerde en P2 kon innemen. Hoewel het incident tussen Feeney en Golding “under investigation” was besloot de wedstrijdleiding geen verdere acties te ondernemen. De DJR Shell V Power Mustangs zaten er andermaal in de eerste wedstrijd gewoon niet bij. Anton de Pasquale verslikte zich in de vijfde ronde in Turn 1 en viel naar de elfde plek terug waar hij in het verkeer tussen de Grove Penrite Mustangs van Richie Stanaway en Matt Payne terechtkwam.

Will Brown blijft aan de leiding in de tussenstand van het kampioenschap.
Indrukwekkend was de huzarenrit van Chaz Mostert. Vanaf een 22e plek gestart zou de Walkinshaw Andretti United-rijder als vijfde te eindigen. Die positie werd niet alleen door strategie behaald maar door pure inhaalacties op de baan. Mostert beloonde zijn crew met 17 Cheeseburgers voor dit resultaat…
…
Ook Cameron Waters reed eigenlijk een goede wedstrijd totdat hij merkgenoot Anton de Pasquale in de 31e ronde van de baan drukte en daarvoor terecht werd bestraft en door de wedstrijdleiding van P6 naar P10 werd teruggezet. Mostert was in de slotfase op een duidelijke missie en verschalkte BJR Racing Camaro ZL1 van André Heimgartner in de 39e ronde en Percat werd daarna door de WAU-rijder opgeslokt. Werkelijk een schitterend resultaat in een zeer competitieve wedstrijd die Broc Feeney eigenlijk toch wel geheel naar zijn hand wist te zetten. Aangezien James Golding de pole veroverde moeten we weer een jaar wachten of iemand de Triple Crown(twee wedstrijden en snelste rondes) in Darwin op zijn naam kan schrijven.

Enthousiaste fans in Darwin.

Dubbel podium voor Red Bull Ampol Racing in Darwin.
Tekst: Willem J. Staat
Foto’s: Red Bull Ampol Racing/Brad Jones Racing/Premair/PR/Fox Sports
Dubbel podium voor Red Bull Ampol Racing. Broc Feeney wint in Darwin
Na 48 ronden wedstrijd ging Broc Feeney met een voorsprong van ruim 8.6763 secs. op de Team 18 Camaro ZL1 van Mark Winterbottom als eerste over de streep. Met zijn overwinning in Darwin wist Feeney wel 115 punten van de voorsprong van zijn teamgenoot Will Brown in de tussenstand van het kampioenschap af te snoepen. Het verschil tussen beide T8 Red Bull Ampol-coureurs bedraagt nu 115 punten. James Golding van Premair Racing schitterde eigenlijk al vanaf de vrije trainingen en pakte voor de eerste maal de pole in zijn Supercar-carriere maar Broc Feeney zorgde ervoor dat hij niet lang van zijn goede uitgangspositie mocht genieten. Nog voordat het licht op groen sprong moest de Erebus-Camaro ZL1 van Brodie Kostecki al van de grid geduwd worden. De Camaro weigerde te starten en nog voordat de wedstrijd begonnen was, was hij voor de regerende kampioen al over.

Polesitter James Golding was niet bepaald met deze "move" van Broc Feeney. Hij vond een penalty op zijn plek. Later slikte Golding zijn woorden enigszins in. Tja, twee coureurs gingen voor hetzelfde stukje asfalt. Mooier kan toch niet in één van de weinig echt overgebleven beste toerwagenseries ter wereld.
Al direct in de eerste ronde reden Feeney en Golding naast elkaar. Daarbij kampte Feeney met licht onderstuur terwijl Golding de eerste drie ronden aan de leiding vertoefde. In de vierde ronde moest Golding zijn positie direct aan Feeney prijsgeven terwijl ook Mark Winterbottom nog eens van de situatie profiteerde en P2 kon innemen. Hoewel het incident tussen Feeney en Golding “under investigation” was besloot de wedstrijdleiding geen verdere acties te ondernemen. De DJR Shell V Power Mustangs zaten er andermaal in de eerste wedstrijd gewoon niet bij. Anton de Pasquale verslikte zich in de vijfde ronde in Turn 1 en viel naar de elfde plek terug waar hij in het verkeer tussen de Grove Penrite Mustangs van Richie Stanaway en Matt Payne terechtkwam.

Will Brown blijft aan de leiding in de tussenstand van het kampioenschap.
Indrukwekkend was de huzarenrit van Chaz Mostert. Vanaf een 22e plek gestart zou de Walkinshaw Andretti United-rijder als vijfde te eindigen. Die positie werd niet alleen door strategie behaald maar door pure inhaalacties op de baan. Mostert beloonde zijn crew met 17 Cheeseburgers voor dit resultaat…
…
Ook Cameron Waters reed eigenlijk een goede wedstrijd totdat hij merkgenoot Anton de Pasquale in de 31e ronde van de baan drukte en daarvoor terecht werd bestraft en door de wedstrijdleiding van P6 naar P10 werd teruggezet. Mostert was in de slotfase op een duidelijke missie en verschalkte BJR Racing Camaro ZL1 van André Heimgartner in de 39e ronde en Percat werd daarna door de WAU-rijder opgeslokt. Werkelijk een schitterend resultaat in een zeer competitieve wedstrijd die Broc Feeney eigenlijk toch wel geheel naar zijn hand wist te zetten. Aangezien James Golding de pole veroverde moeten we weer een jaar wachten of iemand de Triple Crown(twee wedstrijden en snelste rondes) in Darwin op zijn naam kan schrijven.

Enthousiaste fans in Darwin.