Racing shows: Autosport mag weer in Genève

Elektromotoren in raceauto's, of in ieder geval een vorm van hybride-technologie, is iets waarnaar veel merken heel serieus kijken - niet in de laatste plaats na het indrukwekkende optreden van de Porsche 911 R Hybrid tijdens de 24-uursrace op de Nürburgring van vorig jaar. Porsche laat in Genève de 918 in race-uitvoering zien, die eerder al in Detroit getoond werd. Het startnummer 22 verwijst naar de legendarische Martini-917, waarmee Gijs van Lennep en Dr. Helmut Marko in 1971 een nieuw afstandsrecord in Le Mans vestigden, dat pas vorig jaar werd verbroken.

Bertone onthulde in Genève de B99, een vierdeurs sedan op Jaguar-basis, en een afgeleide raceversie, de B99 GT. Met vier elektromotoren ontwikkelt deze raceauto een motorvermogen van niet minder dan 980 pk. Waar zo'n auto eventueel zou kunnen worden ingezet, blijft echter vooralsnog onduidelijk.

Ook BMW toont een interessant studiemodel, de Vision Connected Drive.

Zonder elektromotoren brengt de nieuwe Abt R8 GTS het op 620 pk uit de 5,2 liter FSI-V10-motor.

De Maserati GranTurismo voor de gelijknamige Trofeo rijdt ook nog gewoon op benzine.

En tenslotte de Formule 1-auto van Renault in de kleuren van Lotus met opschrift van Lada.