Formule 1: Albers rond met Midland in 2006
Christijan Albers heeft samen met het nieuwe Midland-team vandaag bekend gemaakt dat zijn carrière een vervolg zal krijgen. Vanochtend maakte Albers samen met zijn management dit bekend tijdens een persconferentie die naar eigen zeggen “meer inzage zou geven in de verdere carrière van Albers.” Of de stap van Albers daadwerkelijk één vooruit is mag echter betwijfeld worden. Mocht het team de weg vervolgen die het dit jaar ingeslagen is, dan lijkt Albers opnieuw gedoemd tot de laatste startrijen van het veld, nu Minardi weggevallen is.
Door: Pieter de Boer
Het nieuwe team Russische miljonair Alex Shnaider kende een moeilijk eerste seizoen, maar dekte zich op formidabele wijze in door nog geen naamswijziging aan te brengen aan het team. Pas vanaf 2006 zal het team officieel onder de naam Midland starten en 2005 mag dan ook als tussenjaar gezien worden. Hoe het team echter een stap vooruit gaat doen ten opzichte van de concurrentie is de vraag. Het blijft een feit dat zonder fabriekssteun het tegenwoordig heel moeilijk overleven is in de Formule 1. Nog slechts drie teams rijden op die manier rond. Williams zal vanaf 2006 zonder fabrieksmotor rijden en weet dat het team het zeer zwaar gaat krijgen. Red Bull rijdt met vier wagens zonder fabriekssteun, maar heeft daartegenover staan dat er heel veel geld door Red Bull in de wagens gepompt wordt. Jordan heeft niets van dat alles. Geen fabrieksmotor en niet een grote bak met geld. Alles zal dan ook afhangen van de nieuwe wagen en hoe deze ontworpen blijkt te zijn.

Wie er naast Albers gaat rijden is nog onbekend. Vele namen werden al genoemd, maar Takuma Sato, Anthony Davidson en Tiago Monteiro lijken om het laatste stoeltje te gaan vechten. Opvallend detail is, dat met de aanstelling van Albers opnieuw twee stoeltjes bij een team worden bezet door Nederlanders. Al eerder werd Pastorelli door het team aangetrokken om de vrijdagtests te gaan verzorgen.
Door: Pieter de Boer
Het nieuwe team Russische miljonair Alex Shnaider kende een moeilijk eerste seizoen, maar dekte zich op formidabele wijze in door nog geen naamswijziging aan te brengen aan het team. Pas vanaf 2006 zal het team officieel onder de naam Midland starten en 2005 mag dan ook als tussenjaar gezien worden. Hoe het team echter een stap vooruit gaat doen ten opzichte van de concurrentie is de vraag. Het blijft een feit dat zonder fabriekssteun het tegenwoordig heel moeilijk overleven is in de Formule 1. Nog slechts drie teams rijden op die manier rond. Williams zal vanaf 2006 zonder fabrieksmotor rijden en weet dat het team het zeer zwaar gaat krijgen. Red Bull rijdt met vier wagens zonder fabriekssteun, maar heeft daartegenover staan dat er heel veel geld door Red Bull in de wagens gepompt wordt. Jordan heeft niets van dat alles. Geen fabrieksmotor en niet een grote bak met geld. Alles zal dan ook afhangen van de nieuwe wagen en hoe deze ontworpen blijkt te zijn.

Wie er naast Albers gaat rijden is nog onbekend. Vele namen werden al genoemd, maar Takuma Sato, Anthony Davidson en Tiago Monteiro lijken om het laatste stoeltje te gaan vechten. Opvallend detail is, dat met de aanstelling van Albers opnieuw twee stoeltjes bij een team worden bezet door Nederlanders. Al eerder werd Pastorelli door het team aangetrokken om de vrijdagtests te gaan verzorgen.