ETCC: Coronel en Huisman vijf en acht in kwalificatie Macau
Tom Coronel en Duncan Huisman starten de eerste van twee SJM Guia-races in Macau vanaf de vijfde en achtste startpositie. Jorg en Dirk Muller veroverden de eerste rij in hun fabrieks-BMW's 320i. Coronel werd tegen het einde van de sessie van de baan geramd door ETCC-kampioen Andy Priaulx, die voor de gelegenheid als teamgenoot van de beide Mullers uitkomt.
Door Ralf Dennissen
In 2005 vormt de race in Macau het sluitstuk van het dan tot WTCC omgeturnde ETCC. Dit jaar is de SJM Guia nog een apart evenement. Als voorbereiding op het volgend seizoen heeft de organisatie alvast wel de reglementen van het FIA-kampioenschap overgenomen.Tom Coronel leek vanaf een vijfde plaats in de tijdenlijst alsnog een sprong richting de twee voorste startrijen te maken in zijn laatste snelle ronde. Andy Priaulx verhinderde dat met een onhandige actie, maar bood direct daarna zijn excuses aan aan de Nederlander. Priaulx: "Ik slipstreamde achter Jorg en Dirk Muller over het rechte stuk. Toen ik wilde remde kwam mijn voet klem te zitten achter het gaspedaal. Ik remde dus te laat en kon kiezen tussen een touché met hen beiden of het rondtikken van Tom. Het was een beetje naar, maar ik deed het niet expres."Tom Coronel reageerde op zijn beurt weinig aangedaan, zag zelfs de humor in van het feit dat hij wederom in de banden stond op de plek waar hij een aantal jaren geleden de overwinning uit handen gaf. "Ik had een super, superslipstream vanachter Muller en remde op het normale punt. Toen raakte hij me dus. Ik ben hier nogal ongelukkig. Misschien moeten ze deze bocht maar 'Coronel Corner' noemen."
SJM Guia Macau. Kwalificatie 1
Macau. Donderdag 18 november 2004
01. Jorg Muller (DLD), BMW 320i, 2:33.942
02. Dirk Muller (DLD), BMW 320i, 2:34.975
03. Rickard Rydell (ZWE), Seat Toledo Cupra, 2:35.072
04. Andy Priaulx (GBR), BMW 320i, 2:35.285
05. Tom Coronel (NED), BMW 320i, 2:35.7710
8. Duncan Huisman (NED), BMW 320i, 2:36.751
Door Ralf Dennissen
In 2005 vormt de race in Macau het sluitstuk van het dan tot WTCC omgeturnde ETCC. Dit jaar is de SJM Guia nog een apart evenement. Als voorbereiding op het volgend seizoen heeft de organisatie alvast wel de reglementen van het FIA-kampioenschap overgenomen.Tom Coronel leek vanaf een vijfde plaats in de tijdenlijst alsnog een sprong richting de twee voorste startrijen te maken in zijn laatste snelle ronde. Andy Priaulx verhinderde dat met een onhandige actie, maar bood direct daarna zijn excuses aan aan de Nederlander. Priaulx: "Ik slipstreamde achter Jorg en Dirk Muller over het rechte stuk. Toen ik wilde remde kwam mijn voet klem te zitten achter het gaspedaal. Ik remde dus te laat en kon kiezen tussen een touché met hen beiden of het rondtikken van Tom. Het was een beetje naar, maar ik deed het niet expres."Tom Coronel reageerde op zijn beurt weinig aangedaan, zag zelfs de humor in van het feit dat hij wederom in de banden stond op de plek waar hij een aantal jaren geleden de overwinning uit handen gaf. "Ik had een super, superslipstream vanachter Muller en remde op het normale punt. Toen raakte hij me dus. Ik ben hier nogal ongelukkig. Misschien moeten ze deze bocht maar 'Coronel Corner' noemen."
SJM Guia Macau. Kwalificatie 1
Macau. Donderdag 18 november 2004
01. Jorg Muller (DLD), BMW 320i, 2:33.942
02. Dirk Muller (DLD), BMW 320i, 2:34.975
03. Rickard Rydell (ZWE), Seat Toledo Cupra, 2:35.072
04. Andy Priaulx (GBR), BMW 320i, 2:35.285
05. Tom Coronel (NED), BMW 320i, 2:35.7710
8. Duncan Huisman (NED), BMW 320i, 2:36.751