Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet
DNRT

DNRT: Racen in Bedrijvencompetitie met Dacia Logan

Nederland heeft er een nieuwe raceklasse bij: de Bedrijvencompetitie, verreden met een raceversie van de Dacia Logan.

 hotelnewyork

In de Bedrijvencompetitie strijden beroepsgroepen zoals accountants, hoveniers, supermarktmedewerkers en aannemers tegen elkaar.


Tekst en foto's: PR

Elke branche gaat bovendien onderling uitmaken welke beroepsgroep nou écht de snelste van Nederland is. Diverse vertegenwoordigers van beroepsgroepen hebben zich al ingeschreven, zij zoeken momenteel nog teamgenoten en tegenstanders. Neem nou Christian Westers, directeur van Hotel New York in Rotterdam. Welke hoteliers pakken de (race)handschoen op?

 Christian Westers

Christian Westers, directeur van Hotel New York in Rotterdam, volgde een cursus Verhoogde Rijvaardigheid bij de Rensportschool Zandvoort (www.rsz.nl) op Circuit Park Zandvoort. Dat had hij veel eerder moeten doen, vindt hij achteraf. Hij is geslaagd, is een veel betere automobilist geworden en heeft bovendien een waardevol certificaat als bewijs.

Met dat certificaat kan hij ook een racelicentie aanvragen en dat is precies wat hij gaat doen. Met die licentie kan hij deelnemen aan de Bedrijvencompetitie, die wordt verreden met een voor de autosport aangepaste Dacia Logan.

Westers daagt andere hoteliers uit om de strijd met hem en zijn team aan te gaan. In totaal kunnen zes teams uit de hotelbranche deelnemen, nu dus nog vijf. Dit aanbod geldt zolang de voorraad strekt.

In de Bedrijvencompetitie nemen bedrijven uit verschillende branches deel. De deelnemers in een branchegroep rijden tegen elkaar, zodat we aan het einde van het seizoen weten wie bijvoorbeeld de beste stuurman of –vrouw onder de Nederlandse accountants is.

De diverse branchegroepen rijden ook tegen elkaar. Vormen de hoteliers een beter team dan de advocaten? Aan het einde van het seizoen weten we het.

De Bedrijvencompetitie gaat begin april van start, de kalender telt zeven enduranceraces van ten minste vier uur elk. Een team bestaat bij voorkeur uit vier rijders. Om het leuk te houden mag slechts één van die vier een ervaren racer zijn. Die is dan ook gelijk de coach.

Er wordt gereden met volledig gelijke Dacia Logans. De auto’s staan klaar op het circuit en blijven eigendom van de organisatie, dus geen hoofdbrekers over de techniek. En niemand kan zijn auto nog net even gelijker maken dan de auto van de tegenstanders. Dat is competitie!

Jan Lammers, Tom Coronel en vele andere ervaren coureurs reden al met de Logan, zonder uitzondering kwamen zij met een grote glimlach op hun gezicht achter het racestuur vandaan. Als de Logan voor hen niet te min is, voor wie dan wel?

Tot slot een typisch Nederlandse vraag: wat gaat dat kosten? De prijs zal, in positieve zin, verbazen. Kijk voor meer informatie op www.dnrt.nl of stuur een e-mail naar Hans Wellink, info@hanswellink.nl.
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet