Supercar Challenge: Equipe Bakker/Kreuger wint chaotische wedstrijd op Assen
Na een iets ingekorte wedstrijd, waarin weer van alles gebeurde, won equipe Matthijs Bakker/Joshua Kreuger met hun DayVTec Ligier LMP3 de eerste race van de Supercar Challenge. Beste GT equipe werd wederom Mex Jansen/Jordin Poland in hun Koopman BMW M6. Vader en zoon Greenhalgh zijn de snelsten in de Radical Division, al was het verschil met equipe Melvin van Dam-Sam Jongejan minimaal. Een hele mooie terugkomst geldt voor de broers Robert en Benjamin van den Berg die fraai naar de winst reden in de Supersport 1 divisie. Ook weer succes voor Teunis van der Grift en Priscilla Speelman die hun VW Golf in de Supersport 2 naar de overwinning reden. In de Sport 1 divisie verrast equipe Dirk Dekker/ Koen de Wit, die met hun DRDO BMW 1 Serie iedereen in deze klasse verslaat.
Tekst en foto's: PR

Na regen komt de zonneschijn. De temperatuur stijgt weer in Assen, maar ook de spanning. We zijn klaar voor de eerste Supercar Challenge wedstrijd op het TT Circuit. Het startveld wordt in tweeën gedeeld. Allereerst een rollende start van de Prototypes, onderverdeeld in de CN Division en de Radical Division. Alain Berg start met zijn Norma M20FC van de poleposition met naast de Luxemburger de equipe Matthijs Bakker en Joshua Kreuger, waarvan de laatste de start met hun indrukwekkende Ligier LMP3 op zich neemt.
Ongeveer 30 seconden later starten de GT’s en de diverse sportdivisies al rollend hun eigen race. Equipe Mex Jansen/Jordin Poland gaat met de snelste tijd uit de kwalificatie als beste van start met Poland achter het stuur.. Naast de BMW M6 GTR staat de Bentley Continental GT3 van Bob Herber.
De Proto’s denderden richting Haarbocht. Joshua Kreuger laat het volle vermogen los van zijn LMP3 en pakt de kop voor Alain Berg. Na 30 seconden start het gigantische veld van de GT’s en Sportdivisies. Het gaat echter direct mis in de eerst rechter. Een aantal bolides spint en raakt elkaar. Tony Verhulst in zijn Honda Civic, Peter Koelewijn in de DRDO BMW M3 E46 en Cees Wijsman in de Koopman Racing BMW M4 GT3 zijn de grootste slachtoffers. Er volgt een safetycarperiode, gelijk gevolgd door een code rood. De wedstrijd wordt gestopt om gelegenheid te geven de gestrande auto’s in de Haarbocht weg te slepen. Alle overgebleven bolides staan stil in de Geert Timmerbocht en het begin van het rechte stuk. De wedstrijd wordt achter de safetycar in lijn opnieuw gestart in de volgorde van de oorspronkelijke startgrid.
Oscar Vianen in zijn Radical SR1 wordt weggeduwd richting pitstraat. Ook problemen voor Bob Herber die zijn Bentley veilig in het gras parkeert. Cees Wijsman is weer aangesloten achteraan het veld.
Alle bolides worden weer losgelaten voor het vervolg van deze chaotisch begonnen wedstrijd. Alain Berg houdt de leiding gevolgd door Kreuger en Gonzalez bij de Proto’s. Max Weering is in de GT divisie de koploper voor Jordin Poland en Bart Arendsen, alle drie in een BMW M6 GT3. Sam Jongejan is de snelste bij de Radicals, terwijl verrassend thuisrijder Henk Tappel met zijn Zilhouette 3,5 de koploper is in de Supersport 1 divisie voor Robert van den Berg in zijn BMW E90. In de Supersport 2 leidt Joop Arendsen met de BMW 1 Serie voor Christiaan Frankenhout in de BMW M2.
In de Sport is het verrassend de DRDO equipe Dirk Dekker/Koen de Wit met hun BMW 1 Serie die aan kop rijdt voor Mick Schutte en Mark Jobst.