Clio Cup: "Er zijn genoeg Renault Clio Cup-auto's om door te gaan"
"M E D E D E L I N G Geert Vermeer
"Er zijn genoeg Renault Clio Cup-auto's om door te gaan".
Verlies
Het is voor de Nationale autosport geen goed nieuws om te vernemen dat Renault Nederland besloten heeft om de Renault Clio Cup, na vier succesvolle jaren, stop te zetten.
Die beslissing moeten we echter respecteren.
Renault is een merk met een warm autosporthart, dat blijkt ook uit de nieuwe internationale plannen die zijn ontwikkeld, zoals de "World Series by Renault".
Daarnaast is de Formule Renault 2000 ook een belangrijke klasse en gelukkig blijft Renault met autosport actief in Nederland.
Daarom geen enkele kritiek op Renault, maar het stopzetten van de Renault Clio Cup is wel een groot verlies.
SEAT en PORSCHEEr is alles gedaan om in 2005 de SEAT Cupra Cup zeer professioneel voort te zetten en tevens wordt er keihard gewerkt aan de nieuwe Topklasse t.w. de Porsche GT3 Cup Challenge.
Ik mag dat zeggen omdat ik bij beide klassen betrokken ben.
Deze "PON-merken" zijn een fantastische invulling voor de Nationale autosport.
Het "gat" tussen de SEAT Cupra Cup en de nieuwe Porsche GT3 Cup Challenge is echter te groot, een andere merkenklasse - bijvoorbeeld de Renault Clio Cup - past daar uitstekend bij.
Daarnaast is het in het belang van alle autosport-klassen dat de Renault Clio Cup doorgaat, misschien in een andere vorm, maar wel met een professionele aanpak.
Dat moet lukken, vandaar deze oproep in het belang van de gehele Nationale autosport.
Oproep
Er zijn minstens 35 Renault Clio's in Cup-uitvoering in Nederland beschikbaar en er zijn rijders die graag in een Renault Clio Cup willen stappen.....waarom doen we het dan niet zelf ?????
We moeten ons hard maken om - tezamen met enkele belangrijke partners - deze klasse voort te zetten.
Ik ben reeds begonnen met een en ander in kaart te brengen en contacten te leggen, tot mijn genoegen zijn grote en bekende partners geïnteresseerd.
Het moet lukken om met minimaal 25 Renault Clio's aan de start verschijnen, maar er is één voorwaarde: het moet professioneel worden neergezet.
Iedereen die verder wil met een Renault Clio Cup roep ik op om z.s.m. via e-mail met mij in contact te treden (e-mail: geert.vermeer@wxs.nl).
Deze oproep wil niet zeggen dat ik mij persoonlijk met een eventuele voortzetting van een Renault Clio Cup ga bezighouden, want ik ben reeds betrokken bij de organisatie van de "PON-merken", maar ik probeer - in het belang van onze Nationale autosport - een aanzet te geven door belangrijke partijen bij elkaar te brengen.
Geert Vermeer
Cupmanager SEAT Cupra Cup
Coördinator Auto Topsport
"Er zijn genoeg Renault Clio Cup-auto's om door te gaan".
Verlies
Het is voor de Nationale autosport geen goed nieuws om te vernemen dat Renault Nederland besloten heeft om de Renault Clio Cup, na vier succesvolle jaren, stop te zetten.
Die beslissing moeten we echter respecteren.
Renault is een merk met een warm autosporthart, dat blijkt ook uit de nieuwe internationale plannen die zijn ontwikkeld, zoals de "World Series by Renault".
Daarnaast is de Formule Renault 2000 ook een belangrijke klasse en gelukkig blijft Renault met autosport actief in Nederland.
Daarom geen enkele kritiek op Renault, maar het stopzetten van de Renault Clio Cup is wel een groot verlies.
SEAT en PORSCHEEr is alles gedaan om in 2005 de SEAT Cupra Cup zeer professioneel voort te zetten en tevens wordt er keihard gewerkt aan de nieuwe Topklasse t.w. de Porsche GT3 Cup Challenge.
Ik mag dat zeggen omdat ik bij beide klassen betrokken ben.
Deze "PON-merken" zijn een fantastische invulling voor de Nationale autosport.
Het "gat" tussen de SEAT Cupra Cup en de nieuwe Porsche GT3 Cup Challenge is echter te groot, een andere merkenklasse - bijvoorbeeld de Renault Clio Cup - past daar uitstekend bij.
Daarnaast is het in het belang van alle autosport-klassen dat de Renault Clio Cup doorgaat, misschien in een andere vorm, maar wel met een professionele aanpak.
Dat moet lukken, vandaar deze oproep in het belang van de gehele Nationale autosport.
Oproep
Er zijn minstens 35 Renault Clio's in Cup-uitvoering in Nederland beschikbaar en er zijn rijders die graag in een Renault Clio Cup willen stappen.....waarom doen we het dan niet zelf ?????
We moeten ons hard maken om - tezamen met enkele belangrijke partners - deze klasse voort te zetten.
Ik ben reeds begonnen met een en ander in kaart te brengen en contacten te leggen, tot mijn genoegen zijn grote en bekende partners geïnteresseerd.
Het moet lukken om met minimaal 25 Renault Clio's aan de start verschijnen, maar er is één voorwaarde: het moet professioneel worden neergezet.
Iedereen die verder wil met een Renault Clio Cup roep ik op om z.s.m. via e-mail met mij in contact te treden (e-mail: geert.vermeer@wxs.nl).
Deze oproep wil niet zeggen dat ik mij persoonlijk met een eventuele voortzetting van een Renault Clio Cup ga bezighouden, want ik ben reeds betrokken bij de organisatie van de "PON-merken", maar ik probeer - in het belang van onze Nationale autosport - een aanzet te geven door belangrijke partijen bij elkaar te brengen.
Geert Vermeer
Cupmanager SEAT Cupra Cup
Coördinator Auto Topsport