Masters: Groeten van het eerste Motor Legend Festival op Imola

Deze ging wél hard: de prachtig door Piet Roelofs herschapen Ferrari 250 GTO/64, die Nicky Pastorelli naar een uiterst dominante overwinning in de Masters Gentlemen Drivers stuurde.

Vanaf pole, zelfs ondanks het feit dat de eindoverbrenging eigenlijk wat langer had mogen zijn. En daar leunt een mens tevreden van achterover.

Van Ferrari kwamen ze zelfs speciaal kijken, vertelde Roelofs, en de lof die hij ontving was niet tekort.


Voor creatief startnummers plakken moet je bij Van Laarhoven zijn!

Hoe zullen we dit noemen? Geometrische panning shots?

Bruno Ferrari zou zijn Merzario meenemen – letterlijk een 'grafbak' vanwege de sponsor van destijds, een begrafenisondernemer – maar hij kwam met de March 701 van Antique Automobiles, het privéteam waarmee Ronnie Peterson in 1970 zijn F1-debuut maakte. Volgens Michiel Smits, buurman in de garage, net zo'n linke bak als hij zag hoe de Italiaanse monteurs met de schroefjes en boutjes improviseerden...

Dat nam niet weg dat er fijne detailfoto's van te maken waren.

De Peugeot 908 van Bob Berridge was de eregast op de inschrijvingslijst van de Masters Endurance Legends, maar Chamberlain-Synergy kreeg de complexe diesel niet aan de praat voor de races.

Jeremy Welch heeft 't warm. Zoals iedereen het warm had. Er stond die eerste dag nauwelijks een briesje. Met 28 graden was het ook voor de Italianen tien (10!) graden warmer dan gemiddeld.

Armand Adriaans (links) en Ad Verkuijlen bekijken de Corvette Grand Sport van Michiel Campagne, die hier de auto deelde met broer Frits.

René de Vries (midden) en Mini: onafscheidelijk. Deze keer reed hij weer met het NK mee en niet zoals vorig jaar als teamgenoot van Snetterton Speedshop-eigenaar Jonathan Lewis in de Masters Pre-66 Touring Cars.