FIA GT: Jos Menten en Peter Kox met Reiter Lamborghini in FIA GT Kampioenschap
In 2006 maakte Jos Menten furore op het internationale strijdtoneel in de LMES. Na één seizoen verlegt de Nederlander nu zijn activiteiten naar het FIA GT Kampioenschap. Menten is erin geslaagd een contract te versieren bij All-Inkl.com Reiter Lamborghini. De coureur uit Haelen krijgt bij het Duitse Team de kans om zich te bewijzen achter het stuur van een Lamborghini Murciélago R-GT, evolutie 2007. Samen met Peter Kox zal Menten komend seizoen de “Lambo” de sporen geven.

Tekst PR/Willem J. Staat
Foto: Reiter Lamborghini 2006
Peter Kox is vanaf de start van het project direct betrokken geweest bij de ontwikkeling van het Italiaanse raspaard. Verder verdedigde hij de afgelopen jaren succesvol de kleuren van Ferrari in Le Mans en zagen we hem ook als fabrieksrijder bij Aston Martin Racing en het Spyker Squadron. Reiter Engineering is gespecialiseerd in het ombouwen van imposante auto’s zoals de Lamborghini Diablo, Murciélago en Gallardo.
Peter Kox heeft de afgelopen jaren heel wat kilometers met de Murciélago gemaakt. Het team van Hans Reiter houdt zich sinds 2003 met de ontwikkeling en opbouw van de Murciélago bezig. In 2005 startte men bij Reiter Engineering met de ontwikkeling van een raceversie van de Gallardo. Bij de lancering van het Europese GT3 kampioenschap presenteerde Hans Reiter, de Gallardo GT3, een bloedsnelle wagen gebaseerd op het SE-model.
Jos Menten: “Vorig jaar heb ik veel geleerd in de LMES-series. Ik kan terugblikken op een mooi seizoen met de Corvette C6-R, maar jammer genoeg waren de resultaten aan de eindstreep niet evenredig met de prestaties in de cockpit. Ik ben blij dat ik met Hans en zijn team tot een overeenkomst ben gekomen en dat ik dit jaar deel mag uitmaken van Reiter Engineering. Samen met Peter aan de start van het FIA GT-kampioenschap biedt mooie perspectieven. Het team heeft veel ervaring met de Murciélago R-GT en dit zal ons in staat stellen om voor ereplaatsen te strijden:” Jos Menten en Peter Kox komen op 25 maart in het Chinese Zuhai voor het eerst samen aan de start in het FIA GT-kampioenschap. Het team van Reiter Engineering zal het komend seizoen opnemen tegen de Aston Martins, Corvettes, Saleens en Maserati’s.

Tekst PR/Willem J. Staat
Foto: Reiter Lamborghini 2006
Peter Kox is vanaf de start van het project direct betrokken geweest bij de ontwikkeling van het Italiaanse raspaard. Verder verdedigde hij de afgelopen jaren succesvol de kleuren van Ferrari in Le Mans en zagen we hem ook als fabrieksrijder bij Aston Martin Racing en het Spyker Squadron. Reiter Engineering is gespecialiseerd in het ombouwen van imposante auto’s zoals de Lamborghini Diablo, Murciélago en Gallardo.
Peter Kox heeft de afgelopen jaren heel wat kilometers met de Murciélago gemaakt. Het team van Hans Reiter houdt zich sinds 2003 met de ontwikkeling en opbouw van de Murciélago bezig. In 2005 startte men bij Reiter Engineering met de ontwikkeling van een raceversie van de Gallardo. Bij de lancering van het Europese GT3 kampioenschap presenteerde Hans Reiter, de Gallardo GT3, een bloedsnelle wagen gebaseerd op het SE-model.
Jos Menten: “Vorig jaar heb ik veel geleerd in de LMES-series. Ik kan terugblikken op een mooi seizoen met de Corvette C6-R, maar jammer genoeg waren de resultaten aan de eindstreep niet evenredig met de prestaties in de cockpit. Ik ben blij dat ik met Hans en zijn team tot een overeenkomst ben gekomen en dat ik dit jaar deel mag uitmaken van Reiter Engineering. Samen met Peter aan de start van het FIA GT-kampioenschap biedt mooie perspectieven. Het team heeft veel ervaring met de Murciélago R-GT en dit zal ons in staat stellen om voor ereplaatsen te strijden:” Jos Menten en Peter Kox komen op 25 maart in het Chinese Zuhai voor het eerst samen aan de start in het FIA GT-kampioenschap. Het team van Reiter Engineering zal het komend seizoen opnemen tegen de Aston Martins, Corvettes, Saleens en Maserati’s.