DSC: Mad and Daring wint 6-uurs race DSC tijdens 24H of Zolder
Het team van Mad and Daring heeft geschiedenis geschreven door met hun Corvette C6.R GT1 de allereerste 6-uurs race van de Dutch Supercar Challenge op hun naam te schrijven. Rick Abresch, Alex van 't Hoff en Francesco Pastorelli reden een strakke en foutloze race en zagen dit met de overwinning beloond worden. Tweede werden Roger Grouwels en Cor Euser, eveneens met een Corvette zij het een type C5.R GT1. Derde werden Jan en Peter Versluis, Yelmer Buurman en Shirley van der Lof in een Ferrari F430 GT2. In de Supersport I-divisie ging de overwinning naar de FE Racing Porsche met Wolf Nathan, Jaap van Lagen en Christian Land. Zeer knap tweede werden Dirk en Jan-Marc Schulz in een Porsche 997 GT3. Hier ging de derde plaats naar het team van GHK Racing met Gunther Raus, Erik Bruynoghe, Guy Verheyen, Johan Gitsels en Hans Verhelst.
Tekst en foto's: DSC
Race na 5 uur
Rick Abresch kon in het laatste uur de overwinning voor Mad and Daring veiligstellen. Roger Grouwels kon ook zijn tweede positie consolideren, en eindigde dus knap op de tweede plaats. Derde in het klassement van de DSC werd Veka Racing met Jan Versluis, Yelmer Buurman, Peter Versluis en Shirley van der Lof. Op een vierde plaats eindigde Prosperia Team Brinkmann met de Audi R8 LMS GT3.
In de Supersport I-divisie was er geen wolkje aan de lucht voor het team van Wolf Nathan, Jaap van Lagen en Christian Land. Zij reden een vlekkeloze wedstrijd en wonnen in hun divisie met meer dan tien ronden voorsprong. Vierde werd de Divitec SF11 met Carlo Kuijer en Berry van Elk, voor Team Webb, die uiteindelijk toch nog meer dan 140 ronden aflegden. De Porsche van René Wijnen, Erol Ertan, Pieter Dubois en Charlie Frijns eindigde na hun versnellingsbakwissel op de zesde positie.
In de Supersport II-divisie was het de BMW van JR Motorsport die met een ruime voorsprong de overwinning pakte. Zij moesten wel een aandrijfas wisselen maar bleven verder vrij van problemen. Die problemen waren er wel voor V-Max Racing met de BMW van Ronald van Loon, Nico Been en Berry van Elk. Zij stonden lang in de pitstraat en legden uiteindelijk maar 68 ronden af. Tweede werd hierdoor de BMW 1-serie van De Jong Motorsport.