Belcar nieuwe stijl
In 2006 ondergaat de Belcar een aantal ingrijpende veranderingen. De kalender ziet er heel anders uit en het reglement is fors gewijzigd. Het circuit van Zolder gaat op de schop, dus de Belcar debuteert in april op Spa-Francorchamps. Over de deelnemerslijst valt nog niets te zeggen, veel teams en rijders zijn nog in onderhandeling.
Tekst: Flor Schilte
Met de prijsuitreiking en de daaraan verbonden traditionele Belcar Party is afgelopen vrijdag in de prachtig gerestaureerde foyer van de Vlaamse opera in Gent het doek gevallen voor de Mediagroup Van Dyck Belcar 2005. Alle winnaars uit de verschillende divisies, klassen en challenges werden uitgebreid in de bloemen gezet en kregen prachtige bekers.
Ook sponsor Freddy Van Dyck werd opnieuw een origineel geschenk toebedeeld. Nadat hij vorig jaar een door de kampioenen handgesigneerde helm kreeg, deed de Belcar-organisator Circuit Zolder hem ditmaal een op maat gemaakt racepak cadeau, met daarop de namen van de kampioenen geborduurd. Bijhorende handschoenen, schoenen en een vanaf 2006 verplichte HANS-systeem ontbreken nog om zijn outfit compleet te maken.
De ceremonie werd voorafgegaan door verschillende speeches van onder andere Algemeen Directeur Jan Verschraegen, marketing manager Walter Goossens en Series Promotor Marc Martens, die de grote krachtlijnen voor de Mediagroep Van Dyck Belcar 2006 aankaartte. De nieuwe Belcar werd bij deze gelegenheid boven het doopvont gehouden. Hier volgen de grootste veranderingen.
Tekst: Flor Schilte
Met de prijsuitreiking en de daaraan verbonden traditionele Belcar Party is afgelopen vrijdag in de prachtig gerestaureerde foyer van de Vlaamse opera in Gent het doek gevallen voor de Mediagroup Van Dyck Belcar 2005. Alle winnaars uit de verschillende divisies, klassen en challenges werden uitgebreid in de bloemen gezet en kregen prachtige bekers.
Ook sponsor Freddy Van Dyck werd opnieuw een origineel geschenk toebedeeld. Nadat hij vorig jaar een door de kampioenen handgesigneerde helm kreeg, deed de Belcar-organisator Circuit Zolder hem ditmaal een op maat gemaakt racepak cadeau, met daarop de namen van de kampioenen geborduurd. Bijhorende handschoenen, schoenen en een vanaf 2006 verplichte HANS-systeem ontbreken nog om zijn outfit compleet te maken.
De ceremonie werd voorafgegaan door verschillende speeches van onder andere Algemeen Directeur Jan Verschraegen, marketing manager Walter Goossens en Series Promotor Marc Martens, die de grote krachtlijnen voor de Mediagroep Van Dyck Belcar 2006 aankaartte. De nieuwe Belcar werd bij deze gelegenheid boven het doopvont gehouden. Hier volgen de grootste veranderingen.