Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet
Formule 3

F3: Reacties van de Nederlandse rijders na de Formule 3-kwalificatierace in Macau

231118 Macau Sa F3 Verschoor
FIA F3 World Cup-titelverdediger Richard Verschoor op de grid voor de kwalificatierace in Macau

Richard Verschoor bracht in de kwalificatierace van de Formule 3 tijdens de Grand Prix in Macau zijn twaalfde startplaats ook naar de finish, hoewel hij wel meerdere malen de strijd aanbond met de Oostenrijker Charlie Wurz in een poging om een plek te winnen. Zijn inspanningen bleven uiteindelijk echter onbeloond. Laurens van Hoepen wist wel flink wat plaatsen goed te maken: hij kwam vanaf de 22e startplaats en eindigde als 14e. AUTOSPORT.NL sprak na afloop van de kwalificatierace met beide rijders.

Tekst: René de Boer (vanuit Macau, X: @renedeboer)
Foto’s: Macau Grand Prix Committee, Rebocar/R. de Boer

Richard Verschoor zei: Met de start koos ik zwaar de verkeerde kant en daar ging eigenlijk alles mis, want daarna kan je gewoon niks meer. Je ziet dat aan Paul Aron, hij koos links, ik koos rechts, hij wordt zevende en ik word twaalfde. Ik was wel in de strijd met Wurz, maar dat is uiteindelijk ook niet wat je wilt. Hij had DRS, dan kom ik er gewoon niet voorbij. Heel lastig als je dan vast zit. Of ik voldoende snelheid had is lastig te zeggen. Hij was alleen maar aan het sliden, ik kwam er gewoon niet langs. Maar goed, morgen nog een kans, dan maar weer proberen.”

231118 Macau Sa F3 Van Hoepen voor Floersch
Laurens van Hoepen haalde na de herstart Van Amersfoort-rijdster Sophia Flörsch in en werd uiteindelijk 14e

Laurens van Hoepen verklaarde: “De start was erg goed: ik had een handige keuze gemaakt om aan de buitenkant te zitten bij bocht 3 en daarna een goeie safety-car-restart, waarmee ik nog een plek gewonnen heb. Vervolgens was het gewoon op de baan blijven, proberen er zo dicht mogelijk achter te blijven om nog iets te kunnen doen, maar in de slotfase begonnen de achterbanden iets te veel te slijten. Toen probeede ik de banden een beetje te koelen, om daarna weer te pushen en daarna weer aan te vallen, maat toen had ik al teveel achterstand, die ik niet meer kon inhalen. Morgen nu geval iets verder naar voren starten, dus kijken wat er van daar uit mogelijk is.”
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet