Sportscars: Futuristisch racen met Caparo T1000
Kenners zullen de futuristisch uitziende Caparo T1 Sportscar direct indelen in de categorie Supercars waartoe o.a. de McLaren F1, Bugatti EB 110 en Ferrari FXX toe behoren. Dezelfde mensen die aan de wieg stonden van de McLaren F1 road car zijn nu ook verantwoordelijk voor het design van de Caparo T1000. En deze volbloed Supercar komt in 2010 op de circuits in actie!
Tekst Willem J. Staat
Foto’s PR

Pro1000 Racing
In 2010 staan er voor de Caparo T1000 twee kampioenschappen op de kalender. In Engeland gaat er een serie van start waarin alleen professionele coureurs worden toegelaten. Dit kampioenschap bestaat uit tien wedstrijden. Ook wordt er een serie opgestart waarin alleen de amateurs en gentlemen drivers aan de start komen. Dit kampioenschap bestaat uit 6 wedstrijden waarvan er twee op het Europese vasteland verreden zullen worden.
De race Caparo’s verschillen iets van het standaardmodel dat voor de weg bestemd is. Zo heeft men de voorkant aanmerkelijk gewijzigd. Ook heeft men het aantal pk’s van de standaard 3,5L MCT V8 motor aanmerkelijk teruggebracht. Normaal levert de standaard wegversie ruim 610 pk maar op het circuit zal dit niet meer dan 470pk. De 16 Caparo T1000’s zullen centraal door het Britse Triple Eight Engineering gerund worden. Triple Eight is zoals bekend in het Britse BTCC en de Australische V8 Supercarseries actief.
Het ontwikkelings-en testwerk voor de Caparo T1000 werd verricht door SF-coureur Duncan Tappy. Een logische keuze want ook in SF maakt men gebruik van MCT-motoren. De eerste wedstrijden voor de nieuwe Pro1000 Racing Series zullen in april 2010 plaatsvinden.

Tekst Willem J. Staat
Foto’s PR

Pro1000 Racing
In 2010 staan er voor de Caparo T1000 twee kampioenschappen op de kalender. In Engeland gaat er een serie van start waarin alleen professionele coureurs worden toegelaten. Dit kampioenschap bestaat uit tien wedstrijden. Ook wordt er een serie opgestart waarin alleen de amateurs en gentlemen drivers aan de start komen. Dit kampioenschap bestaat uit 6 wedstrijden waarvan er twee op het Europese vasteland verreden zullen worden.
De race Caparo’s verschillen iets van het standaardmodel dat voor de weg bestemd is. Zo heeft men de voorkant aanmerkelijk gewijzigd. Ook heeft men het aantal pk’s van de standaard 3,5L MCT V8 motor aanmerkelijk teruggebracht. Normaal levert de standaard wegversie ruim 610 pk maar op het circuit zal dit niet meer dan 470pk. De 16 Caparo T1000’s zullen centraal door het Britse Triple Eight Engineering gerund worden. Triple Eight is zoals bekend in het Britse BTCC en de Australische V8 Supercarseries actief.
Het ontwikkelings-en testwerk voor de Caparo T1000 werd verricht door SF-coureur Duncan Tappy. Een logische keuze want ook in SF maakt men gebruik van MCT-motoren. De eerste wedstrijden voor de nieuwe Pro1000 Racing Series zullen in april 2010 plaatsvinden.
