IRL: Delta Wing Car. Evolutie of Revolutie?

Ook de F1 Arrows uit 1979 was volgens dit principe gebouwd.
IRL blijft loyaal ten opzichte van Dallara
Jeff Belskus van de IRL liet vorige maand doorschemeren dat men loyaal ten opzichte van Dallara blijft maar sloot een samenwerking met andere fabrikanten niet uit. De Delta Wing Car zal aan de huidige behoeften en eisen van de sport voldoen. Zeker op milieugebied. Maar volgens Jeff Belskus vormt dat ook voor Dallara geen enkel obstakel. De mogelijkheid bestaat zelfs dat men bij Dallara overweegt om de volgende generatie Indycars in de VS te gaan bouwen. De prijs van zowel de Delta Wing Car als de Dallara zou slechts U$ 140.000 bedragen.
Delta Wing Concept eerder in Indycar en Formule l
De door Tony Southgate ontworpen Arrows A1 Cosworth uit 1979 was volgens dit principe geconstrueerd. Het was niet bepaald een doorslaand succes te noemen. Jochen Mass eindigde er als vijfde bij de Belgische GP mee en Riccardo Patrese eindigde twee keer als zesde in Duitsland en Nederland. Ook de laatste Indycar generatie Eagles van Dan Gurney werden volgens dit principe gebouwd. De Delta Wing configuratie luidde het einde van de eens zo succesvolle Eagles op Indianapolis in. Zou een doorstart in het computertijdperk een volledige doorbraak voor zowel Formule l als Indycar betekenen?