Spannende strijd bij beide kwalificaties in de Supercar Challenge tijdens Gamma Racing Day
Een flink oliespoor neergelegd door een Historische Alfa uit een andere raceklasse zorgt voor een kwartier vertraging voor de eerste kwalificatie van de Supercar Challenge. Als eerste gaan de Supersport 2 en Sport divisie de baan op in hun 20 minuten durende tijdtraining.
Tekst: aangeleverd bericht
Foto's: PR
In het seizoen 2021 gaat de nieuwe BMW M2 Cup van start als aparte divisie binnen de Supercar Challenge. Berry van Elk voelt deze nieuwe racewagen tijdens dit Gamma Racing Day aan de tand en plaatst de wagen gelijk in de top van het klassement.
Harold Wisselink pakt in de openingsfase de snelste tijd, die hem echter wordt afgepakt vanwege het negeren van de track limits. De BMW E90 coureur gaat er daarna gelijk weer voor zitten en pakt nu op een legale manier de leiding, gevolgd door Van Elk en equipe Bernard Blaak en Lars Blaak in de Zilhouette, uitkomend in de Sportklasse. Berry van Elk laat de potentie van de nieuwe BMW zien en gaat naar de snelste tijd voor Wisselink, die al rallycrossend door het grind de pits in komt.
Max Tubben verdringt met zijn Zilhouette Blaak naar de tweede plaats in de Sport divisie, maar ook hier vecht Blaak terug en herpakt de leiding.
Opvallend is de snelheid van equipe Estella van de Wiel-Jim Ringelberg, die met hun rappe Golf 6 GTi in de top drie van de Sport divisie te vinden zijn. Het is stuivertje wisselen bij de Zilhouettes. Tubben en Blaak verwisselen weer van positie, met Jan Berry Drenth op de derde positie.
In de Sport divisie twee blijft Berry van Elk aan de leiding voor Wisselink, die echter in de slotseconden van de kwalificatie alles uit zijn BMW E90 perst en Van Elk van een zekere snelste tijd berooft.
Ook in de Sportklasse valt de beslissing bij het vallen van de vlag. Equipe Estella van de Wiel-Jim Ringelberg trappen nog alles uit hun Golf en verwijzen drie in Groningen gebouwde Zilhouettes naar de plaatsen twee, drie en vier, met respectievelijk Tubben, Blaak en Drenth achter het stuur.