Div: Het ontwikkelingschassis van de BMW M2 CS Competition
Afgelopen weekend behaalde de BMW M2 CS Competition twee overall overwinningen. Riccardo van der Ende won op Nogaro een wedstrijd van het nieuwe Franse FFSA Tourisme kampioenschap terwijl Shane van Gisbergen bij de 6 Uur van Bathurst als eerste over de streep ging. Twee jaar geleden liet men bij BMW Motorsport de auto voor de eerste maal in de VLN op de Nordschleife los. Voor de diverse kampioenschappen lijkt de auto nu al een succes te worden. Beitske Visser droeg destijds voor een belangrijk deel aan de ontwikkeling van de BMW M2 CS Competition die dit weekend voor de eerste maal op Nederlandse bodem in de VRM BMW M2 Cup uitkomt. We blikken nog eens even fotografisch op die ontwikkelingsfase terug.

De eerste Roll Out van Beitske Visser in de zomer van 2019
Tekst en Foto's Willem J. Staat
Het ontwikkelingschassis van de BMW M2 CS Competition
In augustus 2019 maakte de BMW M2 CS Competition voor de eerste maal haar opwachting in de VLN met o.a. Beitske Visser en BMW ontwikkelingsingenieur Jörg Weidinger. De auto viel voor het eerst te bewonderen tijdens de 6 Uursrace op de Nürburgring. Voor insiders was het duidelijk dat deze auto veel potentieel had. Bij het debuut werd er alleen maar veel data verzameld. Veel fabrikanten gebruiken de VLN-wedstrijden vaak als ontwikkelingsparameter. Dit betekent gewoon kwalificeren en van start gaan en na 1,5 uur naar binnen komen en de data verzamelen en de auto pas weer kort voor het einde van de wedstrijd terug de baan opsturen. De afgelopen jaren hebben vooral Philipp Eng en Agusto Farfus voor BMW met de M6 veel informatie en data verzameld. Omdat de vereiste minimumafstand vaak niet wordt gehaald, komen deze auto's dan ook zelden in de einduitslag voor.
Helemaal in schutkleuren op de Nordschleife.
In 2019 viel die eer aan Beitske Visser te beurt om dit fraaie stuk autosportgereedschap te mogen ontwikkelen. En het ontwikkelingswerk heeft haar vruchten afgeworpen. Twee prachtige overall successen met Pasen in Australië en Frankrijk en a.s. weekend de grote VRM premiere op Nederlandse bodem. We blikken nog even in de archieven terug.

Ook Armand Broekmans was destijds bij het project betrokken.

De ROWE M6 schaduwde de M2 met een opdracht.

De M2 in de ontwikkelingsfase en nu een veelgevraagd product.
De eerste Roll Out van Beitske Visser in de zomer van 2019
Tekst en Foto's Willem J. Staat
Het ontwikkelingschassis van de BMW M2 CS Competition
In augustus 2019 maakte de BMW M2 CS Competition voor de eerste maal haar opwachting in de VLN met o.a. Beitske Visser en BMW ontwikkelingsingenieur Jörg Weidinger. De auto viel voor het eerst te bewonderen tijdens de 6 Uursrace op de Nürburgring. Voor insiders was het duidelijk dat deze auto veel potentieel had. Bij het debuut werd er alleen maar veel data verzameld. Veel fabrikanten gebruiken de VLN-wedstrijden vaak als ontwikkelingsparameter. Dit betekent gewoon kwalificeren en van start gaan en na 1,5 uur naar binnen komen en de data verzamelen en de auto pas weer kort voor het einde van de wedstrijd terug de baan opsturen. De afgelopen jaren hebben vooral Philipp Eng en Agusto Farfus voor BMW met de M6 veel informatie en data verzameld. Omdat de vereiste minimumafstand vaak niet wordt gehaald, komen deze auto's dan ook zelden in de einduitslag voor.
In 2019 viel die eer aan Beitske Visser te beurt om dit fraaie stuk autosportgereedschap te mogen ontwikkelen. En het ontwikkelingswerk heeft haar vruchten afgeworpen. Twee prachtige overall successen met Pasen in Australië en Frankrijk en a.s. weekend de grote VRM premiere op Nederlandse bodem. We blikken nog even in de archieven terug.
Ook Armand Broekmans was destijds bij het project betrokken.
De ROWE M6 schaduwde de M2 met een opdracht.
De M2 in de ontwikkelingsfase en nu een veelgevraagd product.