Een droom komt uit
Circuitverlenging
Eind 1998 werd de lang gekoesterde wens van circuitdirecteur Hans Ernst ingevuld. In oktober, vlak na de Finaleraces van een prachtig raceseizoen, werd een aanvang genomen met de circuitverlenging en het oprichten van geluidswallen. Er moest een enorme berg werk verzet worden door De Grontmij en Nelis Infra die belast waren met de aanleg. In totaal was er bijna 8,5 miljoen kilo asfalt nodig voor het nieuwe traject. De asfalteringsmachines waren begin 1999 niet meer te stoppen. Bouwmachines en zandwagens reden af en aan, zandduinen werden afgegraven en herrezen op andere plaatsen.
Hans Ernst van Circuit Park Zandvoort en Hans Kok van de KNAF hebben met het zwaaien van de groene vlag de baan weer vrijgegeven.
Een nieuwe start
De Paasraces, de traditionele start van elk nationaal autosportseizoen, zijn er nooit geweest in 1999. Tijdens Pasen was de baan nog net niet gereed. Op zondag 25 april werd de gloednieuwe baan wél in gebruik genomen. Hans Ernst van Circuit Park Zandvoort zag zijn droom werkelijkheid worden en samen met zijn jarenlange strijdmakker Hans Kok van de KNAF reden zij in een open automobiel een volledige ronde. Na het zwaaien van een groene vlag werd de track vrijgegeven voor plaatsgenoot Jan Lammers, die daarna enkele snelle ronden in een Formule 3000 reed.
25 april 1999, Arie Luyendijk, Hans Ernst en Pieter-Christiaan van Oranje.
Er werden op die feestelijke dag onder meer races in de nieuwe Pearle Alfa 156 Challenge, Renault Mégane Trophy, Libertel DTCC, Formule Ford en Formula Arcobaleno gereden. De autosport website Autosport.nl was inmiddels aan zijn tweede jaar begonnen en verzorgde van elke klasse een wedstrijdverslag. Wij blikken de komende tijd terug op een prachtig raceseizoen.