VLN/NLS: Zege voor Walkenhorst combinatie Krognes/Giermaziak. Sterk optreden Schnitzelalm Racing
De eerste zes uurswedstrijd op de Nürburgring ontwikkelde zich in een thriller waarin verschillende teams om de leiding streden. In een spannende eindfase waarin de beide Falken Porsches aan de leiding lagen won het team van Walkenhorst met de combinatie Krognes/Giermaziak op strategie. Vanwege een crash in de training moesten zij achteraan in de eerste groep starten. Eenzelfde lot was de combinatie Assenheimer/Marcewicz/Caresani/ Ellis beschoren ook zij moesten na een incident ook achteraan starten en overleefden ook nog eens een tijdstraf.

De winnende Walkenhorst BMW M4 GT3 moest zich door de staart van het veld heen werken.
Tekst en Foto´s: Willem J. Staat
Zege voor Walkenhorst combinatie Krognes/Giermaziak. Sterk optreden Schnitzelalm Racing
Colin Caresani was met een vierde plek de best geklasseerde Nederlander in een wedstrijd waarin de strijd om de kop meerdere malen wisselde. De winnende combinatie Krognes/Giermaziak won na een urenlang duel met de #3 Falken Porsche 911 GT3 van de combinatie Klaus Bachler/David Pittard. Voor de combinatie Krognes/Giermaziak betekende het hun derde seizoensoverwinning op de Nordschleife. Eerder dit seizoen zegevierden zij met de Walkenhorst BMW M4 GT3 in NLS2 en NLS 4. Vanaf een tiende startplek zorgde Nordschleife specialist Frank Stippler voor veel spektakel en wist zich naar de tweede plek op te werken. Aanvankelijk had Luca Ludwig in de racingone Ferrari 294 GT3 de leiding genomen.

De Schitzelalm Mercedes AMG GT overleefde het nodige maar een mooi resultaat.
De ProAm combinatie Kohlhaas/´´Schell´´/Aust/Ludwig was helaas niet in staat om de eerste plek vast te houden. Daar was de concurrentie gewoon te sterk voor. Na de diverse reguliere stops zakte de Ferrari langzaam terug naar de zevende plek. Gedurende het vierde wedstrijd uur crashte de Phoenix Audi R8 LMS Evo in de Fuchsröhre met een BMW en kwam met een gebroken linker achterwiel tot stilstand. Heel laat in de avond werd de auto weer bij het team afgeleverd. In tegenstelling tot de beide Falken Porsches komt de Phoenix Audi R8 LMS Evo gewoon in de tweede wedstrijd morgen gewoon aan de start. Het team van Falken verloor de wedstrijd duidelijk op strategie. Zeker toen Krognes op het 25.877 lange traject een nieuw baanrecord vestigde. Daarmee was de wedstrijd definitief beslist. De tweede Falken Porsche van de combinatie Fetzer/Ragginger eindigde als derde Vanwege een Code 60-overtreding kreeg de combinatie Assenheimer/Marcewicz/Caresani/Ellis ook nog eens strafminuut opgelegd. Op het eind resultaat had het verder geen invloed meer.

De ProAm racingone Ferrari wist helaas geen stand te houden.
De vijfde plek werd opgeëist door de ProAm Dörr Aston Martin van de combinatie waarmee Nicki Thiim vooral in de openingsfase schitterde door gedurende lange tijd de tweede plek in te nemen. Daarachter volgde de ProSport Aston Martin van de combinatie Dumarey/Breuer/Böckmann. Achter de als zevende geëindigde Ferrari 296 GT3 kwam de #35 Walkenhorst BMW M4 GT3 van de combinatie Krütten/Pereira over de finish. Na een technisch defect in de openingsfase verloren zij maar liefst vijf minuten. Krütten had een sterk openingsoptreden maar kon nauwelijks van zijn tweede plek profiteren. Achter Krütten eindigden de beide Cup 2 Porsches van de combinaties Otto/Leuchter en Kranz / Di Martino / Müller / Brück. Pech voor de combinatie Coronel/Van Roon/Engelman. Hun Porsche 911 GT3 Cup van Max Kruse Racing raakte in de beginfase de vangrails maar kon na reparatie in de pits toch zijn weg vervolgen. Een hoge klassering was helaas uitgesloten.(later meer)

Tom Coronel bevond zich flink in het openingsgedrang.
Top 10 Provisional
1. #34 Krognes / Giermaziak (BMW M4 GT3)
2. #3 Bachler / Pittard (Porsche 911 GT3 R)
3. #4 Fetzer / Ragginger (Porsche 911 GT3 R)
4. #11 Assenheimer / Marchewicz / Caresani / Ellis (Mercedes-AMG GT3)
5. #24 Thiim / Dörr / Dörr (Aston Martin Vantage GT3)
6. #19 Kohlhaas / Aust / ‚Jacob Schell‘ / Ludwig (Ferrari 296 GT3)
7. #17 Dumarey / Breuer / Böckmann (Aston Martin Vantage GT3)
8. #35 Krütten / Pereira (BMW M4 GT3)
9. #100 Otto / Leuchter (Porsche 911 GT3 Cup)
10. #121 Kranz / Di Martino / Müller / Brück (Porsche 911 GT3 Cup)

