Belcar: Lémeret en Radermecker winnaar Donington in slotfase
De tweede race van de Belcar was een onwaarschijnlijke thriller. Na een spannende wedstrijd viel de beslissing op amper één ronde van het einde na 104 ronden. Longin en Kumpen verloren de wedstrijd in de voorlaatste ronde toen de Corvette-krachtbron het dreigde te begeven. Het waren Vincent Radermecker en Stéphane Lémeret die daarvan optimaal profiteerden. Zo schonken ze Mosler - in Engeland - een eerste zege.
Na een fantastische inhaalrace en een mooie strijd met de Porsches eindigden Ron Marshal en Wim Coekelbergs in de Aston DBRS9 derde, meteen ook het eerste podium voor een Aston Martin in een Belcar-wedstrijd. Op vier en vijf eindigden de Porsches van Duez – Maes en Bouvy – Loix. Zo kregen we vier merken in de topvijf van de race, een sterk argument voor de GT3-formule.
In Division 2 won het NGT-duo Couwberghs – Neyens voor de tweede opeenvolgende maal en in Division 3 tenslotte hielden Chad-rijders Nigel Greensall en Ian Dockerill de zege thuis.
De wedstrijd begon prima voor de beide Moslers van Gravity International Racing. Radermecker en Lambert hadden een goede start en enkel de PK Corvette was bij aanvang in staat het hoge ritme te volgen. “De strijd met Anthony leek wel eeuwen te duren”, vertelde een uitgeputte Yves Lambert na zijn stint. “Het was een heel faire strijd en ik heb er enorm van genoten. Dit is echt racen.” Ondertussen kon Vincent Radermecker wel wat afstand nemen, maar de pitstops haalden de race volledig overhoop. “Ik kon een strak tempo aanhouden, maar jammer genoeg kenden we een probleem met de druk van de tankinstallatie tijdens onze pitstop. Lémeret heeft vervolgens een super stint gereden en we haalden het op de meet”, doet Radermecker het verhaal van zijn race.
Achter hen kregen we een mooi kwartet Porsches die op vinkenslag lagen om de top drie te bedreigen. Na de stops kon de onze landgenoot Ron Marshal in zijn Aston zich ook in de strijd om de laatste podiumplaats mengen. Hij reed na een felle strijd naar een derde positie op amper een zucht van de stervende Corvette. “Ik bestierf het in de wagen”, legt Longin zijn wedstrijdeinde uit. “Ik had geen idee waar de Aston en de Porsches lagen en ben bijzonder blij dat ik de wagen in tweede positie over de meet kreeg.”
De vliegende Nederlander Marshal was overigens zeer sportief. “De Corvette-boys verdienden de tweede plaats na hun sterke race. Wij zijn al blij met het podium en werken verder aan onze progressie.”
Uitslag:
1. Radermecker-Lémeret (Mosler-Chevrolet) 104 ronden
2. Kumpen-Longin (Corvette Z06) op 1 ronde
3. Coekelbergs-Marshal (Aston Martin DBRS9) op 1 ronde
4. Duez-Maes (Porsche 997 GT3) op 1 ronde
5. Bouvy-Loix (Porsche 997 GT3) op 1 ronde
6. Dumarey-Quaife (Bel-Bri/Porsche 997 GT3) op 1 ronde
7. Vanierschot-Heylen (Porsche 997 GT3) op 2 ronden
8. Penders-Lamot (Porsche 997 GT3) op 2 ronden
9. Vanthoor-Wauters (Dodge Viper) op 2 ronden
10. Neyens-Couwberghs (Porsche 996 Supercup) op 2 ronden (1ste D2)
12. Dockerill-Greensall (Bri-Bri/Porsche 996) op 3 ronden (1ste D3)
Na een fantastische inhaalrace en een mooie strijd met de Porsches eindigden Ron Marshal en Wim Coekelbergs in de Aston DBRS9 derde, meteen ook het eerste podium voor een Aston Martin in een Belcar-wedstrijd. Op vier en vijf eindigden de Porsches van Duez – Maes en Bouvy – Loix. Zo kregen we vier merken in de topvijf van de race, een sterk argument voor de GT3-formule.
In Division 2 won het NGT-duo Couwberghs – Neyens voor de tweede opeenvolgende maal en in Division 3 tenslotte hielden Chad-rijders Nigel Greensall en Ian Dockerill de zege thuis.
De wedstrijd begon prima voor de beide Moslers van Gravity International Racing. Radermecker en Lambert hadden een goede start en enkel de PK Corvette was bij aanvang in staat het hoge ritme te volgen. “De strijd met Anthony leek wel eeuwen te duren”, vertelde een uitgeputte Yves Lambert na zijn stint. “Het was een heel faire strijd en ik heb er enorm van genoten. Dit is echt racen.” Ondertussen kon Vincent Radermecker wel wat afstand nemen, maar de pitstops haalden de race volledig overhoop. “Ik kon een strak tempo aanhouden, maar jammer genoeg kenden we een probleem met de druk van de tankinstallatie tijdens onze pitstop. Lémeret heeft vervolgens een super stint gereden en we haalden het op de meet”, doet Radermecker het verhaal van zijn race.
Achter hen kregen we een mooi kwartet Porsches die op vinkenslag lagen om de top drie te bedreigen. Na de stops kon de onze landgenoot Ron Marshal in zijn Aston zich ook in de strijd om de laatste podiumplaats mengen. Hij reed na een felle strijd naar een derde positie op amper een zucht van de stervende Corvette. “Ik bestierf het in de wagen”, legt Longin zijn wedstrijdeinde uit. “Ik had geen idee waar de Aston en de Porsches lagen en ben bijzonder blij dat ik de wagen in tweede positie over de meet kreeg.”
De vliegende Nederlander Marshal was overigens zeer sportief. “De Corvette-boys verdienden de tweede plaats na hun sterke race. Wij zijn al blij met het podium en werken verder aan onze progressie.”
Uitslag:
1. Radermecker-Lémeret (Mosler-Chevrolet) 104 ronden
2. Kumpen-Longin (Corvette Z06) op 1 ronde
3. Coekelbergs-Marshal (Aston Martin DBRS9) op 1 ronde
4. Duez-Maes (Porsche 997 GT3) op 1 ronde
5. Bouvy-Loix (Porsche 997 GT3) op 1 ronde
6. Dumarey-Quaife (Bel-Bri/Porsche 997 GT3) op 1 ronde
7. Vanierschot-Heylen (Porsche 997 GT3) op 2 ronden
8. Penders-Lamot (Porsche 997 GT3) op 2 ronden
9. Vanthoor-Wauters (Dodge Viper) op 2 ronden
10. Neyens-Couwberghs (Porsche 996 Supercup) op 2 ronden (1ste D2)
12. Dockerill-Greensall (Bri-Bri/Porsche 996) op 3 ronden (1ste D3)