Racing Shows: 43e Essen Motor Show Enjoy the Ride.
Het thema van de 43e Essen Motor Show heet dit jaar “Enjoy the Ride”. Hoewel de Essen Motor Show langzaam uit het dal klimt zal het nog wel even duren voordat de fabrikanten alle definitief terug zullen keren. Porsche, Mercedes, Hyundai, Skoda en Ford waren op bescheiden schaal aanwezig.
Tekst en Foto’s Willem J. Staat

Formule 1-design van de toekomst van Fioravanti. Wat denken de autosport.nl lezers
hiervan. Wordt dit realiteit of blijft het bij slechts een desgin-droom?
Design publiekstrekker
Hoewel er in het verleden meer design te bewonderen viel, blijft design nog steeds de publiekstrekker in Essen. Formule l’s zul je er niet aantreffen maar een futuristisch design van Leonardo Fioravanti, die ondermeer voor Pininfarina, Ferrari en Alfa Romeo werkte. Fioravanti een toekomstdesign van de F1 gemaakt, de LF 1. Fioravanti gaat voor lagere kosten. Er worden bijv. 18 inch velgen van een standaard sportwagen gebruikt.

En wordt deze aerodynamische droom ook realiteit?
Bij het remmen wordt er energie terugverkregen en ook het brandstofverbruik moet naar beneden. Door gebruik te maken van extreme sidepods dient eigenlijk de complete achterkant als vleugel. Fioravanti gelooft in het concept van een 1.8L Turbomotor. De FIA houdt het echter bij een 1,4L Turbomotor. Zal het ooit realiteit worden?

Hommage van Franco Sbarro aan de mooiste Ferrari aller tijden. De P4
Franco Sbarro echter gaat voor het verleden. Hij brengt een hommage aan de beroemde Ferrari P4 uit de zestiger jaren. De Sbarro Ferrari P4 is met een 5L motor uitgerust. Voor velen blijft de P4 het mooiste kunstwerk dat Enzo Ferrari ooit gebouwd heeft. In 1967 won de combinatie Amon/Bandini de 1000 KM van Monza en de 24 Uur van Daytona.

Voor de laatste jaar dit jaar het thema 100 Jaar Alfa Romeo. En in Duitsland kan
dit niet zonder de fameuze DTM Alfa van Alessandro Nannini uit 1996
Ook 100 jaar Alfa Romeo was één van de hoogtepunten op de Essen Motor Show.
Tekst en Foto’s Willem J. Staat

Formule 1-design van de toekomst van Fioravanti. Wat denken de autosport.nl lezers
hiervan. Wordt dit realiteit of blijft het bij slechts een desgin-droom?
Design publiekstrekker
Hoewel er in het verleden meer design te bewonderen viel, blijft design nog steeds de publiekstrekker in Essen. Formule l’s zul je er niet aantreffen maar een futuristisch design van Leonardo Fioravanti, die ondermeer voor Pininfarina, Ferrari en Alfa Romeo werkte. Fioravanti een toekomstdesign van de F1 gemaakt, de LF 1. Fioravanti gaat voor lagere kosten. Er worden bijv. 18 inch velgen van een standaard sportwagen gebruikt.

En wordt deze aerodynamische droom ook realiteit?
Bij het remmen wordt er energie terugverkregen en ook het brandstofverbruik moet naar beneden. Door gebruik te maken van extreme sidepods dient eigenlijk de complete achterkant als vleugel. Fioravanti gelooft in het concept van een 1.8L Turbomotor. De FIA houdt het echter bij een 1,4L Turbomotor. Zal het ooit realiteit worden?

Hommage van Franco Sbarro aan de mooiste Ferrari aller tijden. De P4
Franco Sbarro echter gaat voor het verleden. Hij brengt een hommage aan de beroemde Ferrari P4 uit de zestiger jaren. De Sbarro Ferrari P4 is met een 5L motor uitgerust. Voor velen blijft de P4 het mooiste kunstwerk dat Enzo Ferrari ooit gebouwd heeft. In 1967 won de combinatie Amon/Bandini de 1000 KM van Monza en de 24 Uur van Daytona.

Voor de laatste jaar dit jaar het thema 100 Jaar Alfa Romeo. En in Duitsland kan
dit niet zonder de fameuze DTM Alfa van Alessandro Nannini uit 1996
Ook 100 jaar Alfa Romeo was één van de hoogtepunten op de Essen Motor Show.