Formule E: Nick Cassidy bezorgt Envision de zege. Klimaatdemonstranten vertraagden de start
Op een nat Tempelhof een fraaie opsteker voor Robin Frijns. In de derde wedstrijd na zijn comeback versloeg de ABT Cupra Mahindra-rijder, in de strijd om de pole zijn teamgenoot Nico Müller waardoor de beide ABT Cupra Mahindra's in de geschiedenis van de FE voor de eerste maal vanaf pole mochten vertrekken. De Nieuw Zeelander Nick Cassidy behaalde op het voormalige vliegveld van Tempelhof zijn tweede Formule E-overwinning. Onder droge omstandigheden zou het voor de ABT Cupra-rijders een moeilijke wedstrijd worden. Nico Müller wist de eer van het team met een negende plek nog te redden, wat - na de punten vanuit de kwalificatie - de eerste racepunten voor het team opkeverde. Zijn teamgenoot Robin Frijns eindigde slechts als zeventiende

Er kwam geen slotaanval van Jake Dennis meer. De Andretti Avalanche-rijder besloot gewoon om voor de punten te gaan.
Tekst: Willem J. Staat
Foto's: FIA Formule E/twitter
Nick Cassidy bezorgt Envision de zege. Demonstranten vertraagden de start
Een bizar incident voor de start van de wedstrijd die eveneens vanwege klimaatactivisten werd vertraagd. De wedstrijd leverde een tweede overwinning op voor de Nieuw Zeelander Nick Cassidy.Door een incident op de grid(protestactie) werd de start iets vertraagd.
Achter Frijns en Müller kwalificeerden Sebastian Buemi(Envison) en Jean Eric Vergne zich resp. als derde en vierde gevolgd door Mitch Evans(Jaguar) en Porsche-coureur Pascal Wehrlein. In totaal kende de wedstrijd afgelopen zaterdag maar liefst 120 inhaalmanoeuvres en acht verschillende koplopers. Dit weekend werd voor de 17e maal op Tempelhof gereden.
De beide ABT Cupra Mahindra's van Robin Frijns en Nico Müller namen bij de start direct de leiding met daarachter Buemi, Evans, Wehrlein, Dennis Cassidy, Vandoorne, Da Costa. In de vierde ronde maakten Robin Frijsn en Müller als eersten gebruik van hun attrackmodes waarbij de leiding in de wedstrijd overging naar Vergne en Evans. Vervolgens maakten Buemi, Hughes, Di Grassi, Fenestraz eveneens hiervan gebruik. Vervolgens schakelde Frijns de 3 minuten Attack Mode in. Daardoor viel Robin naar de vijfde plek terug terwijl zijn teamgenoot Müller de derde plek innam. Terwijl de concurrenten nog van de Attack Mode gebruik moesten gaan maken viel Frijns voorlopig naar de 10e plek terug.
Stand 10e ronde: Müller, Wehrlein, Da Costa, Vergne, Cassiday, Evans, Buemi, Dennis, Lotterer, Dennis. Frijns P12. In de 12e ronde gingen Wehrlein, Da Costa en Dennis naar hun volgende Attack Mode. Daarbij ging Buemi bij Mitch Evans in de aanval. Nico Müller was inmiddels naar de zevende plek teruggevallen terwijl Frijns zich op P14 bevond.

Robin Frijns wist zijn pole echter niet in een overwinning te verzilveren. Er moet bij ABT Cupra nog hard gewerkt worden.
Stand 20e ronde: Wehrlein, Da Costa, Vergne, Cassidy, Dennis, Buemi, Evans, Müller, Di Grassi, Vandoorne. Bird had inmiddels een pitstop gemaakt en viel naar de 20e plek terug. Inmiddels had de Envsion van Buemi een beschadigde voorvleugel opgelopen en moest naar binnen. Talloze spectaculaire positiewisselingen door het gehele startveld waarvan Maximilian behoorlijk geprofiteerd had. Vanaf een 21e startpositie had de Maserati-rijder zich naar de zevende plek weten op te werken terwijl Frijns er nog niet echt in slaagde om aansluiting bij de Top 10 te vinden. In de 28e ronde maakten de Porsches van Da Costa en Wherlein opnieuw van hun Attack Modes gebruik. Envision koploper Nick Cassidy had inmiddels al 17 inhaalmanoeuvres op zijn CV geproduceerd.
Stand 30e ronde: Cassid y, Dennis, Da Costa, Evans, Wherlein, Günther, Vandoorne, Di Grassi, Ticktum. Frijns 17. In de Top 10 zeven ronden voor het einde nog weinig positiewisselingen. Slechts weinigen voelden ervoor om op dat meoment de aanval in te gaan zetten. Wel maakten Da Costa en Evans even contact. Er veranderde weinig meer. De Nieuw Zeelander David Cassidy behaalde met een strakke wedstrijd zijn tweede Formule E-overwinning. Nico Müller bezorgde het team van ABT Cupra Mahindra een lichtpuntje door als negende te eindigen. Voor polesitter Robin Frijns zat er niet meer dan een 17e plek in. Achter Cassidy eindigden de Jake Dennis en Jean Eric Vergne resp. als tweede en derde. Jake Dennis gaf achteraf toe niet voor de punten maar voor de overwinning te gaan.Voor Pascal Wehrlein, de leider in de tussenstand van het kampioenschap, zat er niet meer dan een zevende plek in.

