V8 Supercars: Oud DTM-coureur Maro Engel opvolger Van Gisbergen bij Erebus Racing
Zoals autosport.nl enige tijd geleden al voorspelde wordt oud DTM-coureur Maro Engel bij het voormalige SBR Racing(nu Erebus) de opvolger van Shane van Gisbergen in de No 9.
Tekst Willem J. Staat
Foto’s Erebus/Willem J. Staat

Erebus CEO Ryan Maddison en de Duitser Maro Engel bij de contractondertekening.
Oud DTM coureur Maro Engel opvolger Van Gisbergen bij Erebus Racing
Oud DTM-coureur Maro Engel wordt bij Erebus Racing de opvolger van Shane van Gisbergen. Maro Engel testte in december al voor de eerste maal met de 2012 spec. V8 Supercar.
Maro Engel: “In Europa is er enorm veel media coverage van de V8 Supercars. Het staat bekend om “close racing”en daar kijken we naar uit want in Europa ontbreekt het wel eens aan inhaalmanoeuvres. Het is indrukwekkend om te zien hoe dicht ze bij elkaar blijven.
In december reed ik voor de eerste maal met de auto en het was een fantastische ervaring. Die auto was erg plezierig om in te rijden en ik beschikte over een fantastische feedback waardoor mijn wens om in deze categorie te rijden nog meer werd versterkt. Wij hadden een succesvolle en positieve test en het was fantastisch om met de ingenieurs te werken. Een werkelijk professioneel team die mij een goed inzicht gaf wat de V8 Supercars nu werkelijk zijn. En ik denk dat het met de reglementsveranderingen nog beter zal worden.
Het gaat dit jaar een steile leercurve voor mij worden maar ik verheug mij erop om van mijn team en teamgenoten te kunnen leren. Ik ben hier definitief naar toe gekomen om succesvol te zijn en ik ben mij ervan bewust dat dit enige tijd in beslag gaat nemen.
Met het nieuwe COTF reglement zijn er nog veel onbekende parameters en ik zal tot de eerste wedstrijd moeten afwachten om te zien hoe dat wij gepositioneerd zijn. Qua tijden wil ik mij zo dicht mogelijk in de buurt van mijn teamgenoten bevinden. Dat is mijn eerste doel.
Aan mijn ambassadeur’s rol voor AMG is nu een einde gekomen. Met wederzijds goedvinden is het contract nu ontbonden.Daarvoor wil ik iedereen bij AMG voor de fantastische ervaringen bedanken. Het was een bijzonder voorrecht om voor zo’n fantastisch bedrijf te werken.
Ik heb veel nieuwe vrienden gemaakt en ondanks de grote afstand blijf ik zeker contact met hen houden. Door de nauwe banden tussen AMG en Erebus Racing heb ik deze kans gekregen en ik verheug mij op deze nieuwe uitdaging als werknemer van een AMG Customer Sports Team en als coureur van Erebus Racing in de V8 Supercars.
Ik wil Betty, Ryan en Ross bedanken voor de kans die zij mij gegeven hebben om van het Australische project deel uit te kunnen maken. Ik geloof erin en ik ben ervan overtuigd dat wij succes zullen hebben.”

2013 wordt voor Maro Engel een leerjaar.
Tekst Willem J. Staat
Foto’s Erebus/Willem J. Staat

Erebus CEO Ryan Maddison en de Duitser Maro Engel bij de contractondertekening.
Oud DTM coureur Maro Engel opvolger Van Gisbergen bij Erebus Racing
Oud DTM-coureur Maro Engel wordt bij Erebus Racing de opvolger van Shane van Gisbergen. Maro Engel testte in december al voor de eerste maal met de 2012 spec. V8 Supercar.
Maro Engel: “In Europa is er enorm veel media coverage van de V8 Supercars. Het staat bekend om “close racing”en daar kijken we naar uit want in Europa ontbreekt het wel eens aan inhaalmanoeuvres. Het is indrukwekkend om te zien hoe dicht ze bij elkaar blijven.
In december reed ik voor de eerste maal met de auto en het was een fantastische ervaring. Die auto was erg plezierig om in te rijden en ik beschikte over een fantastische feedback waardoor mijn wens om in deze categorie te rijden nog meer werd versterkt. Wij hadden een succesvolle en positieve test en het was fantastisch om met de ingenieurs te werken. Een werkelijk professioneel team die mij een goed inzicht gaf wat de V8 Supercars nu werkelijk zijn. En ik denk dat het met de reglementsveranderingen nog beter zal worden.
Het gaat dit jaar een steile leercurve voor mij worden maar ik verheug mij erop om van mijn team en teamgenoten te kunnen leren. Ik ben hier definitief naar toe gekomen om succesvol te zijn en ik ben mij ervan bewust dat dit enige tijd in beslag gaat nemen.
Met het nieuwe COTF reglement zijn er nog veel onbekende parameters en ik zal tot de eerste wedstrijd moeten afwachten om te zien hoe dat wij gepositioneerd zijn. Qua tijden wil ik mij zo dicht mogelijk in de buurt van mijn teamgenoten bevinden. Dat is mijn eerste doel.
Aan mijn ambassadeur’s rol voor AMG is nu een einde gekomen. Met wederzijds goedvinden is het contract nu ontbonden.Daarvoor wil ik iedereen bij AMG voor de fantastische ervaringen bedanken. Het was een bijzonder voorrecht om voor zo’n fantastisch bedrijf te werken.
Ik heb veel nieuwe vrienden gemaakt en ondanks de grote afstand blijf ik zeker contact met hen houden. Door de nauwe banden tussen AMG en Erebus Racing heb ik deze kans gekregen en ik verheug mij op deze nieuwe uitdaging als werknemer van een AMG Customer Sports Team en als coureur van Erebus Racing in de V8 Supercars.
Ik wil Betty, Ryan en Ross bedanken voor de kans die zij mij gegeven hebben om van het Australische project deel uit te kunnen maken. Ik geloof erin en ik ben ervan overtuigd dat wij succes zullen hebben.”

2013 wordt voor Maro Engel een leerjaar.