Indycar: Power sluit Barber Open Test als snelste af
Voor de tweede achtereenvolgende dag sloot Penske-coureur Will Power de Barber Open Test als snelste af. Tijdens de slotdag van de tweedaagse sessie sloten maar liefst 17 coureurs de test binnen een seconde van Power's tijd af.
Tekst Willem J. Staat
Foto's Indycar

Will Power sloot de tweede testdag als snelste af. Hij is wederom favoriet voor de titel maar wordt hij het ook daadwerkelijk of gaat het weer niet lukken?
Power sluit Barber Open Test als snelste af
Met een tijd van 1.07.6942 sloot Will Power de tweedaagse testsessie op Barber Motorsports Park als snelste af. "Als je naar Barber terugkomt, dan ben je in een gelukkige omgeving" verklaarde Power na afsluiting van de testdag. Geen wonder want in vier jaar won Power tweemaal de Honda Indy Grand Prix of Alabama. Will Power: "De temperatuur zal duidelijk anders zijn en dit brengt duidelijk onbalans in de auto. Vandaag was het ontzettend koud en er was heel veel grip. Ik denk dat het moeilijk was om de veranderingen te begrijpen. Het zal spannend worden als we naar St. Petersburg gaan."
Justin Wilson sloot met de Dale Coyne Dallara Honda de test als tweede af. Hij was daarmee slechts .0038 secs. langzamer dan Will Power en tevens de snelste man met de nieuwe Honda-motor. Daarachter volgden Scott Dixon en Takuma Sato.

Montoya: "We zaten er een beetje naast maar ik ben heel tevreden."
Tijdens de vier verreden wedstrijden op Barber Motorsports Park eindigde Scott Dixon viermaal als tweede en liet nu een tijd van 1.07.071 noteren. Sato liet met zijn A.J. Foyt Racing Dallara een tijd van 1.07.3314 op de klokken zetten. Daarachter volgde Ryan Briscoe met 1.07.3705. Briscoe keert na negen jaar weer terug bij het team van Chip Ganassi Racing.
Andretti Rookie Carlos Munoz liet gedurende de twee testdagen maar liefst 121 ronden noteren. Munoz: "Ik heb de laatste twee dagen veel geleerd. Het team heeft veel verschillende dingen uitgeprobeerd. Zelf moet ik nog meer aan de auto werken. Het circuit was zwaar genoeg. Er was veel meer downforce dan ik vanuit de IndyLights gewend was. In tegenstelling tot voorgaande tests voelde ik mijzelf meer op mijn gemak. Ik denk dat we veel vooruitgang geboekt hebben. Ik kijk werkelijk naar St. Petersburg uit."

Het is nog een beetje wennen. Tony Kanaan in de No 10 waarmee boezemvriend Franchitti in het verleden actief was.
Tekst Willem J. Staat
Foto's Indycar

Will Power sloot de tweede testdag als snelste af. Hij is wederom favoriet voor de titel maar wordt hij het ook daadwerkelijk of gaat het weer niet lukken?
Power sluit Barber Open Test als snelste af
Met een tijd van 1.07.6942 sloot Will Power de tweedaagse testsessie op Barber Motorsports Park als snelste af. "Als je naar Barber terugkomt, dan ben je in een gelukkige omgeving" verklaarde Power na afsluiting van de testdag. Geen wonder want in vier jaar won Power tweemaal de Honda Indy Grand Prix of Alabama. Will Power: "De temperatuur zal duidelijk anders zijn en dit brengt duidelijk onbalans in de auto. Vandaag was het ontzettend koud en er was heel veel grip. Ik denk dat het moeilijk was om de veranderingen te begrijpen. Het zal spannend worden als we naar St. Petersburg gaan."
Justin Wilson sloot met de Dale Coyne Dallara Honda de test als tweede af. Hij was daarmee slechts .0038 secs. langzamer dan Will Power en tevens de snelste man met de nieuwe Honda-motor. Daarachter volgden Scott Dixon en Takuma Sato.

Montoya: "We zaten er een beetje naast maar ik ben heel tevreden."
Tijdens de vier verreden wedstrijden op Barber Motorsports Park eindigde Scott Dixon viermaal als tweede en liet nu een tijd van 1.07.071 noteren. Sato liet met zijn A.J. Foyt Racing Dallara een tijd van 1.07.3314 op de klokken zetten. Daarachter volgde Ryan Briscoe met 1.07.3705. Briscoe keert na negen jaar weer terug bij het team van Chip Ganassi Racing.
Andretti Rookie Carlos Munoz liet gedurende de twee testdagen maar liefst 121 ronden noteren. Munoz: "Ik heb de laatste twee dagen veel geleerd. Het team heeft veel verschillende dingen uitgeprobeerd. Zelf moet ik nog meer aan de auto werken. Het circuit was zwaar genoeg. Er was veel meer downforce dan ik vanuit de IndyLights gewend was. In tegenstelling tot voorgaande tests voelde ik mijzelf meer op mijn gemak. Ik denk dat we veel vooruitgang geboekt hebben. Ik kijk werkelijk naar St. Petersburg uit."

Het is nog een beetje wennen. Tony Kanaan in de No 10 waarmee boezemvriend Franchitti in het verleden actief was.