Een kllimaat idiote die zelfs het verschil tussen fossiel aangedreven- en elektrische auto's niet kent.....
Uitslag
1.Nick Cassidy Envsion
2. Jake Dennis Avalanche Andretti + 0.442 sec.
3. Jean Eric Vergne DS Automobiles Penske + 1.292 sec.
4. Mitch Evans Jagaur TCR Racing + 1.769 sec.
5. Antonio Felix Da Costa Porsche + 2.460 secs.
6. Maximilian Günther Maserati + 2.981 secs.
7. Pascal Wherlein Porsche + 3.445 secs.
8. Stoffel Vandoorne DS Automobiles Penske + 4.851 secs.
9. Nico Müller Abt Cupra + 6.612 secs.
10.Dan Ticktum NIO 333 Racing + 7.822 secs.

Er kwam geen slotaanval van Jake Dennis meer. De Andretti Avalanche-rijder besloot gewoon om voor de punten te gaan.
Tekst: Willem J. Staat
Foto's: FIA Formule E/twitter
Nick Cassidy bezorgt Envision de zege. Demonstranten vertraagden de start
Een bizar incident voor de start van de wedstrijd die eveneens vanwege klimaatactivisten werd vertraagd. De wedstrijd leverde een tweede overwinning op voor de Nieuw Zeelander Nick Cassidy.Door een incident op de grid(protestactie) werd de start iets vertraagd.
Achter Frijns en Müller kwalificeerden Sebastian Buemi(Envison) en Jean Eric Vergne zich resp. als derde en vierde gevolgd door Mitch Evans(Jaguar) en Porsche-coureur Pascal Wehrlein. In totaal kende de wedstrijd afgelopen zaterdag maar liefst 120 inhaalmanoeuvres en acht verschillende koplopers. Dit weekend werd voor de 17e maal op Tempelhof gereden.
De beide ABT Cupra Mahindra's van Robin Frijns en Nico Müller namen bij de start direct de leiding met daarachter Buemi, Evans, Wehrlein, Dennis Cassidy, Vandoorne, Da Costa. In de vierde ronde maakten Robin Frijsn en Müller als eersten gebruik van hun attrackmodes waarbij de leiding in de wedstrijd overging naar Vergne en Evans. Vervolgens maakten Buemi, Hughes, Di Grassi, Fenestraz eveneens hiervan gebruik. Vervolgens schakelde Frijns de 3 minuten Attack Mode in. Daardoor viel Robin naar de vijfde plek terug terwijl zijn teamgenoot Müller de derde plek innam. Terwijl de concurrenten nog van de Attack Mode gebruik moesten gaan maken viel Frijns voorlopig naar de 10e plek terug.
Stand 10e ronde: Müller, Wehrlein, Da Costa, Vergne, Cassiday, Evans, Buemi, Dennis, Lotterer, Dennis. Frijns P12. In de 12e ronde gingen Wehrlein, Da Costa en Dennis naar hun volgende Attack Mode. Daarbij ging Buemi bij Mitch Evans in de aanval. Nico Müller was inmiddels naar de zevende plek teruggevallen terwijl Frijns zich op P14 bevond.

Robin Frijns wist zijn pole echter niet in een overwinning te verzilveren. Er moet bij ABT Cupra nog hard gewerkt worden.
Stand 20e ronde: Wehrlein, Da Costa, Vergne, Cassidy, Dennis, Buemi, Evans, Müller, Di Grassi, Vandoorne. Bird had inmiddels een pitstop gemaakt en viel naar de 20e plek terug. Inmiddels had de Envsion van Buemi een beschadigde voorvleugel opgelopen en moest naar binnen. Talloze spectaculaire positiewisselingen door het gehele startveld waarvan Maximilian behoorlijk geprofiteerd had. Vanaf een 21e startpositie had de Maserati-rijder zich naar de zevende plek weten op te werken terwijl Frijns er nog niet echt in slaagde om aansluiting bij de Top 10 te vinden. In de 28e ronde maakten de Porsches van Da Costa en Wherlein opnieuw van hun Attack Modes gebruik. Envision koploper Nick Cassidy had inmiddels al 17 inhaalmanoeuvres op zijn CV geproduceerd.
Stand 30e ronde: Cassid y, Dennis, Da Costa, Evans, Wherlein, Günther, Vandoorne, Di Grassi, Ticktum. Frijns 17. In de Top 10 zeven ronden voor het einde nog weinig positiewisselingen. Slechts weinigen voelden ervoor om op dat meoment de aanval in te gaan zetten. Wel maakten Da Costa en Evans even contact. Er veranderde weinig meer. De Nieuw Zeelander David Cassidy behaalde met een strakke wedstrijd zijn tweede Formule E-overwinning. Nico Müller bezorgde het team van ABT Cupra Mahindra een lichtpuntje door als negende te eindigen. Voor polesitter Robin Frijns zat er niet meer dan een 17e plek in. Achter Cassidy eindigden de Jake Dennis en Jean Eric Vergne resp. als tweede en derde. Jake Dennis gaf achteraf toe niet voor de punten maar voor de overwinning te gaan.Voor Pascal Wehrlein, de leider in de tussenstand van het kampioenschap, zat er niet meer dan een zevende plek in.

Een kllimaat idiote die zelfs het verschil tussen fossiel aangedreven- en elektrische auto's niet kent.....
Uitslag
1.Nick Cassidy Envsion
2. Jake Dennis Avalanche Andretti + 0.442 sec.
3. Jean Eric Vergne DS Automobiles Penske + 1.292 sec.
4. Mitch Evans Jagaur TCR Racing + 1.769 sec.
5. Antonio Felix Da Costa Porsche + 2.460 secs.
6. Maximilian Günther Maserati + 2.981 secs.
7. Pascal Wherlein Porsche + 3.445 secs.
8. Stoffel Vandoorne DS Automobiles Penske + 4.851 secs.
9. Nico Müller Abt Cupra + 6.612 secs.
10.Dan Ticktum NIO 333 Racing + 7.822 secs.