V8 Supercars: V8 Supercartalent Van Gisbergen wilde nooit naar de F1, SBR verlengt contract
SBR-coureur Shane van Gisbergen heeft afgelopen week zijn contract met het team van Ross en Jimmy Stone met drie jaar verlengd. Ook hoofdsponsor SP Tools verlengde haar contract met het team voor drie jaar.
Tekst: Willem J. Staat
Foto’s: SBR Racing
SVG blijft start No 9 en SP Tools trouw.
Van Gisbergen wilde nooit naar de Formule 1
In 2007 maakte de toen 17-jarige van Gisbergen zijn V8 Supercardebuut voor het team van SBR Racing. Afgelopen week werd zijn contract met drie jaar verlengd. Bij afloop van het contract in 2015 zal Van Gisbergen niet minder dan acht jaar voor het team zijn uitgekomen. Daarmee overtreft hij de dienstjaren van Russell Ingall en Marcos Ambrose(NASCAR).
Met de kwaliteiten van Van Gisbergen is teameigenaar Ross Stone ervan overtuigd dat men in staat is om de titel te bemachtigen, Ross Stone: “Met Shane en SP Tools aan boord beschikken wij over stabiliteit waarmee wij onze doelen kunnen bereiken. Shane is nu 23 en de timing is perfect om in de komende jaren te trachten het kampioenschap binnen te halen.
Bij ons binnen het team is iedereen blij dat het contract tussen Shane en SP Tools verlengd is en het stelt ons in staat om iets af te maken waarmee wij begonnen zijn. Ik geloof dat Shane capabel genoeg is om het kampioenschap te winnen. Het is een natuurtalent die niet de wens heeft om voor een Europees team te rijden en hij gebruikt dit ook niet als opstap!
Behalve wat wedstrijden in Nieuw Zeeland heeft hij altijd in een SBR Auto gereden. Het heeft wat tijd gekost om de engineering voor elkaar te krijgen, Maar ik denk dat wij hem een auto kunnen geven die in staat moet zijn om het kampioenschap te winnen. Ik denk dat de timing er rijp voor is.”
Van Gisbergen was blij dat de samenwerking met SBR voor de volgende drie seizoenen verlengd kon worden." Het is ontzetten “cool” om alle relaties te continueren. Ik ben ervan overtuigd dat ik met SBR de titel kan winnen. Dit is de hoofdreden waarom ik wil blijven. Ik zou niet gebleven zijn als ik er niet in geloofd had. Ik ben er erg blij mee!
Stone Brothers gaven mij in 2007 de kans en hebben veel vertrouwen in mij getoond. Ik ben nog steeds hongerig genoeg om wedstrijden te winnen. Ross realiseert zich dat enorm goed dat ik alleen in de V8 Supercars wilde racen. Ik wilde nooit in de F1 of zoiets rijden. SP Tools zijn al heel lang met SBR samen en toen ik begon hadden zij de rechten op de No 9 Ford Falcon. Ze namen risico maar zijn altijd loyaal ten opzichte van mij gebleven.”
Van Gisbergen maakte zijn V8 Supercardebuut tijdens het 8e wedstrijdweekend in Oran Park 2007. Hij reed toen met de 021 Ford Falcon BF. In 2009 nam hij de 09 Ford Falcon van Russell Ingall over. In 2011 won Van Gisbergen in Darwin en Hamilton(Nieuw Zeeland) In het kampioenschap eindigde hij als vierde overall.
"The Giz" één van de meest spectaculaire toerwagencoureurs. Hij droomde nooit van de Formule 1.
Tekst: Willem J. Staat
Foto’s: SBR Racing
SVG blijft start No 9 en SP Tools trouw.
Van Gisbergen wilde nooit naar de Formule 1
In 2007 maakte de toen 17-jarige van Gisbergen zijn V8 Supercardebuut voor het team van SBR Racing. Afgelopen week werd zijn contract met drie jaar verlengd. Bij afloop van het contract in 2015 zal Van Gisbergen niet minder dan acht jaar voor het team zijn uitgekomen. Daarmee overtreft hij de dienstjaren van Russell Ingall en Marcos Ambrose(NASCAR).
Met de kwaliteiten van Van Gisbergen is teameigenaar Ross Stone ervan overtuigd dat men in staat is om de titel te bemachtigen, Ross Stone: “Met Shane en SP Tools aan boord beschikken wij over stabiliteit waarmee wij onze doelen kunnen bereiken. Shane is nu 23 en de timing is perfect om in de komende jaren te trachten het kampioenschap binnen te halen.
Bij ons binnen het team is iedereen blij dat het contract tussen Shane en SP Tools verlengd is en het stelt ons in staat om iets af te maken waarmee wij begonnen zijn. Ik geloof dat Shane capabel genoeg is om het kampioenschap te winnen. Het is een natuurtalent die niet de wens heeft om voor een Europees team te rijden en hij gebruikt dit ook niet als opstap!
Behalve wat wedstrijden in Nieuw Zeeland heeft hij altijd in een SBR Auto gereden. Het heeft wat tijd gekost om de engineering voor elkaar te krijgen, Maar ik denk dat wij hem een auto kunnen geven die in staat moet zijn om het kampioenschap te winnen. Ik denk dat de timing er rijp voor is.”
Van Gisbergen was blij dat de samenwerking met SBR voor de volgende drie seizoenen verlengd kon worden." Het is ontzetten “cool” om alle relaties te continueren. Ik ben ervan overtuigd dat ik met SBR de titel kan winnen. Dit is de hoofdreden waarom ik wil blijven. Ik zou niet gebleven zijn als ik er niet in geloofd had. Ik ben er erg blij mee!
Stone Brothers gaven mij in 2007 de kans en hebben veel vertrouwen in mij getoond. Ik ben nog steeds hongerig genoeg om wedstrijden te winnen. Ross realiseert zich dat enorm goed dat ik alleen in de V8 Supercars wilde racen. Ik wilde nooit in de F1 of zoiets rijden. SP Tools zijn al heel lang met SBR samen en toen ik begon hadden zij de rechten op de No 9 Ford Falcon. Ze namen risico maar zijn altijd loyaal ten opzichte van mij gebleven.”
Van Gisbergen maakte zijn V8 Supercardebuut tijdens het 8e wedstrijdweekend in Oran Park 2007. Hij reed toen met de 021 Ford Falcon BF. In 2009 nam hij de 09 Ford Falcon van Russell Ingall over. In 2011 won Van Gisbergen in Darwin en Hamilton(Nieuw Zeeland) In het kampioenschap eindigde hij als vierde overall.
"The Giz" één van de meest spectaculaire toerwagencoureurs. Hij droomde nooit van de Formule 1.