Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet
DNRT

DNRT: MaX5 Racing kampioenschap groeit groter


Entertainer
"De Mazda MX5 cupracer is een ware entertainer’’, vult Bart-Jan Keizer aan. "Om hard te kunnen gaan moet je de auto echt bij zijn nekvel pakken. Gooien-en-smijten is toegestaan, nee, is zelfs een must om de gang erin te houden. En dat is geweldig genieten. Het goedmoedige karakter van de MX-5 zorgt ervoor dat de Mazda uitermate geschikt is voor de beginner. Maar ook de meer gevorderde coureur vindt voldoende uitdagingen in deze roadster. Om de laatste tienden eruit te persen zal hij of zij ook serieus aan de bak moeten. En dat alles voor een zeer aantrekkelijke prijs, binnen een club gezellige mensen’’, aldus Keizer, lid van het hoofdredactieteam van Start autosportmagazine.



Mooie combi
Het MaX5 Racing kampioenschap 2009 bestond dit seizoen uit totaal negen races verdeeld over vier circuits. In Engeland is het racen met de Mazda MX-5 bijzonder populair, evenals in de Verenigde Staten van Amerika, waar Mazda de grootste autosportsponsor is en tevens hoofdsponsor is van het circuit van Laguna Seca. De ideale combinatie van sportief rijden tegen een uiterst betaalbare prijs en een ultiem gevoel van vrijheid past prima binnen het concept van MaX5 Racing. In dit nog jonge kampioenschap wordt er uitsluitend gereden met de Mazda MX-5 1.6 liter van de eerste generatie (NA). Een betaalbare klasse waarin voor zowel de beginnende rijder als de ervaren coureur veel plezier te behalen valt: met een budget van circa 15.000 euro (inclusief de aanschaf van de auto) kan aan het hele seizoen van circa acht races worden deelgenomen.
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet