DNRT: Luc en Max Braams winnen in laatste kwartier Final 4 en WEK-titel
Op plaats zestien algemeen voerde de MDM Frisia BMW van Jaques Groenewegen/Ras Lalmy de Divisie III aan, gevolgd door de Team Bleekemolen Clio van Melvin de Groot en Michael en Sebastiaan Bleekemolen. Al na een kwartier rijden kwam Verstraete voor een extra stop de pits in om het linker achterwiel van de Lambo te laten vervangen. Door deze extra stop kon Van Lagen met de Intrax Radical de leiding overnemen, gevolgd door de Lambo en de twee Meganes.
Na ruim anderhalf uur kwam de leidende Radical binnen waardoor Verstraete met de Lambo de leiding weer kon overnemen. Meteen daarna kwam Van Lagen opnieuw binnen om daar na een stop en go met problemen op te geven. Intussen was ook de Koopman Racing BMW de pits ingekomen en gezien de rookpluim en het enorme oliespoor had de motor definitief zijn laatste adem uitgeblazen. Op datzelfde moment kwam de McGregor Megane van Schothorst/Beelen in de problemen en strandde langs de baan. Voor de wedstrijdleiding was dit voldoende reden voor een code 60.
De code 60 was voor de NSC Lamborghini het teken voor een pitstop en het stuur over te geven aan Pieter Dubois. Halverwege de race had de Lambo nog steeds de leiding stevig in handen, op plaats twee gevolgd door de Las Moras Megane van Luc/Max Braams en de zonder problemen gestaag rondgaande en daarmee naar plaats drie opgerukte Intrax Radical van Karlina Stala/Danny Brand. Door de problemen bij diverse Divisie I auto's werden de vierde en vijfde plaats ingenomen door de leiders in Divisie II, Van de Ven/Knap en De Laat/De Prenter. In Divisie III hadden De Groot en vader en zoon Bleekemolen de koppositie overgenomen en de leiding stevig in handen, gevolgd door de aanvankelijke leiders Groenewegen/Lalmy. Divisie IV werd aangevoerd door de Kevin Veltman Racing II BMW van Remon Vos/Kevin Veltman gevolgd door de Las Moras I BMW van Liesette Braams/Duncan Huisman en op drie de SP Support I BMW van Karel Neleman en Mark Verhaegh.
Geruime tijd deden zich daarna geen grote wijzigingen meer voor waardoor met nog een uur te gaan de Lamborghini een voorsprong had van ruim 1 minuut 38 seconden op Luc/Max Braams. Op de plaatsen drie en vier Van de Ven/Knap en De Laat/De Prenter en op vijf de iets teruggevallen Stala/Brand met de Radical. In Divisie III had de Team Bleekemolen Clio nog steeds de leiding stevig in handen terwijl in Divisie IV Braams/Huisman de leiding hadden overgenomen van Vos/Veltman. Een tweede code 60 zorgde voor de laatste serie pitstops.