Nieuw baanrecord voor winnaar Christian Krognes op het volledige circuit. Morgen wordt met de Kurzanbindung gereden,
De winnende Walkenhorst BMW M4 GT3 moest zich door de staart van het veld heen werken.
Tekst en Foto´s: Willem J. Staat
Zege voor Walkenhorst combinatie Krognes/Giermaziak. Sterk optreden Schnitzelalm Racing
Colin Caresani was met een vierde plek de best geklasseerde Nederlander in een wedstrijd waarin de strijd om de kop meerdere malen wisselde. De winnende combinatie Krognes/Giermaziak won na een urenlang duel met de #3 Falken Porsche 911 GT3 van de combinatie Klaus Bachler/David Pittard. Voor de combinatie Krognes/Giermaziak betekende het hun derde seizoensoverwinning op de Nordschleife. Eerder dit seizoen zegevierden zij met de Walkenhorst BMW M4 GT3 in NLS2 en NLS 4. Vanaf een tiende startplek zorgde Nordschleife specialist Frank Stippler voor veel spektakel en wist zich naar de tweede plek op te werken. Aanvankelijk had Luca Ludwig in de racingone Ferrari 294 GT3 de leiding genomen.
De Schitzelalm Mercedes AMG GT overleefde het nodige maar een mooi resultaat.
De ProAm combinatie Kohlhaas/´´Schell´´/Aust/Ludwig was helaas niet in staat om de eerste plek vast te houden. Daar was de concurrentie gewoon te sterk voor. Na de diverse reguliere stops zakte de Ferrari langzaam terug naar de zevende plek. Gedurende het vierde wedstrijd uur crashte de Phoenix Audi R8 LMS Evo in de Fuchsröhre met een BMW en kwam met een gebroken linker achterwiel tot stilstand. Heel laat in de avond werd de auto weer bij het team afgeleverd. In tegenstelling tot de beide Falken Porsches komt de Phoenix Audi R8 LMS Evo gewoon in de tweede wedstrijd morgen gewoon aan de start. Het team van Falken verloor de wedstrijd duidelijk op strategie. Zeker toen Krognes op het 25.877 lange traject een nieuw baanrecord vestigde. Daarmee was de wedstrijd definitief beslist. De tweede Falken Porsche van de combinatie Fetzer/Ragginger eindigde als derde Vanwege een Code 60-overtreding kreeg de combinatie Assenheimer/Marcewicz/Caresani/Ellis ook nog eens strafminuut opgelegd. Op het eind resultaat had het verder geen invloed meer.
De ProAm racingone Ferrari wist helaas geen stand te houden.
De vijfde plek werd opgeëist door de ProAm Dörr Aston Martin van de combinatie waarmee Nicki Thiim vooral in de openingsfase schitterde door gedurende lange tijd de tweede plek in te nemen. Daarachter volgde de ProSport Aston Martin van de combinatie Dumarey/Breuer/Böckmann. Achter de als zevende geëindigde Ferrari 296 GT3 kwam de #35 Walkenhorst BMW M4 GT3 van de combinatie Krütten/Pereira over de finish. Na een technisch defect in de openingsfase verloren zij maar liefst vijf minuten. Krütten had een sterk openingsoptreden maar kon nauwelijks van zijn tweede plek profiteren. Achter Krütten eindigden de beide Cup 2 Porsches van de combinaties Otto/Leuchter en Kranz / Di Martino / Müller / Brück. Pech voor de combinatie Coronel/Van Roon/Engelman. Hun Porsche 911 GT3 Cup van Max Kruse Racing raakte in de beginfase de vangrails maar kon na reparatie in de pits toch zijn weg vervolgen. Een hoge klassering was helaas uitgesloten.(later meer)
Tom Coronel bevond zich flink in het openingsgedrang.
Top 10 Provisional
1. #34 Krognes / Giermaziak (BMW M4 GT3)
2. #3 Bachler / Pittard (Porsche 911 GT3 R)
3. #4 Fetzer / Ragginger (Porsche 911 GT3 R)
4. #11 Assenheimer / Marchewicz / Caresani / Ellis (Mercedes-AMG GT3)
5. #24 Thiim / Dörr / Dörr (Aston Martin Vantage GT3)
6. #19 Kohlhaas / Aust / ‚Jacob Schell‘ / Ludwig (Ferrari 296 GT3)
7. #17 Dumarey / Breuer / Böckmann (Aston Martin Vantage GT3)
8. #35 Krütten / Pereira (BMW M4 GT3)
9. #100 Otto / Leuchter (Porsche 911 GT3 Cup)
10. #121 Kranz / Di Martino / Müller / Brück (Porsche 911 GT3 Cup)
Nieuw baanrecord voor winnaar Christian Krognes op het volledige circuit. Morgen wordt met de Kurzanbindung gereden,