Div: Regen en Chaotische taferelen op de Nürburgring. Polesitter uitgeschakeld(update)
De Manthey Racing Porsche 911GT3 R die urenlang een leidende rol speelde werd vroeg in de nacht door een crash van de Fransman Romain Dumas uitgeschakeld. De Manthey-coureur kwam vermoedelijk op een vuil gedeelte en verloor de controle over zijn bolide. Daarmee was ook polesitter Laurens Vanthoor uitgeschakeld.

In de vroege ochtenduren gaat de No 912 Manthey Porsche aan de leiding.
Tekst en Foto's Willem J. Staat
Chaotische taferelen op de Nürburgring. Polesitter uitgeschakeld
De 911 Manthey Porsche die gedurende de openingsuren lange tijd de show stal werd door een crash van Romain Dumans definitief uitgeschakeld. De avond begon met een reeks incidenten. Het eerste incident deed zich kort voor elf uur voor toen de WTM Wochenspiegel Ferrari 488 bij het tank vlam vatte. De brand werd professioneel snel geblust waardoor de Ferrari zijn weg kon vervolgen. Korte tijd later miste Oliver Kainz zijn crew en schoot de pitbox voorbij. Gelukkig verloor het team niet al teveel tijd. Wegens te hard rijden onder geel kreeg de combinatie Catsburg/Westbrook/Edwards/Blomqvist een tijdstraf van 3.min 32 opgelegd en duikelt uit de Top 10. Eigenlijk op dit moment de enig overgebleven BMW M6 GT3 die nog kans op een goede klassering kan maken. De Phillippi was eerder bij een aanrijding betrokken. De 102 BMW M6 GT3 reed bij het uitkomen vande pits tegen een tegenstander aan waardoor de motorkap loskwam en hij opnieuw naar binnen moest.

En daar staat Maxi Götz met een afgebroken linker achterwiel. Slordig....
Bij de No 11 Mercedes van de combinatie Assenheimer/Schmid/Bleekemolen/Marciello was de wielophanging na contact met de vangrail beschadigd en verloor twee ronden in de pits. De HTP Mercedes AMG GT3 van de combinatie Maximilian Götz verloor na de reguliere pitstop het linker achterwiel dat een enorme luchtreis maakte en gelukkig niemand raakte. Götz kon na assistentie door zijn crew naar de pits teruggesleept worden.

De eerste hulp komt eraan........
Tot op heden een sterk optreden van de Glickenhaus SCG003c. De combinatie Mutsch/Mailleux/Simonsen/ Westphal reed gedurende lange tijd in de top 5. Na een lokale regenbui viel de Glickenhaus SCG003c naar de 10e plek terug.

Pech voor Disseldorp in de openingsfase.
Een plotseling opkomende regenbui zorgde voor de nodige chaotische taferelen in de pitlane. Een kans die men bij Audi met de bandenwissels niet wist te benutten. Porsche en Mercedes blijven de dienst uitmaken. Tot aan middernacht was de leiding liefst 15 maal gewisseld. De SP7 klasse wordt momenteel beheerst door de teams van GetSpeed Performance en Prosport Performance. De combinatie Huisman/Hill/Shoffner/Klasen ligt aan de leiding voor de combinatie Pulman/Espenlaub/Foster/X. Maassen.

Mooie strijd tussen de teams van Prospeed Performance en Gigaspeed. Hier een pitstop van Duncan Huisman.
De No 4 Black Falcon Mercedes profiteerde van een korte regenbui en daardoor kon Manuel Mezger de leiding overnemen. Daarachter volgen de 911 Porsche van Richard Lietz, de No 47 HTP Mannfilter van Daniel Juncadella (die overigens gedurende lange tijd de snelste man op de baan was). Eveneens sterk is het optreden van de 007 Aston Martin Vantage GT3 in handen van Martin/Sorensen/Thiim/Turner. Na de regenbui namen zij de vierde plek in. De No 33 Falken Motorsports BMW M6 GT3 bezet momenteel met de combinatie Dumbreck/Dusseldorp/Imperatori/Klingmann momenteel de 20e plek.Aan het begin van de avond moesten er bij de BMW twee sensoren gewisseld worden. Jens Klingmann: "Sinds de tweede stint hadden wij met motorproblemen te kampen. Eigenlijk hadden we niet meer naar buiten moeten gaan, maar we geven het niet op."

Ontzetting bij Frank Steffen Walliser na het uitvallen van de 911 Manthey Porsche.
Na ruim 10 uur wedstrijd speelt de strijd om de kop zich af tussen de 912 Manthey Porsche, de No 4 Black Falcon Mercedes AMG GT3, de No 47 HTP Mannfilter AMG Mercedes GT3, de No 3 Phoenix Audi R8 LMS en de 007 Aston Martin.

De Nordschleife heeft zijn jaarlijkse tol weer geëist.
In de vroege ochtenduren gaat de No 912 Manthey Porsche aan de leiding.
Tekst en Foto's Willem J. Staat
Chaotische taferelen op de Nürburgring. Polesitter uitgeschakeld
De 911 Manthey Porsche die gedurende de openingsuren lange tijd de show stal werd door een crash van Romain Dumans definitief uitgeschakeld. De avond begon met een reeks incidenten. Het eerste incident deed zich kort voor elf uur voor toen de WTM Wochenspiegel Ferrari 488 bij het tank vlam vatte. De brand werd professioneel snel geblust waardoor de Ferrari zijn weg kon vervolgen. Korte tijd later miste Oliver Kainz zijn crew en schoot de pitbox voorbij. Gelukkig verloor het team niet al teveel tijd. Wegens te hard rijden onder geel kreeg de combinatie Catsburg/Westbrook/Edwards/Blomqvist een tijdstraf van 3.min 32 opgelegd en duikelt uit de Top 10. Eigenlijk op dit moment de enig overgebleven BMW M6 GT3 die nog kans op een goede klassering kan maken. De Phillippi was eerder bij een aanrijding betrokken. De 102 BMW M6 GT3 reed bij het uitkomen vande pits tegen een tegenstander aan waardoor de motorkap loskwam en hij opnieuw naar binnen moest.
En daar staat Maxi Götz met een afgebroken linker achterwiel. Slordig....
Bij de No 11 Mercedes van de combinatie Assenheimer/Schmid/Bleekemolen/Marciello was de wielophanging na contact met de vangrail beschadigd en verloor twee ronden in de pits. De HTP Mercedes AMG GT3 van de combinatie Maximilian Götz verloor na de reguliere pitstop het linker achterwiel dat een enorme luchtreis maakte en gelukkig niemand raakte. Götz kon na assistentie door zijn crew naar de pits teruggesleept worden.
De eerste hulp komt eraan........
Tot op heden een sterk optreden van de Glickenhaus SCG003c. De combinatie Mutsch/Mailleux/Simonsen/ Westphal reed gedurende lange tijd in de top 5. Na een lokale regenbui viel de Glickenhaus SCG003c naar de 10e plek terug.
Pech voor Disseldorp in de openingsfase.
Een plotseling opkomende regenbui zorgde voor de nodige chaotische taferelen in de pitlane. Een kans die men bij Audi met de bandenwissels niet wist te benutten. Porsche en Mercedes blijven de dienst uitmaken. Tot aan middernacht was de leiding liefst 15 maal gewisseld. De SP7 klasse wordt momenteel beheerst door de teams van GetSpeed Performance en Prosport Performance. De combinatie Huisman/Hill/Shoffner/Klasen ligt aan de leiding voor de combinatie Pulman/Espenlaub/Foster/X. Maassen.
Mooie strijd tussen de teams van Prospeed Performance en Gigaspeed. Hier een pitstop van Duncan Huisman.
De No 4 Black Falcon Mercedes profiteerde van een korte regenbui en daardoor kon Manuel Mezger de leiding overnemen. Daarachter volgen de 911 Porsche van Richard Lietz, de No 47 HTP Mannfilter van Daniel Juncadella (die overigens gedurende lange tijd de snelste man op de baan was). Eveneens sterk is het optreden van de 007 Aston Martin Vantage GT3 in handen van Martin/Sorensen/Thiim/Turner. Na de regenbui namen zij de vierde plek in. De No 33 Falken Motorsports BMW M6 GT3 bezet momenteel met de combinatie Dumbreck/Dusseldorp/Imperatori/Klingmann momenteel de 20e plek.Aan het begin van de avond moesten er bij de BMW twee sensoren gewisseld worden. Jens Klingmann: "Sinds de tweede stint hadden wij met motorproblemen te kampen. Eigenlijk hadden we niet meer naar buiten moeten gaan, maar we geven het niet op."
Ontzetting bij Frank Steffen Walliser na het uitvallen van de 911 Manthey Porsche.
Na ruim 10 uur wedstrijd speelt de strijd om de kop zich af tussen de 912 Manthey Porsche, de No 4 Black Falcon Mercedes AMG GT3, de No 47 HTP Mannfilter AMG Mercedes GT3, de No 3 Phoenix Audi R8 LMS en de 007 Aston Martin.
De Nordschleife heeft zijn jaarlijkse tol weer geëist.