Honda-rijders exact even snel in STW-test. Damon Hill in een toerwagen?
Twaalf coureurs namen afgelopen dinsdagmiddag deel aan de STW-test op het korte circuit van Hockenheim. Grootste afwezige was het Team Abt Sportsline met de beideAudi's A4 van kampioenschapsleider Christian Abt en de Deen Kris Nissen. Volgens teambaas Hans-Jürgrn Abt had dat niets te maken met de zware crash van Christian, afgelopen zondag op de Salzburgring: "We waren toch al niet van plan in Hockenheim te testen", aldus de oudere van de twee gebroeders Abt.
Opmerkelijk: Honda-coureurs Gabriele Tarquini en Tom Kristensen waren na afloop van de testsessie tot op de duizendste seconde even snel: beiden realiseerden met de Accord een tijd van 1,04;703, een gemiddelde van 146,775 km/h. Manuel Reuter was met zijn Opel Vectra ruim 0,4 seconde langzamer. Michael Bartels legde met de Phoenix-Audi A4 quattro de meeste ronden af (81), maar kwam niet verder dan een tijd van 1,05;301. De STW-debutant van afgelopen weekeinde, Patrick Hildenbrandt, had het ook niet gemakkelijk. De oud-Formule 3-rijder kwam ruim vier seconden tekort.
STW-testtijden Hockenheim
1. Gabriele Tarquini Ita, Honda Accord, 1,04;703
1. Tom Kristensen, Den, Honda Accord, 1,04;703
3. Manuel Reuter, Dui, Opel Vectra, 1,05;146
4. Uwe Alzen, Dui, Opel Vectra, 1,05;176
5. Michael Bartels, Dui, Audi A4 quattro, 1,05;301
6. Eric Hélary, Fra, Opel Vectra, 1,05;369
7. Arnd Meier, Dui, Audi A4 quattro, 1,05;850
8. Roland Asch, Dui, Opel Vectra, 1,05;864
9. Stefano Modena, Ita, Alfa Romeo 156, 1,06;179
10. Heinrich Symanzick, Dui, Opel Vectra, 1,07;303
Damon Hill in een toerwagen?
Damon Hill, wiens instelling ten aanzien van de Formule 1 net zo veranderlijk is als het Britse weer, was afgelopen weekeinde te gast tijdens de STW-races op de Salzburgring. Op uitnodiging van zijn sponsor Remus, die tevens Roland Asch ondersteunt in het STW-kampioenschap, bracht Hill een bezoek aan het Oostenrijkse circuit, waar hij ondermeer de bekers uitreikte na de Formule 3-race op zaterdag. Uiteraard stond Hill ook de pers te woord. Onderwerpen van gesprek waren ondermeer zijn Formule 1-activiteiten, de eeuwige vraag wanneer hij er nu precies mee ophoudt, die natuurlijk niet eenduidig werd beantwoord, en de vraag of hij, in navolging van Nigel Mansell, in een toerwagen zou kunnen stappen. Ook op de laatste vraag ging Hill niet duidelijk in. "Als ik stop met Formule 1, betekent dat niet automatisch, dat ik gelijk in iets anders stap. Als ik al iets anders zou rijden, dan alleen een auto met veel vermogen." Het Duitse persbureau SID maakte daaruit meteen op dat Hill volgend jaar in een eventuele nieuwe DTM wil rijden en zorgde zondagavond met een weinig steekhoudend en erg speculatief artikel voor veel opschudding in het STW-kamp. Zo zeker als de wederopstanding van de DTM werd aangekondigd, is de situatie in elk geval niet, en de kans dat Hill in zo'n serie stapt, moet zeker niet al te groot worden geacht. "Ik heb er wel eens iets over gehoord, maar weet er verder weinig van", aldus Hill.
Opmerkelijk: Honda-coureurs Gabriele Tarquini en Tom Kristensen waren na afloop van de testsessie tot op de duizendste seconde even snel: beiden realiseerden met de Accord een tijd van 1,04;703, een gemiddelde van 146,775 km/h. Manuel Reuter was met zijn Opel Vectra ruim 0,4 seconde langzamer. Michael Bartels legde met de Phoenix-Audi A4 quattro de meeste ronden af (81), maar kwam niet verder dan een tijd van 1,05;301. De STW-debutant van afgelopen weekeinde, Patrick Hildenbrandt, had het ook niet gemakkelijk. De oud-Formule 3-rijder kwam ruim vier seconden tekort.
STW-testtijden Hockenheim
1. Gabriele Tarquini Ita, Honda Accord, 1,04;703
1. Tom Kristensen, Den, Honda Accord, 1,04;703
3. Manuel Reuter, Dui, Opel Vectra, 1,05;146
4. Uwe Alzen, Dui, Opel Vectra, 1,05;176
5. Michael Bartels, Dui, Audi A4 quattro, 1,05;301
6. Eric Hélary, Fra, Opel Vectra, 1,05;369
7. Arnd Meier, Dui, Audi A4 quattro, 1,05;850
8. Roland Asch, Dui, Opel Vectra, 1,05;864
9. Stefano Modena, Ita, Alfa Romeo 156, 1,06;179
10. Heinrich Symanzick, Dui, Opel Vectra, 1,07;303
Damon Hill in een toerwagen?
Damon Hill, wiens instelling ten aanzien van de Formule 1 net zo veranderlijk is als het Britse weer, was afgelopen weekeinde te gast tijdens de STW-races op de Salzburgring. Op uitnodiging van zijn sponsor Remus, die tevens Roland Asch ondersteunt in het STW-kampioenschap, bracht Hill een bezoek aan het Oostenrijkse circuit, waar hij ondermeer de bekers uitreikte na de Formule 3-race op zaterdag. Uiteraard stond Hill ook de pers te woord. Onderwerpen van gesprek waren ondermeer zijn Formule 1-activiteiten, de eeuwige vraag wanneer hij er nu precies mee ophoudt, die natuurlijk niet eenduidig werd beantwoord, en de vraag of hij, in navolging van Nigel Mansell, in een toerwagen zou kunnen stappen. Ook op de laatste vraag ging Hill niet duidelijk in. "Als ik stop met Formule 1, betekent dat niet automatisch, dat ik gelijk in iets anders stap. Als ik al iets anders zou rijden, dan alleen een auto met veel vermogen." Het Duitse persbureau SID maakte daaruit meteen op dat Hill volgend jaar in een eventuele nieuwe DTM wil rijden en zorgde zondagavond met een weinig steekhoudend en erg speculatief artikel voor veel opschudding in het STW-kamp. Zo zeker als de wederopstanding van de DTM werd aangekondigd, is de situatie in elk geval niet, en de kans dat Hill in zo'n serie stapt, moet zeker niet al te groot worden geacht. "Ik heb er wel eens iets over gehoord, maar weet er verder weinig van", aldus Hill.