VLN: Rowe Racing wint 6U Nürburgring. Patrick Huisman uitgevallen
Het team van Rowe Racing heeft met de combinatie Jan Seyffarth, Nico Bastian en Lance David Arnold voor het tweede achtereenvolgende jaar het VLN seizoenshoogtepunt gewonnen. De Frikadelli Porsche GT3 R van de combinatie Huisman/Abbelen/Schmitz viel na een technisch defect uit. De wedstrijd werd gekenmerkt door wisselvallige weersomstandigheden.
Tekst Willem J. Staat
Foto's VLN
Start van het VLN seizoenshoogtepunt, de 6 Uurswedstrijd.
Rowe Racing wint 6U Nürburgring. Patrick Huisman uitgevallen
Het team van Rowe Racing heeft met de combinatie Jan Seyffarth, Nico Bastian en Lance David Arnold voor het tweede achtereenvolgende jaar het VLN seizoenshoogtepunt gewonnen. De tweede en derde plek werden bezet door de Phoenix R8 Audi LMS Ultra's van de combinaties Frank Stippler/Marc Basseng/Roman Rusinov en Christopher Haase/Harold Primat/Frank Stippler. Voor het team van Phoenix Racing was Frank Stippler op beide auto's ingeschreven.
Pole voor Stippler
Met een tijd van 8.04.654 pakte Frank Stippler tijdens de ochtendkwalificatie de pole en nam direct de leiding. Nadat de Stippler na een geplande stop het stuur aan de Rus Roman Rusinov had overgegeven, verloor deze direct terrein. Daarvan profiteerde de ROWE Mercedes SLS AMG GT3 met Lance David Arnold achter het stuur. Bij de reguliere pitstop besloot het team voor handgesneden slicks te opteren. Een gouden beslissing. Jan Seyffarth: "Alhoewel onze trainingstijd goed genoeg was voor een plaats op de eerste startrij hadden wij op deze overwinning zeker niet gerekend, De omstandigheden waren verre van ideaal. Gedurende mijn stint achter het stuur was het hoofdzakelijk droog. Mijn teamgenoten Lance David Arnold en Nico Bastian hebben het grondwerk verricht.
Phoenix Racing-coureur Marc Basseng zat ruim 3,5 uur achter het stuur en kwam voor een 25e VLN-overwinning net iets te kort. Basseng: "Maakt niet uit. Het is al een topresultaat om in dit sterke startveld tweede te worden. Ik was allang blij dat ik de auto tot het einde op de baan wist te houden. Het was niet bepaald gemakkelijk."
Frank Stippler: "Onder droge weersomstandigheden hadden wij er meer uit kunnen halen maar bij deze weersomstandigheden kwamen wij gewoon iets te kort. Daaraan moet nog gewerkt worden. Het gaat naar de koplopers hebben we met veel risico dicht kunnen rijden."
De Rowe Mercedes SLS AMG GT3 op weg naar de overwinning.
Tekst Willem J. Staat
Foto's VLN
Start van het VLN seizoenshoogtepunt, de 6 Uurswedstrijd.
Rowe Racing wint 6U Nürburgring. Patrick Huisman uitgevallen
Het team van Rowe Racing heeft met de combinatie Jan Seyffarth, Nico Bastian en Lance David Arnold voor het tweede achtereenvolgende jaar het VLN seizoenshoogtepunt gewonnen. De tweede en derde plek werden bezet door de Phoenix R8 Audi LMS Ultra's van de combinaties Frank Stippler/Marc Basseng/Roman Rusinov en Christopher Haase/Harold Primat/Frank Stippler. Voor het team van Phoenix Racing was Frank Stippler op beide auto's ingeschreven.
Pole voor Stippler
Met een tijd van 8.04.654 pakte Frank Stippler tijdens de ochtendkwalificatie de pole en nam direct de leiding. Nadat de Stippler na een geplande stop het stuur aan de Rus Roman Rusinov had overgegeven, verloor deze direct terrein. Daarvan profiteerde de ROWE Mercedes SLS AMG GT3 met Lance David Arnold achter het stuur. Bij de reguliere pitstop besloot het team voor handgesneden slicks te opteren. Een gouden beslissing. Jan Seyffarth: "Alhoewel onze trainingstijd goed genoeg was voor een plaats op de eerste startrij hadden wij op deze overwinning zeker niet gerekend, De omstandigheden waren verre van ideaal. Gedurende mijn stint achter het stuur was het hoofdzakelijk droog. Mijn teamgenoten Lance David Arnold en Nico Bastian hebben het grondwerk verricht.
Phoenix Racing-coureur Marc Basseng zat ruim 3,5 uur achter het stuur en kwam voor een 25e VLN-overwinning net iets te kort. Basseng: "Maakt niet uit. Het is al een topresultaat om in dit sterke startveld tweede te worden. Ik was allang blij dat ik de auto tot het einde op de baan wist te houden. Het was niet bepaald gemakkelijk."
Frank Stippler: "Onder droge weersomstandigheden hadden wij er meer uit kunnen halen maar bij deze weersomstandigheden kwamen wij gewoon iets te kort. Daaraan moet nog gewerkt worden. Het gaat naar de koplopers hebben we met veel risico dicht kunnen rijden."
De Rowe Mercedes SLS AMG GT3 op weg naar de overwinning.