Indycar: Ontwikkeling aerokits bevroren
In afwachting van de nieuwe 2018 Indycar werd de ontwikkeling van de aerokits voor 2017 definitief bevroren. Indycar kondigde dit gisteren aan.
Tekst Willem J. Staat
Foto: Indycar
Ontwikkeling aerokits bevroren
De aerokits werden in 2013 voor het eerst aangekondigd en in 2015 werd er voor de eerste maal mee gereden. Indycar kondigde gisteren aan dat de ontwikkeling voor 2017 werd bevroren. Dit na uitgebreid overleg met de teams, Honda en Chevrolet. Jay Frye: " Deze beslissing is gefocust op het feit wat voor Indycar het beste in de toekomst is. Dit is een integraal component van Indycar's lange termijnplan om de hoogste kwaliteit competitie op de baan te bieden en nog meer fabrikanten aan te trekken."
Frye: "De 2018 Indycar wordt een geweldige kans voor de serie en de samenwerking qua design is inmiddels al begonnen. Het doel van een universele auto is om hem minder afhankelijk van de "aero" te maken, meer potentie voor de mechanische grip/downforce. En om de auto uiteraard op de laatste veiligheidsstandaard te brengen."
Tekst Willem J. Staat
Foto: Indycar
Ontwikkeling aerokits bevroren
De aerokits werden in 2013 voor het eerst aangekondigd en in 2015 werd er voor de eerste maal mee gereden. Indycar kondigde gisteren aan dat de ontwikkeling voor 2017 werd bevroren. Dit na uitgebreid overleg met de teams, Honda en Chevrolet. Jay Frye: " Deze beslissing is gefocust op het feit wat voor Indycar het beste in de toekomst is. Dit is een integraal component van Indycar's lange termijnplan om de hoogste kwaliteit competitie op de baan te bieden en nog meer fabrikanten aan te trekken."
Frye: "De 2018 Indycar wordt een geweldige kans voor de serie en de samenwerking qua design is inmiddels al begonnen. Het doel van een universele auto is om hem minder afhankelijk van de "aero" te maken, meer potentie voor de mechanische grip/downforce. En om de auto uiteraard op de laatste veiligheidsstandaard te brengen."