DTM: Mercedes-Benz-coureur Paul di Resta bovenaan
Paul di Resta reed in de Trilux-Mercedes de snelste tijd van de dag
Nadat Audi gisteren en eergisteren de snelste ronde op Hockenheim reed met respectievelijk Oliver Jarvis en Timo Scheider, was het ditmaal de Schot Paul di Resta die de beste tijd van de dag voor Mercedes-Benz op de klokken wist te zetten. Di Resta reed met de Trilux-Mercedes die eigenlijk voor Ralf Schumacher bestemd is, maar in tegenstelling tot Audi, waar elke rijder met zijn of haar eigen auto rijdt, moeten bij Mercedes in Hockenheim telkens twee rijders een auto delen. Snelste Audi-rijder was vandaag Mattias Ekström met de A4-testauto, Oliver Jarvis reed de derde tijd van de dag in de “Jahreswagen” van het Audi Sport Team Phoenix.
Tekst: René de Boer
Foto's: Rebocar Automotive Productions
Net als maandag was Phoenix-Audi-coureur Oliver Jarvis ook nu weer de snelste man in de ochtendsessie, al was het verschil met de tweede, Jamie Green in de Persson-Mercedes van vorig jaar, slechts drie honderdste van een seconde. Bruno Spengler was de snelste rijder met een actuele auto, de Canadese Mercedes-Benz-coureur sloot de ochtendsessie als derde af. Het grootste aantal ronden kwam op naam van Paul di Resta, die met de HWA-Mercedes C-Klasse niet minder dan 63 keer de start- en finishlijn passeerde.
Oliver Jarvis was met de Phoenix-Audi de snelste rijder in de ochtend
In de middag werden de tijden wat sneller en kon Paul di Resta zoals gemeld de snelste tijd van de dag laten aantekenen. Lichte regenval aan het eind van de middag zorgde niet voor noemenswaardige problemen. Het productiefst was Bruno Spengler, die 68 rondjes reed in de Salzgitter-C-Klasse, die eigenlijk voor Gary Paffett is. De beste rijder met een Mercedes-"Jahreswagen" was Jamie Green in Maro Engels GQ-C-Klasse.
De GQ-C-Klasse werd ditmaal bestuurd door Jamie Green
Nu drie auto's bij Kolles?
Bij het Kolles-Audi-team zat het opnieuw niet mee: nadat Christian Bakkerud maandag al één van de beide 2007-Audi’s van de Beierse équipe zwaar beschadigd had, strandde Tomas Kostka nu al na twee ronden. Hij kwam naast de baan terecht, waarbij de bodemplaat en de motorsteunen beschadigd raakten. Daarmee was de testdag voor het team meteen ten einde. Als de motor niet beschadigd is, komt Johannes Seidlitz morgen nog in actie. Het geruchtencircuit meldt overigens dat de kans heel groot is dat het Kolles-team niet twee, maar drie 2007-A4’s gaat inzetten in de DTM, met als rijders Bakkerud, Seidlitz en Kostka.
Tom Kristensen behoorde vandaag niet tot de snelsten
Testtijden woensdagochtend:
1. Oliver Jarvis, Audi A4 DTM-2008, 1.33.767 (43 ronden)
2. Jamie Green, AMG-Mercedes C-Klasse-2008, 1.33.799 (47 ronden)
3. Bruno Spengler, AMG-Mercedes C-Klasse 2009, 1.34.101 (41 ronden)
4. Markus Winkelhock, Audi A4 DTM-2008, 1.34.145 (41 ronden)
5. Mattias Ekström, Audi A4 DTM-testauto, 1.34.184 (43 ronden)
6. Paul di Resta, AMG-Mercedes C-Klasse 2009, 1.34.392 (63 ronden)
7. Timo Scheider, Audi A4 DTM-2009, 1.34.516 (30 ronden)
8. Katherine Legge, Audi A4 DTM-2008, 1.34.633 (33 ronden)
9. Mathias Lauda, AMG-Mercedes C-Klasse-2008, 1.34.735 (33 ronden)
10. Tom Kristensen, Audi A4 DTM-2009, 1.34.971 (19 ronden)
11. Tomas Kostka, Audi A4 DTM-2007, geen rondetijd (2 ronden)
Testtijden woensdagmiddag:
1. Paul di Resta, AMG-Mercedes C-Klasse 2009, 1.33,378 minuten (50 ronden)
2. Mattias Ekström, Audi A4 DTM-testauto, 1.33,424 (65 ronden)
3. Oliver Jarvis, Audi A4 DTM-2008, 1.33,438 (45 ronden)
4. Bruno Spengler, AMG-Mercedes C-Klasse-2009, 1.33,655 (68 ronden)
5. Jamie Green, AMG-Mercedes C-Klasse-2008, 1.33,666 (63 ronden)
6. Timo Scheider, Audi A4 DTM-2009, 1.33,892 (48 ronden)
7. Markus Winkelhock, Audi A4 DTM-2008, 1.33,926 (50 ronden)
8. Katherine Legge, Audi A4 DTM-2008, 1.34,101 (46 ronden)
9. Tom Kristensen, Audi A4 DTM-2009, 1.34,317 (61 ronden)
10. Mathias Lauda, AMG-Mercedes C-Klasse-2008, 1.34,681 (66 ronden)