V8 Supercars: Feeney verknalt dubbeloverwinning voor Red Bull Ampol Racing. Zege voor Will Brown
Red Bull Ampol racer Broc Feeney was gisteren na zijn overwinning in Melbourne meer in de box van het F1 Team te vinden dan bij zijn team. Waarschijnlijk was hij er met zijn gedachten in Melbourne toch niet helemaal bij toen hij in de voorlaatste wedstrijd van de tweede Supercarwedstrijd een hattrick voor het team verspeelde. In de voorlaatste ronde ging Feeney iets te wijd en viel naar de vierde plek terug. Mark Winterbottom(#18 DeWalt Camaro) eindigde als tweede gevolgd door Matt Payne in de #19 Penrite Ford Mustang.
Overtuigende overwinning voor Will Brown in Melbourne.
Tekst: Willem J. Staat
Foto’s: Red Bull Ampol Racing, DJR Shell V Power Racing, Brad Jones Racing/PR
Feeney verknalt dubbeloverwinning voor Red Bull Ampol Racing. Zege voor Will Brown
Een klein foutje van Broc Feeney in de voorlaatste ronde van de tweede wedstrijd in Melbourne voorkwam een derde achtereenvolgende overwinning van zijn team. Mark Winter Bottom en Matt Payne profiteerden. De eerste startrij in de wedstrijd werd door Will Brown en Cameron Waters in de Tickford Mustang gedeeld. Brown had echter een uitstekende start en nam direct de leiding gevolgd door Waters, Feeney, Payne en De Pasquale. De laatste twee maakten echter in Turn 4 al contact met elkaar waardoor De Pasquale al met een gebroken stuurinrichting moest opgeven. Jack LeBrocq in de #9 Camaro profiteerde van dit incident
Feeney verspeelde zijn kansen in de voorlaatste ronde.
Nadat Feeney in de 13e ronde de tweede plek had ingenomen bedroeg het verschil tussen de beide Red Bull Ampol Racing Camaro’s minder dan 0.4 secs. Teamgenoot Will Brown antwoordde daarop met een nieuwe snelste ronde van 1.49.7203 secs. en wist zijn voorsprong direct met twee seconden te vergroten. Vervolgens ging Feeney in de fout. De wedstrijd eindigde na 17 ronden volgens de tijdslimiet en Brown versloeg Mark Winterbottom met een voorsprong van slechts 0.9693 secs. In de tussenstand van het kampioenschap nam Brown opnieuw de leiding van zijn teamgenoot over. Met een vijfde plek behaalde Will Davison een goed resultaat voor het DJR Shell V Power Team.
Commentaren:
Will Brown: “Het was geweldig om direct aan het begin van de wedstrijd de leiding te nemen. Om de banden te sparen moest ik heel langs Cameron Waters want het was behoorlijk warm op de baan. De rijders achter mij vonden het wel leuk om met mij de strijd aan te gaan. Ik genoot er wel van om in mijn achteruitkijkspiegels daarna te kijken. In het begin heb ik mijn banden gespaard maar daarna heb ik gepusht. Gisteren zagen dat een aantal mensen in de eerste rondes te hard pushten en vervolgens hun banden aan flarden reden. Voor zover ik gehoord heb waren er vandaag ook weer een paar. Als je snel bent moet dit dus gewoon doen. Banden sparen aan het begin. Broc maakte in de voorlaatste ronde een klein foutje en het werd helaas een 1-2 zoals gisteren. Voor hem een beetje teleurstellend maar het was een goede dag."
Broc Feeney: “Ik volgde Will om onze banden te sparen. Toen het einde van de wedstrijd naderde ging ik gewoon voor de snelste ronde maar een paar bochten voordat ik eraan begon viel mijn voet van het gaspedaal en maakte ik een fout. Voor het team spuug ik hier natuurlijk op mijzelf want dit zou een solide resultaat geweest zijn maar je neemt het kleine verlies en je reset je gewoon voor de wedstrijden morgen."
Het lijkt erop dat de Mustangs aansluiting aan de Camaro's gevonden hebben.
Wil Davison: Op basis van de kwalificatie van gisteren startte ik als achtste maar het belangrijkste was dat we de auto een stuk beter hadden gemaakt. Vanaf de eerste ronde wist ik dat die auto evenwichtiger dan gisteren was. Er waren een paar momenten waarin ik dacht dat een podium mogelijk zou zijn. Een beetje teleurgesteld dat we dit net niet konden bemachtigen maar het was een geode stap voorwaarts.”
Jaxon Evans is waarschijnlijk wel tot de conclusie gekomen dat de Supercars nog een beetje zwaarder voor hem zijn dan de Porsche Supercup. Hij ligt hier in de staart van het veld aardig onder vuur.
Uitslag Race 4 MSS Security Melbourne Super Sprint
1.87 Red Bull Ampol Racing William Brown Chev Camaro ZL1 17 ronden 31:40.6618
2 18 DEWALT Racing Mark Winterbottom Chev Camaro ZL1 17 ronden 31:41.6311
3 19 Penrite Racing Matthew Payne Ford Mustang GT 17 ronden 31:42.1927
4 88 Red Bull Ampol Racing Broc Feeney Chev Camaro ZL1 17 ronden 31:42.5017
5 17 Shell V-Power Racing Team Will Davison Ford Mustang GT 17 ronden 31:43.1262
6 10 Bendix Racing Nick Percat Chev Camaro ZL1 17 ronden 31:43.4128
7 6 Monster Castrol Racing Cameron Waters Ford Mustang GT 17 ronden 31:44.0116
8 9 Erebus Motorsport Jack Le Brocq Chev Camaro ZL1 17 ronden 31:44.3342
9 99 Erebus Motorsport Todd Hazelwood Chev Camaro ZL1 17 ronden 31:49.2933
10 23 PremiAir Nulon Racing Tim Slade Chev Camaro ZL1 17 ronden 31:49.4109
11 20 Tradie Beer Racing David Reynolds Chev Camaro ZL1 17 ronden 31:51.4466
Overtuigende overwinning voor Will Brown in Melbourne.
