WTCC: Drievoudige zege BMW, Coronel zesde
De dominantie van BMW op het circuit van Curitiba hield ook in de eerste race aan. Pole-sitter Jörg Müller leidde van start tot finish en zegevierde voor regerend wereldkampioen Andy Priaulx en lokale rijder Augusto Farfus, die bij de start één plaats verloor. Gabriele Tarquini eindigde op geruime afstand als vierde. Tom Coronel kwam als zesde over de eindstreep. Olivier Tielemans raakte betrokken bij een aanrijding in de eerste ronde en moest daarop de strijd staken.
Tekst: René de Boer
Foto's: FIA WTCC

De eerste rollende start in de historie van het WK Toerwagens leek aanvankelijk goed te gaan. Jörg Müller pakte de leiding voor Priaulx, Farfus en Tarquini. In de eerste bocht ging het in het middenveld toch mis: Yvan Muller en Nicola Larini kwamen met elkaar in aanraking en veroorzaakten daardoor een kettingreactie, waarin Luca Rangoni, Pierre-Yves Corthals, Alain Menu en James Thompson betrokken raakten.


Muller en Corthals konden doorrijden, Thompson en Rangoni bereikten nog de pits en de overige rijders waren direct uitgeschakeld. Na een vier ronden lange safety-car-fase werd de race weer vrijgegeven, maar veel positiewisselingen waren er niet.
Jörg Müller bleef aan de leiding voor Priaulx, Farfus, Tarquini, Rob Huff en Tom Coronel. Zo bleef de volgorde ook tot aan het vallen van de zwart-wit geblokte vlag.

Coronel was tevreden met zijn zesde plaats, waarvoor hij nog wel hard moest werken: “Op een bepaald moment zat Zanardi wel heel dicht achter me, maar toen maakte hij een foutje en was ik zeker van mijn positie. Ik kon Huff niet echt aanvallen, maar voor de rest ging het prima.” Enigszins teleurstellend verliep het debuut van Olivier Tielemans. Hij raakte in de eerste ronde betrokken bij een aanrijding en moest daarop de strijd staken. "Welkom in het WTCC", luidde zijn laconieke reactie. "Er ging een auto af, ik moest uitwijken en toen reed er iemand vol bij me naar binnen. Daarmee was de race voor mij over." Zijn Alfa kan wel weer op tijd worden gerepareerd voor de volgende wedstrijd.
Tekst: René de Boer
Foto's: FIA WTCC

De eerste rollende start in de historie van het WK Toerwagens leek aanvankelijk goed te gaan. Jörg Müller pakte de leiding voor Priaulx, Farfus en Tarquini. In de eerste bocht ging het in het middenveld toch mis: Yvan Muller en Nicola Larini kwamen met elkaar in aanraking en veroorzaakten daardoor een kettingreactie, waarin Luca Rangoni, Pierre-Yves Corthals, Alain Menu en James Thompson betrokken raakten.


Muller en Corthals konden doorrijden, Thompson en Rangoni bereikten nog de pits en de overige rijders waren direct uitgeschakeld. Na een vier ronden lange safety-car-fase werd de race weer vrijgegeven, maar veel positiewisselingen waren er niet.
Jörg Müller bleef aan de leiding voor Priaulx, Farfus, Tarquini, Rob Huff en Tom Coronel. Zo bleef de volgorde ook tot aan het vallen van de zwart-wit geblokte vlag.

Coronel was tevreden met zijn zesde plaats, waarvoor hij nog wel hard moest werken: “Op een bepaald moment zat Zanardi wel heel dicht achter me, maar toen maakte hij een foutje en was ik zeker van mijn positie. Ik kon Huff niet echt aanvallen, maar voor de rest ging het prima.” Enigszins teleurstellend verliep het debuut van Olivier Tielemans. Hij raakte in de eerste ronde betrokken bij een aanrijding en moest daarop de strijd staken. "Welkom in het WTCC", luidde zijn laconieke reactie. "Er ging een auto af, ik moest uitwijken en toen reed er iemand vol bij me naar binnen. Daarmee was de race voor mij over." Zijn Alfa kan wel weer op tijd worden gerepareerd voor de volgende wedstrijd.