Sportscars: Fabrieks-GT-Porsches mogen in Le Mans acht kilo lichter worden
De beide fabrieks-RSR's mogen morgen tijdens de race acht kilogram lichter starten
Officieel heeft de ACO het nog niet bevestigd, maar voor het tweede jaar op rij heeft de organisatie in Le Mans tussen de kwalificatie en de race de BOP voor de LMGTE-Pro-klasse aangepast. Waren het vorig jaar de Fords en de Ferrari's waarvan met respectievelijk gewicht en de restrictor de prestaties wat werden ingedamd - wat Ford er overigens niet van weerhield om de klasse te winnen-, nu probeert men de beide Porsche 911 RSR's wat dichter bij de andere auto's in het veld te brengen door een gewichtsreductie van acht kilogram. De beide Porsches kwalificeerden zich respectievelijk als zevende (nummer 92, Christensen/Estre/Werner) en dertiende (nummer 91, Lietz/Makowiecki/Pilet) in de klasse. Naar verluidt zou er voorafgaand aan de race nog een tweede aanpassing kunnen komen.
Tekst: René de Boer (vanuit Le Mans, Twitter: @renedeboer)
Foto: PR