Tekst: Willem J. Staat
Foto’s: Red Bull Ampol Racing, DJR Shell V Power Racing, Brad Jones Racing/PR
Feeney verknalt dubbeloverwinning voor Red Bull Ampol Racing. Zege voor Will Brown
Een klein foutje van Broc Feeney in de voorlaatste ronde van de tweede wedstrijd in Melbourne voorkwam een derde achtereenvolgende overwinning van zijn team. Mark Winter Bottom en Matt Payne profiteerden. De eerste startrij in de wedstrijd werd door Will Brown en Cameron Waters in de Tickford Mustang gedeeld. Brown had echter een uitstekende start en nam direct de leiding gevolgd door Waters, Feeney, Payne en De Pasquale. De laatste twee maakten echter in Turn 4 al contact met elkaar waardoor De Pasquale al met een gebroken stuurinrichting moest opgeven. Jack LeBrocq in de #9 Camaro profiteerde van dit incident
Feeney verspeelde zijn kansen in de voorlaatste ronde.
Nadat Feeney in de 13e ronde de tweede plek had ingenomen bedroeg het verschil tussen de beide Red Bull Ampol Racing Camaro’s minder dan 0.4 secs. Teamgenoot Will Brown antwoordde daarop met een nieuwe snelste ronde van 1.49.7203 secs. en wist zijn voorsprong direct met twee seconden te vergroten. Vervolgens ging Feeney in de fout. De wedstrijd eindigde na 17 ronden volgens de tijdslimiet en Brown versloeg Mark Winterbottom met een voorsprong van slechts 0.9693 secs. In de tussenstand van het kampioenschap nam Brown opnieuw de leiding van zijn teamgenoot over. Met een vijfde plek behaalde Will Davison een goed resultaat voor het DJR Shell V Power Team.
Commentaren:
Will Brown: “Het was geweldig om direct aan het begin van de wedstrijd de leiding te nemen. Om de banden te sparen moest ik heel langs Cameron Waters want het was behoorlijk warm op de baan. De rijders achter mij vonden het wel leuk om met mij de strijd aan te gaan. Ik genoot er wel van om in mijn achteruitkijkspiegels daarna te kijken. In het begin heb ik mijn banden gespaard maar daarna heb ik gepusht. Gisteren zagen dat een aantal mensen in de eerste rondes te hard pushten en vervolgens hun banden aan flarden reden. Voor zover ik gehoord heb waren er vandaag ook weer een paar. Als je snel bent moet dit dus gewoon doen. Banden sparen aan het begin. Broc maakte in de voorlaatste ronde een klein foutje en het werd helaas een 1-2 zoals gisteren. Voor hem een beetje teleurstellend maar het was een goede dag."
Broc Feeney: “Ik volgde Will om onze banden te sparen. Toen het einde van de wedstrijd naderde ging ik gewoon voor de snelste ronde maar een paar bochten voordat ik eraan begon viel mijn voet van het gaspedaal en maakte ik een fout. Voor het team spuug ik hier natuurlijk op mijzelf want dit zou een solide resultaat geweest zijn maar je neemt het kleine verlies en je reset je gewoon voor de wedstrijden morgen."
Het lijkt erop dat de Mustangs aansluiting aan de Camaro's gevonden hebben.
Wil Davison: Op basis van de kwalificatie van gisteren startte ik als achtste maar het belangrijkste was dat we de auto een stuk beter hadden gemaakt. Vanaf de eerste ronde wist ik dat die auto evenwichtiger dan gisteren was. Er waren een paar momenten waarin ik dacht dat een podium mogelijk zou zijn. Een beetje teleurgesteld dat we dit net niet konden bemachtigen maar het was een geode stap voorwaarts.”
Jaxon Evans is waarschijnlijk wel tot de conclusie gekomen dat de Supercars nog een beetje zwaarder voor hem zijn dan de Porsche Supercup. Hij ligt hier in de staart van het veld aardig onder vuur.
Uitslag Race 4 MSS Security Melbourne Super Sprint
1.87 Red Bull Ampol Racing William Brown Chev Camaro ZL1 17 ronden 31:40.6618
2 18 DEWALT Racing Mark Winterbottom Chev Camaro ZL1 17 ronden 31:41.6311
3 19 Penrite Racing Matthew Payne Ford Mustang GT 17 ronden 31:42.1927
4 88 Red Bull Ampol Racing Broc Feeney Chev Camaro ZL1 17 ronden 31:42.5017
5 17 Shell V-Power Racing Team Will Davison Ford Mustang GT 17 ronden 31:43.1262
6 10 Bendix Racing Nick Percat Chev Camaro ZL1 17 ronden 31:43.4128
7 6 Monster Castrol Racing Cameron Waters Ford Mustang GT 17 ronden 31:44.0116
8 9 Erebus Motorsport Jack Le Brocq Chev Camaro ZL1 17 ronden 31:44.3342
9 99 Erebus Motorsport Todd Hazelwood Chev Camaro ZL1 17 ronden 31:49.2933
10 23 PremiAir Nulon Racing Tim Slade Chev Camaro ZL1 17 ronden 31:49.4109
11 20 Tradie Beer Racing David Reynolds Chev Camaro ZL1 17 ronden 31:51.4466