VLN: Vuurdoop voor de SCG003 van Jim Glickenhaus
Hollywood entrepreneur James Glickenhaus vertelde geen fabeltjes toen hij begin 2014 aankondigde met een eigen GT auto voor de VLN en 24U Nürburgring te komen. Vandaag beleefde de SCG 003 ergens in Amerika zijn allereerste shakedown met Nico Larini aan het stuur.
Tekst: Willem J. Staat
Foto's: Scuderia Glickenhaus
Prachtige nieuwe SCG003 GT bolide van Hollywood entrepreneur James Glickenhaus.
Vuurdoop voor de SCG003 van Jim Glickenhaus
Hollywood entrepreneur James Glickenhaus vertelde geen fabeltjes toen hij begin 2014 aankondigde zijn eigen GT auto voor de VLN wedstrijden te komen nadat hij enkele jaren geleden met succes de Ferrari P4/P5 Competitzione had ingezet. Deze auto was gebouwd op een Ferrari F430 GT2 chassis. Bij Ferrari werd Glickenhaus met dit initiatief bepaald niet met open armen ontvangen. Glickenhaus nam het initiatief voor de bouw van een eigen auto die vandaag in handen van Nicola Larini zijn allereerste shakedown beleefde. Op de Autosalon van Geneve zal de SCG003 begin maart 2015 officieel worden voorgesteld. Direct daarna gaat de auto richting Nürburgring.
Glickenhaus wil met de straatversie naar de Nürburgring rijden. Vervolgens verandert de auto dan zo snel mogelijk in racetrim. Met de TT12 versnellingsbak en TT V6 motor moet dit mogelijk zijn. Na de wedstrijd laat Glickenhaus de auto weer terug naar een straatversie ombouwen om vervolgens gewoon naar huis te kunnen rijden. Mocht Glickenhaus in zijn opzet slagen dan beschikt hij over een heel bijzondere GT bolide. Ook Porsche ontwikkelingsingenieur Manuel Lauck is door Glickenhaus voor het project aangetrokken. Lauck. Op dit moment zijn er verder nog weinig technische details bekend.
Tekst: Willem J. Staat
Foto's: Scuderia Glickenhaus
Prachtige nieuwe SCG003 GT bolide van Hollywood entrepreneur James Glickenhaus.
Vuurdoop voor de SCG003 van Jim Glickenhaus
Hollywood entrepreneur James Glickenhaus vertelde geen fabeltjes toen hij begin 2014 aankondigde zijn eigen GT auto voor de VLN wedstrijden te komen nadat hij enkele jaren geleden met succes de Ferrari P4/P5 Competitzione had ingezet. Deze auto was gebouwd op een Ferrari F430 GT2 chassis. Bij Ferrari werd Glickenhaus met dit initiatief bepaald niet met open armen ontvangen. Glickenhaus nam het initiatief voor de bouw van een eigen auto die vandaag in handen van Nicola Larini zijn allereerste shakedown beleefde. Op de Autosalon van Geneve zal de SCG003 begin maart 2015 officieel worden voorgesteld. Direct daarna gaat de auto richting Nürburgring.
Glickenhaus wil met de straatversie naar de Nürburgring rijden. Vervolgens verandert de auto dan zo snel mogelijk in racetrim. Met de TT12 versnellingsbak en TT V6 motor moet dit mogelijk zijn. Na de wedstrijd laat Glickenhaus de auto weer terug naar een straatversie ombouwen om vervolgens gewoon naar huis te kunnen rijden. Mocht Glickenhaus in zijn opzet slagen dan beschikt hij over een heel bijzondere GT bolide. Ook Porsche ontwikkelingsingenieur Manuel Lauck is door Glickenhaus voor het project aangetrokken. Lauck. Op dit moment zijn er verder nog weinig technische details bekend.